Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko häissä kustannettava sukulaisille kyyti kotiin?

Vierailija
11.07.2009 |

Jos häissä on viinatarjoilua (kuten suurimmassa osassa varmaan on), niin miten vieraiden kotimatka? Maksavatko ne vieraat itse taksimatkansa tai hommaavat kuskinsa vai onko hääparin asia maksaa vaikkapa vieraiden taksi?

Kysyn vaan, koska meillä on sukulaisia, jotka eivät varmaan eläissään ole käyttäneet taksia ja häät tulossa. En usko, että suostuvat siihen, että itse joutuisivat maksamaan taksin kotiin juhlapaikalta. Ovat viinalle persoja, että eivät kyllä suostu olemaan häissä selvin päin, eikä varmaan löydy joukosta edes yhtä joka suostuisi olemaan kuski.

Eli miten on, oletetaanko että vierailla on itse varaa maksa kotimatkansa? Vai pitääkö morsiusparin maksaa häävieraille kotimatka?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole teidän tehtävä hommata kuljetuksia, mutta jos ilmoittautumisessa yksin tuleva, jolla ei ole autoa ja julkisilla ei pääse, voit varmaan muilta kysellä mahtuuko teidän kyytiin.

Itse olen ollut vielä kaasona keskellä metsää häissä, jonne sain kyydin hääparin kanssa, mulle järkättiin majapaikka yhden vieraan vierashuoneesta mutta seuraavana päivänä, juhannuspäivänä, ei ollut mitään apua kyydistä lähimpään kaupunkiin, jonne oli n 30 - 40 km matka ja sinä päivänä ei tullut yhtään bussia + siinä kylässä ei ole yhtään taksia. Ei sen puoleen mulla olis ollut varaa sitä maksaakaan.

Ei kun peukalo pystyyn ja muutaman tunnin päästä saavuin kaupunkiin. Kaikki ottivat kyytiin ( 2 kpl ) jotka olivat liikkeellä.

Sulhanen oli kotoisin kylästä ja pariskunta asui silloin siellä, eli ainakin sulhasen olisi pitänyt tajuta tämä takapajuisuus.

Nimimerkillä muistan ikäni kuinka huonosti voidaan joku järjestää.

Vierailija
2/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominenhan on ihan vapaaehtoista.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein tuommoisissa "keskellä ei mitään häissä" on järkätty jonkinlainen yöpymismahdollisuus. Jos paikka on mitenkään sellainen, että siellä voi olla lattia/patjamajoituksessa, varmasti moni köyhemmistä vieraista mielellään sinne jää yöksi. Nimim. olen jäänyt häissä nukkumaan leirikeskukseen, tupaan, jopa navetan ylisille.

Vierailija
4/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikkapa kirkon ja juhlapaikan välillä on kymmeniä kilometrejä, kyllä silloin on asiallista hankkia esim bussikuljetus osalle vieraita.

Olin tällaisissa häissä, missä morsiuspari piti häät noin 100 kilsan päästä kotoaan. Sitten vielä kirkolta oli juhlapaikalle noin 60 kilometriä ja kauempaa tulleille vieraille tarkoitettu hotelli oli lähes kirkon vieressä.

Kyllä tämä morsiuspari oli järjestänyt edestakaisen kuljetuksen niille, jotka yöpyivät hotellista, eli kuljetus kirkko-juhlapaikka-hotelli. Ihan asiallista mielestäni.

Kyllä tosiaankin joissain häissä morsiuspari voi joutua kustantamaan osan kuljetuksista, jos reitti kirkkoon / juhlapaikalle tms on jotenkin poikkeava.

Vierailija
5/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veljet... juhlissa ei ole se viinanjuonti pakollisena numerona kellekään vieraista. Jos sitä kuppia kallistaa kuitenkin, niin siitä lähdetään, että itsensä hoitaa kotiin itsekukin omin avuin. Jos siis eivät jää juhlapaikalle tai sen läheisyyteen yöksi. Tai sovitelkoot muiden sukulaisten kanssa kyytiasiat. Ei kuulu morsiusparin vaivata päätään enää tuollaisilla seikoilla.

Vierailija
6/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole morsiusparin asia.

Vierailija
7/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

junttia sukua sinä mukaanlukien kun kysyt tällaista

Vierailija
8/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassahan saattaa olla niin, että kustannetaan matkat johonkin eksoottiseen hääkohteeseen, mutta ei se sielläkään ole sääntö.

Aikuisten pitää osata itse suunnitella juomisensa niin, että on kyyti kotiin.

Vierailija
9/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häissä on viinatarjoilua (kuten suurimmassa osassa varmaan on), niin miten vieraiden kotimatka? Maksavatko ne vieraat itse taksimatkansa tai hommaavat kuskinsa vai onko hääparin asia maksaa vaikkapa vieraiden taksi? Kysyn vaan, koska meillä on sukulaisia, jotka eivät varmaan eläissään ole käyttäneet taksia ja häät tulossa. En usko, että suostuvat siihen, että itse joutuisivat maksamaan taksin kotiin juhlapaikalta. Ovat viinalle persoja, että eivät kyllä suostu olemaan häissä selvin päin, eikä varmaan löydy joukosta edes yhtä joka suostuisi olemaan kuski. Eli miten on, oletetaanko että vierailla on itse varaa maksa kotimatkansa? Vai pitääkö morsiusparin maksaa häävieraille kotimatka?

Vierailija
10/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa kustantaa kaikille häävieraille vielä tasoittavat aamuksi sekä krapulapizzat. Muuten olette mölöjä pihejä ja tiukkapipoisia!

Vierailija
11/11 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hääparin tule kuiljetuksia, mutta mitä mieltä olette tllaisesta järjestelystä. Itse osallistuimme häihin muutama vuosi sitten jossa oli kutsussa mainostettu, että kuljetukset kirkolta järjestetty juhlapaikalle. Melkein kaikki häävieraat käyttivät tätä palvelua, sillä juhlapaikka oli kirkolta 50 km päässä ja nämä vieraat yöpyivät kaupungin hotelleissa. Vieraat olivat kuvitelleet, että tottakai kyti on myös takaisin jossain vaiheessa. Illalla aloimme juttelemaan muiden vieraiden kanssa ja ihmettelimme, että monenkohan aikaa paluu kuljetus on. Sitä ei ollutkaan järjetetty, joten me kaikki noin 100 vierasta aloimme niitä kyytejä hommaamaan. Takseilla oli ainakin asiakkaita. Moni olisi tullut omalla autolla jos olisivat tienneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi