Karmein paikka, missä olet lomallasi yöpynyt?
Kerran erehdyttiin Lempäälässä Hotelli Kanavaan. Vieläköhän se tönö on pystyssä. Siinä oli se hyvä puoli, että sen jälkeen kaikki muut hotellit ovat olleet hyviä ;)
Toinen kokemus on Ranualta. Varasin netistä mökin ja kun väsyneinä illansuussa saavuimme perille, vastassa oli vääräsäärinen lapinukko, joka ilmoitti vuokranneensa mökin vahingossa toisille! Oltiin keskellä ei mitään ja vaadittiin järjestämään meille yöpaikka. Yövyttiin sitten "mökissä", joka oli kuin lato ja muistaakseni olisi kyninyt siitä melkoisen hinnan, vaan ei maksettu niin paljoa :)
Kommentit (14)
Lontoossa mäkin olen teininä olen hostellissa, jossa huonekaverit käyttivät suonensisäisiä huumeita. Oli siinä maalaistytöllä ihmettelemistä ;-) No, arvatenkin vaihdettiin toiseen paikkaan seuraavaksi yöksi.
Etelä-Amerikassa varattiin kerran hostelli yöksi, joka oli niin saastainen, että ilkoittaa vieläkin. Ovissa ei ollut lukkoja, käytävillä hiippaili outoja tyyppejä jne. Sanomattakin selvää, että tultiin vieraaseen kaupunkiin joskus puolenyön aikaan perille.
Mies lähti yön selkään hakemaan uutta majapaikkaa maksoi mitä maksoi -hengessä. Mä linnottauduin huoneeseen rinkkojen kanssa, rakensin huonekaluista esteen ja joku linkkuveitsi ja hiuslakkapullo mulla oli aseina. Joku yritti tulla huoneeseen sinä aikana, mutta mä sain surkealla espanjalla kiroiltua niin paljon että lakkasi yrittämästä. Aina ei kannata ottaa ihan halvinta. Läheltä löytyi sitten hotelli, jonne me majoituttiin.
ainoa miinus oli että siellä haisi niin järkyttävän tunkkaiselle ettei nukkumisesta tullut mitään.
laivalla. 48h matka istumapaikoilla. Hirveä myrsky ja naapurini oksensi vähän väliä ja säilytti puoliksi täyteen oksennettua pussiaan tuoliemme välissä. lisäksi muslimimiehet kävivät uhoamassa meille jotain Osama Bin Ladenista ja melkien sylkivät päällemme. Olimme ainoat valkoiset koko laivassa. Aivan hirveä matka.
Yövyimme koirahuoneessa, koska oma koirammekin matkusti mukana. Tämä ko. huone oli ilmeisesti ainoa remontoimaton huone koko hotellissa. Kokolattiamatto, joka oli kuseksitty täyteen. Kävimme tuomassa tavaramme ja silloin haistoimme ja näimme läikät matossa. Pyysimme uutta huonetta, mutta sitä ei ollut antaa.
Toinen nega tulee Maarianhaminasta hotelli Cikadasta. Huoneet kylmät (talvi) ja lämmin vesi loppui... Kiva vauvan kanssa.
hotelli Kanavassa, Lempäälässä. Ei tule toista kertaa erehdyttyä :D Huoneet haisi tupakalle, ikkunoista veti..
Onneksi oli vauvalle vaunukoppa mukana nukkumapaikaksi.
Siellä yövyimme itärannikolla selalisessa parrujen päällä ilmassa olevassa mökkerössä. satoi kaatamalla, pihakuistilla kiekui kukko koko ajan. Pelkäsin, ette koko mökkikylästä pääse tulvan vuoksi koskaa pois. Kaiken kruununa mökin "suihkuhuone" oli niin kostea, että lattian läpi kasvoi horsmaa tai mitä lie :-) Kokemus sekin.
asustelin hotelissa, jossa seinää ja kattoja pitkin kipitteli luteet, hotellin muut asukkaat tienasi vuokransa selällään ja laittomien aineden myynnillä (oli sitten yöaikaan sen mukainen menokin hotellissa). Ovea ei saanut lukkoon, sisäpuolella oli vain sellainen hakanen ja vessa oli tietty käytävällä. Ja tämä tietty sijaitsi vielä alueella, jossa mä ja mun kaveri oltiin ainoat valkoihoiset (ja vissiin aika pitkään aikaan ekat, koska tuijotus oli sen verran tiukkaa). Oli aika ihanaa päästä Nizzaan, jossa huone oli 50% halvempi, puhdas ja muutkin asukkaat turisteja...
Mutta karsein paikka on Vaasan Tropiclandia kylpylähotelli: "allegikkohuoneessa" koirankarvoilla kyllästetty sänky (tulkintamme mukaan eivät olleet häpykarvoja=
rähjäinen hotelli Pihkuri. Jossain kellarikäytävällä ankea huone. Aamupalalla maito lumpsahteli tölkistä möykkyinä kahviin, siis pilaantunutta. Mainitsin tarjoilijalle, joka vastasi: oho.
Maksoi saman verran kuin Jyväskylässä olisivat maksaneet ihan eri tason hotellit, eipä olisi kannattanut lähteä ajamaan periaatteella "kyllä vielä tulee kohtuullisen matkan päässä hyvä hotelli vastaan".
Yövyimme Lontoossa törkyhalvassa hotellissa. Huoneen keskellä oli suihkukoppi, jonka katolla käytetyt miesten kalsarit. Ikkunasta avautui näkymä roskakuiluun.
Jenkeissä halpa motelli, jonka baari aukesi heti aamupalan jälkeen ja täyttyikin pian tatuoiduista prätkäjätkistä, jotka istuivat siellä pimeässä baarissa sitten koko aurinkoisen päivän vetämässä kaljaa ja pelaamassa bilistä. Uima-allas pantiin terveysviranomaisten toimesta kiinni jonkun epämääräisen tautivaaran takia, isot kirkkaankeltaiset "health hazard" -laput vaan ympäröi koko allasta. Olin tietenkin ehtinyt tätä ennen jo pulahtaa aamu-uinnille... : P
niin pinttynyt tupakan haju ja seiniin oli piirrelty rumia graffiteja ja kokolattiamatot oli polteltu tupakalla ja paikoin viillelty
oli monta karmeaaa paikkaa, mutta ehkä voiton vie Varanasin (?) rautatieaseman naistenhuone, jonka seinän vieriä pitkin juoksenteli rottia.
Ei paljon uskaltanut nukkua, istuin tuolilla puoliksi rinkkani päällä, jalat ylös vedettynä koko yön.
Naistenhuone oli tosiaan naisille tarkoitettu odottelutila, jossa pystyi yöpymäänkin ja jonka yhteydessä oli sitten vessoja ja suihkuja.
autolautan kannella oleva "istumasalonki" joka oli kuin kasvihuone. Aivan järkyttävä myrsky ja vettä tuli katon läpi ja ikkunoista! Lattiat vain lainehti ja komeat oli salamat! Ei paljon nukuttanut! Satamassa teki mieli suudella maata...