Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihanan kamala vauvakuume

13.07.2009 |

Olen kohta 18-vuotias, poikaystäväni 19 ja ollaan seurusteltu 3 vuotta. poikaystävälläni on edessä luultavasi vuosi intissä ja kummalakin on vauvakuume! Mulla todella kova ja poikaystävälläni sellanen pieni :) Ollaan vähän puhuttu, että alettais yrittämään lasta joskus puolen vuoden päästä, jos se tuntuu kummastaki hyvältä siinä vaiheessa. Oon niin tunne-ihminen,että en tiiä ajattelenko asioita kovin järkevästi (toisin kun tuo toinen), sillä opiskeluja olisi jäljellä 2 vuotta,ja haluaisin perheen jo perustaa. Poikaystäväni on valmistunut ammattiin ja aloittaa työt intin jälkeen. Mietityttää, että tulemmeko pärjäämään taloudellisesti ja haittaako opintojen keskeytys jotenki tulevaisuuteen? Aina kuulee näitä, että ammatti ensin ja sitten töihin ja sitten vasta lapsi. Mun mielestä se ei oo mua varten. Suunnitelmissa on muuttaa yhteen armeijan loputtua, (tosin yhdessä ollaan asuttu jo vuosi vanhempien katon alla). Onko muilla kokemuksia näissä asioissa? Apua kaivattais :)

En tiiä oliko tässä viestissä edes mitään järkeä, alkaa väsymys jo pukkaamaan päälle, vois mennä nukkumaan ! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni oli samaan aikaan armeijassa. Eli lukion viimeisellä kirjoitusten aikaan syntyi kaunis tyttö. Hoidin kirjoitukset loppuun, pidin koulusta taukoa seuraavaan tammikuuhun asti ja sitten aloitin amk:ssa. Ukko oli lapsen syntymän jälkeen vajaa 4 kk vielä intissä. Mies oli hommannut itselleen koulutuksen ennen armeijaa, joten pääsi heti sen jälkeen töihin. Eli tilanteemme on perheenä ollut se, että toisella on tulot (ei nyt mitkään suuret; brutto 1700/kk) ja toisella vain vanhempainraha ja nyt sitten seuraavat about pari vuotta vielä vain opintotuki. Hyvin olaan pärjätty, eikä tytöltä puutu mitään.

Joten jos molemmilla on halua oma perhe perustaa, en näkisi sille estettä. Toisaalta suosittelisin, että asuisitte ensin hetken aikaa yhdessä ihan omassa kodissa. Raha-asiat ovat aika iso stressitekijä, ja sittenhän se arki vasta pukkaa päälle kun omassa kodissa asustellaan. Sen jälkeen miettisin lasta uudelleen, mutta jos se edelleen vaikuttaisi hyvältä ajatukselta, pistäisin toimeksi ;)

Vierailija
2/2 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta :>

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän