Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhevalmennukseen yksin odottavana?

Vierailija
13.07.2009 |

Sain neuvolasta tänään lappusen jossa olisi perhevalmennuksen tapaamisajat, mutta mietin uskaltaako sinne nuorena yksin odottavana mennäkään... Mielessäni on kuva yli 30-vuotiaista onnea hehkuvista pareista ja minä istun yksin "piirin" ulkopuolisena tarkkailijana. Voisitteko perhevalmennuksessa käyneet kertoa että meneekö homma näin ja kannattaako yksinäisen suosiolla jättää menemättä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että olisin jäänyt mistään paitsi :)

Vierailija
2/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule sellainen juttu, että olen vetänyt perhevalmennuksia työkseni ja siellä on kaikenlaisten pariskuntien seassa aina joko yksin odottavia tai sellaisiakin, joiden puoliso ei halua osallistua ko. valmennukseen.

Eli mukaan mahdut ja et ole outo lintu etkä tarkkailija. Otat valmennuksesta yksin irti sen minkä saat. Onnea odotukseen! ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisareni heti ilmoitti että voi lähteä mukaani (hänellä oli silloin jo lapsi).

Lapseni on nyt 2,5v ja edelleen tapaamme näiden perhevalmennustuttujen kanssa. Huomenna äidit ja lapset saapuvat meille.

Sisareni oli myös mukana synnytyksessä.

Vierailija
4/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perhevalmennukset kävin myös yksin. :)

Joka kerta ei kenelläkään ollut miestä mukana, vaikka sellaisen omistivatkin.

Vierailija
5/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskin oli, muttei ehtinyt/halunnut osallistua,(myöhemmin erosimme, ) synnyttämäänkin menin yksin.Kävin vain osassa valmennuksista, kun rohkeus ei parilla ekalla kerralla riittänyt, mutta ne kerrat kun kävin, oli tarpeen.Niitä 30 kymppisiä pariskuntiahan siellä suurin osa oli, vaikken nyt niin kiinnittänytkään huomiota osallistujiin, vaan itse asiaan. Lisäkseni oli paikalla toinen yksin osallistunut, joka oli mut siellä bongannut, vaikken minä häntä huomannutkaan, tuli sitten synnytyssairaalassa moikkaamaan, ja pidimme pitään yhteyttä siitä eteenpäinkin, eli sinne vaan :)

Vierailija
6/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei puhu suomea kovin hyvin, niin eipä siinä paljon järkeä olisi ollut käydä.

Vierailija
7/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi sillä hetkellä kestänyt muita onnellisia pariskuntia.

Vierailija
8/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla taisi olla miehet, mutta eivät ne kaikki olleet joka kerta mukana.

Ei mitenkään hävettänyt olla siellä yksin, ihan ok kaikki meni.

Vierailija
9/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin mennä. Se miten tilanteen kokee riippuu varmaan juuri paljon siitä miten ok on sen yksin odottamisen ja olemisen kanssa? Mutta tosiaan varmaan monet pariskuntina odottavatkin käy siellä itsekseen joten tuskin miksikään silmätikuksi joutuu, jos sellaisia pelkoja on.

Vierailija
10/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten miehet ovat töissä, harrastuksissa tai ei vain kiinnosta niin kuin mun miestä. En halunnut häntä pakottaakkaan ja jälkeenpäin ajatellen olisin itsekkin voinut aikani viettää paremmin. Aika turhanpäiväistä jaarittelua.

Naiset ovat käsittääkseni synnyttäneet maailmansivu. Ei sen ukon tarvitse olla pitämässä kädestä 24/7. Eikä se tarkoita etteikö mies välittäisi. Kyllä suurin osa kaikesta raskaushömpästä on tehty naisia varten.

Vierailija
11/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin siellä yksin ja paljon tietoa sain. Voi hyvinkin olla että et olekaan ainoa yksin oleva. Minun lisäkseni siellä oli naispari tai sitten vain ystävä tukena, en tiedä tarkemmin. Ja sitten toisella kerralla toinenkin nainen oli yksin. Jos menet sinne yksin niin useimmat varmaa vaan olettavat että lapsen isä ei päässyt tulemaan jostain syystä.

Vierailija
12/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli mukana yhdellä kerralla, ystäväni mies ei kertaakaan. Mieheni perusteli hän ei saanut mitään irti, kaikki asiat olivat uutta. Meidän ryhmässä oli n 10 naista ja miehiä oli keskimäärin 5. Kukaan yksinäisistä naisista puhuneet miehestään, eli voivat olla alunperin yh.ta tai miehet laiskoja. Itse tykkäsin valmennuksesta tosi paljon.

Vierailija
13/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yleensä vain pari miestä mukana. En edes miettinyt että onko niillä muilla miehiä olemassakaan kun omanikaan ei yleensä päässyt töistä noihin (turhanpäiväisiin) valmennuksiin. Puuduttavia käyntejä olivat.

14/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä raskaudessa täällä oli ainakin tarjolla vain synnytysvalmennus.

Onko se sama juttu? Sitäkin oli vain yhden kerran. Jotain höpöhöpöhengityksiä.

Kertokaa lisää perhevalmennuksesta.

Vierailija
15/15 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka olisitkin, mitä siitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän