Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa kaverille jonka avioerosta on yli vuosi ja joka ei ole päässyt asian yli?

Vierailija
11.07.2009 |

Mitään muita kuulumisia ei ole kuin "exä teki sitä ja exä sanoi tätä". Tuntuu kuin olisin olemassa vain että voidaan puhua exästä. Omat kuulumiseni kysytään alusssa nopeasti ja sitten exästä jauhamaan. Kaverini on samassa pisteessä ollut yli vuoden eikä pysty kohtaamaan sitä että exän asiat eivät oikeastaan enää kuulu hänelle. En tiedä miten sanoa hänelle että mulla ei ole asiasta mitään uuta sanottavaa enää ja että haluaisin puhua joskus jostain muustakin...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaveriltasi "Mitä sinä teit väärin että avioliittosi hajosi". Surra pitää ja saa niin kauan kunnes suru on surtu pois, mutta jos kaverisi roikkuu entisessä miehessä (haukkuu tai haikailee), niin silloinhan se ei ollenkaan ole katsonut peiliin, eikä ole oppinut kokemuksestaan mitään.

Vierailija
2/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä v*tuttaa nykyään edes nähdä tätä miestä. Ja voi vide, jos näen hänet humalassa. Siitä exä-tarinasta ja katkeruudesta ei tule loppua. Ketä jaksaa kiinnostaa!!! Häntä ehkä mutta ei enää minua.

Mun empatiat on sun puolella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos vain istuisitkin hiljaa ja kuuntelisit?

Vierailija
4/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se oli sillon, kun se exä teki sitä ja tätä.

nyt on nyt.

kuten kakkonen kirjoitti, että vanhoja on turha haikailla, kun siitä ei hyödy mitään.

Vierailija
5/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ollut tuossa tilanteessa jo 7 vuotta!!!

Ja sama virsi edelleen...

Vierailija
6/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se prosessi on toisilla pitempi, toisilla lyhyempi.

Vierailija
7/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa jatkuvasti kysytään onko exästä kuulunut, onko käynyt tapaamassa lapsia jne. Mua ei oikeasti kiinnosta koko ukon touhut. Lähinnä hän on riesa jota on kestettävä lasten takia.

Silti jostain syystä mun on toimittava tietotoimistona hänen kuulumisistaan ja tekemisistään.

Vierailija
8/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tuollainen jankkaaja ihan seurustelusuhteen jälkeen... kaverit jälkikäteen sanoneet että olit aika rasittava.

Luin vähän aikaa sitten kirjan Hullu rakkaus ja tunnistin sieltä paljon itseäni. Miksi on jäänyt kiinni paskamaiseen eroon ja jauhaa jauhamista päästyään? Tee kaverillesi palvelus ja anna tuo kirja lahjaksi, tai jos et halua laittaa rahaa likoon niin iske lappu kouraan missä on tuon kirjan nimi ja käske lukemaan. :)

Näin jälkikäteen ajateltuna mulle ihan parhaita tilanteita oli ne, joissa uhriksi joutunut kuuntelija-kaveri sanoa täräytti suoraan että eiköhän puhuta jostakin muusta, se on jo vanha juttu. Koska ei niiden menneitten asioitten jauhaminen ja märehtiminen mulle hyvää tehnyt, sitä vaan lietsoi itseään entistä katkerampaan tilaan. Joten suosittelen vaikka seuraavia lauseita:

- siitä on jo vuosi, sun pitää päästä nyt yli siitä

- unohda nyt se exä ja elä omaa elämääsi

- exäsi oli ihan kunnon mies, hän saa tehdä mitä haluaa ja valitettavasti hän halusi jättää sinut, elä sen kanssa

- hommaa uusi mies

- nyt sun pitää opetella olemaan yksin

Suoria sanoja peliin vaan, teet kaverillesi loppupelissä palveluksen! Ja jos kaveri ottaa nokkiinsa, et ehkä joudu kuuntelemaan hänen vuodatuksiaan kun hän ei ilkeä sinulle enää purkautua. Tajuaa kyllä hetken päästä että tämä on hänelle parasta.

Vierailija
9/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan jaksa loputtomiin ihmissuhdetta jota rasitetaan kuukausi - taí ap:n tapauksessa näemmä vuosi - toisensa perään itsekkäillä vuodatuksilla "kyllä mulla on kurjaa kun puoliso lähti" jne.

Vierailija
10/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta on kirjoitettu vaikka kuinka paljon kirjoja. Vie jokin sellainen kirja hänelle lahjaksi.

Vierailija
11/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat ystävääsi auttaa, niin kysäise, et josko hän menisi yksilö- ja parisuhdeterapeutille käymään asiaa läpi. Tietysti riippuu paljon ihmisestäkin asioiden laatu ja samoin terapeutistakin, että miten paljon siitä on apua, mutta itse kävin 3x parisuhdeterapeutilla eron jälkeen ja vaikka ne istunnot tais olla vaan kolme varttia tai tunti kerrallaan, niin niistä sai aina miettimisen aihetta pitkäksi aikaa ja avaimia käsitellä sitä, että miksi mitäkin oli tapahtunut. Me tosin oltiin käyty parisuhteen aikana jo muutama kerta samaisella terapeutilla, joten tiesi vähän tilanteesta jo ennestään.

Niin ja yksi mitä olen kuullut kehuttavan kovasti on Fischerin Jälleenrakennnus kirjaa. En ole kyllä itse lukenut.

Sekin on tietysti muistettava, että ihmisille tulee elämässään erilaisia kriisejä ja osa niistä selviää paremmin ja osaa jopa tappiot käyttää opiksi ja jatkaa elämäänsä. Toiset vaan katkeroituu. Sitä on vaikea sanoa, että mikä on se juttu, joka sen suunnan määärää, että onko luonne, se, että minkä verran skeidaa tulee elämään vai mikä.

Vierailija
12/12 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilivuodatuksia, puhelinvuodatuksia, tapaamisvuodatuksia, tekstarivuodatuksia. Ent. miehellä on jo yli puoli vuotta ollut uusi nainen elämässään, mutta vuodatukset vaan jatkuvat. Ei jaksa enää :( Ei ystävyys merkitse kaatopaikkana olemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä