Kertoisitteko tämän ystävällenne hänen miehestään
Mieheni on paljon työkuvioissa erään hyvän ystäväni miehen kanssa. Jos ovat yhteisissä illan vietoissa/työmatkoilla tai muissa työhön liittyvissä menoissa, on oman mieheni iltamenot esim. vain illan mittaisia, kun ystäväni mies on usein öitä samoilla reissuilla. Esim. joku alkaa perjantaiaamuna mun miehen mukaan niin ystävän mies lähteekin jo torstai-iltana. Nytkin on yksi meno, jonka ohjelman itse näin. Mun mies on sanonut olevansa pois perjantain mutta ystävän mies on kertonut, että se on kaksipäiväinen.
Voisinko joskus vihjaista näistä erilaisista aikatauluista ystävälleni. En ole koskaan viitstinyt sanoa, koska pelkään että hän suuttuu minulle. Hänen miehensä on tosi mukava ja oma mieheni ei tiedä että hän esim. pettäisi. Heillä on 3 alle kouluikäistä lasta. Musta nämä menot tuntuvat niin oudoilta mutta mene ja tiedä sitten.
Kommentit (19)
kertomatta tietyistä asioista. Eli pidä nokkasi erossa tästä, kun et varmuudella tiedä, pettääkö mies vai mitä tekee.
Ei sitä tartte alkaa tekeen itse mitään johtopäätöksiä että pettää!
Voihan se olla vaikka perheessä sovittu että lähtee aikasemmin jos helpottaa jotenkin?
Minusta on kumma että aina tarttee ajatella että joku pettää jotain, eikö sitä voi vaan ihmetellä että miksi lähtee aikasemmin?
En ole ap. Ja en ole se, jonka kanssa mies pettää. Pariskunnalla on joku aikalisävaihe menossa, mutta vaimo luulee että mies mietiskelee asioita itsekseen, kuten hänkin, eikä kuvioissa ole muita naisia. Toisin on. Vaimo ei halua missään nimessä erota, eikä suostu uskomaan että mies haluaisi.
siis siten että juttelette työmatkasta ja sitten kun matkan pituudesta tulee puhe, niin heität vain "Oho, meidän Make ei ainakaan ole yötä siellä. Miksihän teidän Pera sitten joutuu olemaan?"
Jos mun mies menis pitkin metsiä ja peltoja, haluaisin ilman muuta tietää. Ei ole väliä onko 1 vai 100 lasta.
enkä myöskään haluaisi että ystäväni tulisi minulle kertomaan vaikka tietäisi että miehelläni on toinen nainen. Mies kertokoon asiasta itse, sitten jos ja kun kokee tarpeelliseksi. Minusta on ikävää juoruilua jos minun ystäväni kertoisi minulle mieheni puuhista.
Jos eivät niin asiaan voi olla hyvin helppo selitys eli erilaiset matkajärjestelyt.
Yleisesti ottaen ulkomaan lentomatkat tulevat huomattavasti paljon halvemmaksi jos lähtee illalla ja tulee seuraavana/sitä seuraavana iltana kuin että menisi aamusella jonnekin ja tulisi illalla takaisin. Paljon halvemmaksi kuin yksi tai kaksi hotelliyötä perillä.
Minä varaan paljon matkoja yrityksille ja jotkut yritykset ovat todella tarkkoja rahoistaan. Lasketaan viimeisen päälle kumpi on halvempaa - lentää perille päivää aikaisemmin ja olla yötä hotellissa vaiko lentää perille päiväseltään. Usein se ylimääräinen yö tulee halvemmaksi. Toiset yritykset eivät sitten välitä tällaisista pätkääkään.
t. matkatoimistotäti
Eikö tämä ystäväsi mies tieda tai tajua, että tieto hänen aikatauluistaa voisi päätyä sinun kauttasi hänen vaimonsa tietoon?
Mitä mieltä Sinun miehesi on asiasta? Jos hän kerran liikkuu samoilla matkoilla tämän miehen kanssa, niin hänen luulisi tietävän miksi ystäväsi miehellä on eri aikataulut.
Minä haluaisin ilman muuta tietää. Mulla itse asiassa ex-mies petti minua erään yhteisen ystävän kanssa, ja toiset ystävät kertoivat siitä vasta vuosia jälkeenpäin, vaikka tiesivät koko ajan. Olisin halunnut, että minulle olisi kerrottu aikaisemmin. Yritin turhaan vuosikausia näyttää onnelliselta tuhoon tuomitussa liitossa.
Soita ystävällesi ja kysy, onko hän lähdössä ko. reissuun, kun kutsu on kerran avec. Kerrot vaikka, että mietit itse, menisitkö. Samalla tulee sitten helposti puhetta siitäkin, että eihän siellä yötä tarvitse olla.
Ole ystävä, kerro hänelle!
...että miehen kaveri haluaa matkustaa halvemmilla lennoilla. Näin joutuu ehkä perillä olemaan yhden tai kaksi yötä pitempään mutta hinta saattaa olla alta puolet samanpäivän mennentullen lennoista.
Minä ainakin lennän useinkin Kööpenhaminaan jo kokousta edeltävänä iltana juuri tämän vuoksi.
mutta etpä ole kummoinen ystävä jos et asiasta mainitse. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos mieheni puuhailisi tuollaista, enkä suuttuisi ystävälleni, joka tämän minulle kertoisi, päinvastoin.
siis siten että juttelette työmatkasta ja sitten kun matkan pituudesta tulee puhe, niin heität vain "Oho, meidän Make ei ainakaan ole yötä siellä. Miksihän teidän Pera sitten joutuu olemaan?"
Juuri nyt olisi aika hyvä tilanne kertoa, kun huomasin että mieheni työmatka olikin päivän lyhyempi kuin ystäväni miehen, vaikka ovat menossa samaan paikkaan ja tekevät asioita saman ohjelman mukaisesti. Ja tietenkään ystäväni ei tiennyt siitä, että kutsu oli avec. Toisaalta en haluaisi puuttua asiaan, koska tiedän että ystäväni, joka pitää miestään maailman rehellisimpänä ja parhaana miehenä, saattaisi suuttua vain minulle.
jos esittäisit asian tarpeeksi hyvin.
Ja jos suuttuisikin, niin luulen että kiittäisi myöhemmin.
Jos olisit minun ystäväni niin toivoisin todella että kertoisit asiasta jotta voisin keskustella siitä mieheni kanssa.
jospa tämä mies vain haluaa hetken omaa rauhaa perhe-elämästä? Onko se nyt niin paha asia?
jätät ohjelman "puoli huolimattomasti" esille keittiön pöydälle. Ja lisäksi varmistat, että ystäväsi varmasti näkee sen, esim: "tuotko mulle sen keksipaketin sieltä kettiönpöydältä." tms..
jospa tämä mies vain haluaa hetken omaa rauhaa perhe-elämästä? Onko se nyt niin paha asia?
kuinka paljon teillä valehdellaan asioita, jos se sinsuta ei ole paha?
jätät ohjelman "puoli huolimattomasti" esille keittiön pöydälle. Ja lisäksi varmistat, että ystäväsi varmasti näkee sen, esim: "tuotko mulle sen keksipaketin sieltä kettiönpöydältä." tms..
Miksi koet tarpeelliseksi puuttua toisten elämään ja mahdollisesti aiheuttaa särön toimivaan liittoon? Pidä huoli omista asioistasi niin muutkin kunnolliset ihmiset tekevät.
näin olen tehnytkin tähän saakka, en ole puuttunut asiaan millään tavalla, koska ystäväni on vaikuttanut niin ihanan tyytyväiseltä tilanteeseensa. Nyt huomaan että ystäväni on ollut viime aikoina kovin väsynyt. Hänen mies ei päästä nykyään ystävääni mielellään mihinkään, ystäväni on joutunut jäämään pois monista kivoista naisten jutuista ja joutunut luopumaan harrastuksistaan.
Niin mielestäni isät ovat oikeutettuja lepoon mutta meillä aina kerrotaan rehellisesti minne mennään ja mihin saakka menot kestää. Näin pysyy luottamus.
Mieti haluaisitko sinä, että ystäväsi kertoisi sinulle vastaavassa tilanteessa? Typerää jättää kertomatta.