Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 20 euroa/hlö kohtuuton summa polttareista?

Vierailija
10.07.2009 |

Olen järjestämässä polttareita, ja summaksi tulee n. 20 euroa per henkilö. Yksi kutsutuista hermostui summasta, sanoi sen olevan ihan liikaa, ja jäävänsä pois. No, sanoin, että maksakoon mitä jaksaa, pääasia, että pääsee tulemaan.

Mutta tuosta summasta, onko se liian suuri? Pitäisikö jotain karsia? Hintaan sisältyy morsiamen käsi/rentoutushoito, morsiamen ruokailu/ruokajuomat, sauna + siellä morsiustaikoihin sun muihin tarvikkeita, jotain pientä. Morsian on sellainen, ettei ehkä ihan ilahdu jos kaikki tehdään omin voin, esim. itsetehty käsihoito. Sauna on aika iso menoerä, mutta mielestäni kuitenkin kiva juttu. Itselläni ei ole saunaa, mutta en tiedä pitäisikö yrittää sitten jonkin toisen kotiin saunomaan.

Ymmärrän, että on erilaisia taloudellisia tilanteita, ja 20 euroa on iso raha. Siihen tietenkin tulee vielä omat ruuat ja juomat päälle. Mutta tämä purnaaja ei ole kuitenkaan niitä kaikista tiukimmalla eläviä, en olisi uskonut hänen summasta valittavan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja summahan riippuu pitkälti siitä, montako henkeä polttareihin osallistuu. Mun mielestä 40 € alkaa jo olla liikaa. Monestihan kuitenkin muutkin pääsee jotain juttuja tekemään kuin pelkkä morsian.

Vierailija
2/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kyö maksanu ihan satastakin kavereiden polttreista, tosi hyvän kaverin poltareista vielä enemmän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmissa polttareissa, joissa olen ollut maksoivat 32 euroa ja kalleimmat lähemmäs 100e... 20e minusta ERITTÄIN KOHTUULLISTA, ellei ole tosi iso polttariporukka niin on melkein mahdotonta pienemmällä pärjätä.

Vierailija
4/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin kohtuullinen summa. Tai jopa edullinen.

Vierailija
5/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e minusta ERITTÄIN KOHTUULLISTA, ellei ole tosi iso polttariporukka niin on melkein mahdotonta pienemmällä pärjätä.

Noin pienestä polttarilaskusta (siis + omat menot) en ole osannut haaveillakaan, vaikka olen ollut ihan "tavallisissa " polttareissa, ei siis mitään extremeä.

Vierailija
6/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa jos jos jonkun elämä tuosta kiinni

Vierailija
7/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kaksissa polttareissa. Toisissa piti maksaa 50€. Siihen kuului yömajoitus leirintäalueella, morsiammen vaatteet, ruuat (myös aamupala)ja ainakin jonkunverran juomia (boolia tms.) En myöskään muista kyydeistä maksaneeni. Toisissa piti maksaa 25€ (vaikka oli sovittu, että max. 20€). Tähän kuului kyydit, tanssitunti, hemmotteluja morsiamelle, ruuat ja jotain juomaa, myös jotain rekvisiittaa polttariporukalle. Myös mökki ja sauna, mutta ne ei maksaneet, kun oli jonkun oma. Minusta 20€ on aika perus, ei kait se paljon vähempääkään voi olla?? Mutta se ei ole kiva, jos siinä ei saa itselle mitään. En tykkää sitä 20 euroakaan maksaa jos menee vaan morsiamen juttuihin, niinku hierontoihin tai muuhun. Jos jostain pitää karsia niin jätä hoidot pois. Sekään ei toisaalta ole reilua muuta polttariporukkaa kohtaan, jos yksi maksaa vähemmän.

Vierailija
8/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos summa tuntuu pieneltä. Olen todellakin yrittänyt järjestää kohtuuhintaiset polttarit, koska vieraina on myös pienituloisia opiskelijoita. Ajattelin vain, että jos oma ajattelu on kuitenkin jotenkin "hämärtynyt", oli sen verran tuohtunut tämä eräs vieras.

ap

Vierailija
9/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko tulee kuluja tuohon päälle?

Tarkoitan sitä, että jos vaikka menette syömään ravintolaan, niin sille tulee helposti hintaa 30€/hlö ja baarissa sisäänpääsyihin/juomiin jonkun verran toki eihän baarissa tarvitse juoda jos ei rahaa ole.

Ja sitten jos siirrytte taksilla paikasta toiseen, niin esim. muutama matka joka maksaa jokaiselta muutaman euron on jo 10€ jne.

Eli tuo 20€ on todella pieni summa! Mutta joskus se todellinen summa voi olla PALJON isompi (jos vaikkapa polttareihin osallistuva tulee toiselta paikkakunnalta niin matkat +mahdollinen hotelli yö jne.)

Mutta en kyllä alkaisi rutisemaan noin pienestä summasta:)

Vierailija
10/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden laskuksi tuli 170 euroa/nuppi... joten 20 on HALPA!

Vierailija
11/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee päälle siis kunkin oma ruokailu ja omat juomat. Kaupungin keskustassa sijaitsee sauna ja ravintola/baarit, eli taksia ei tarvita. Tietenkin jokainen sitten kulkee millä kulkee päivällä paikalle ja yöllä kotiin. Vieraita tulee kauempaakin, mutta kaikilla taitaa olla lapsuudenkoti/sukulaisia paikkakunnalla.

ap

Vierailija
12/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin kohtuullinen summa. Tai jopa edullinen.

Jospa tää ihminen ei koskaan ole ollut polttareissa, eikä oikein tiennyt mitä odottaa?

Joskus olen ollut järkkäämässä juhlia, joissa lähes kaikki muut olivat ensikertalaisia = Mikään ei olisi saanut maksaa mitään.

Muutenkin aika tuskaisa kokemus, ja minulle ensimmäinen ja viimeinen järjestäjänä....

Vierailija
13/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en päässyt edes häihin. Lahjaankin sitten vielä osallistuin.. :(. Jäi vähän ikävä maku.

Vierailija
14/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teillä on osallistujia tosi paljon kun sait noin edullisen budjetin? Maksoin viime kesänä 70e polttarikuluja + omat kulut päälle, ja pidin sitä ok summana kun oli kyse hyvästä kaverista.

Vierailija
15/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en päässyt edes häihin. Lahjaankin sitten vielä osallistuin.. :(. Jäi vähän ikävä maku.

Jos mut kutsuttaisiin jonkun polttareihin, mutten pääsisi häihin, niin ERITTÄIN mielelläni maksaisin vaikka sen 50e (tai mitä polttarit ikinä maksaisivatkaan) ja osallistuisin polttareihin. Ei kai polttarit ja se, ettei pääse häihin, ole missään yhteydessä toisiinsa??!

Ja kyseisessä tapauksessa hommaisin/osallistuisin ilman muuta myös lahjaan!

Ei tajuu teidän järjen(?)juoksua

Vierailija
16/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kymmenen osallistujan mukaan, osallistujia saattaa olla enemmänkin. Olen käyttänyt kaikki mahdolliset suhteeni saadakseni edullisen budjetin. :)

ap

Vierailija
17/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät pääse häihin- eri asia jos morsian ei pidä häitä ollenkaan tai jos häihin ei pääse ylipäätänsä ketään kavereista.

Vierailija
18/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lähivuosina osallistunut kavereiden polttareihin (2-3 kpl/kesä) joissa kustannus on ollut 300-450euroa/hlö ja lisäksi kaikki omat kustannukset siihen päälle. Osallistujia on ollut 15-30kpl. Mielestäni aivan liian kallista, eikä he ole edes "tehneet mitään".

Vierailija
19/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät pääse häihin- eri asia jos morsian ei pidä häitä ollenkaan tai jos häihin ei pääse ylipäätänsä ketään kavereista.

Sehän on sen polttari/häävieraan ongelma, jos ei pääse osallistumaan syystä tai toisesta häihin.

Sinä tekisit siis näin:

Sulla on hyvä ystävä. Kerrot meneväsi naimissin. Ystäväsi onkin juuri hääpäivänä ainutlaatuisella matkalla, jota ei voi enää perua tai siirtää.

Et lähetä ystävällesi hääkutsua, koska ei pääse häihin kuitenkaan. Ilmoitat kaasollesi ketä haluat polttareihisi. Jätät tämän hyvän ystäväsi pois listalta, koska hän ei pääse häihinkään. Et tietenkään tiedä milloin polttarisi ovat, joten et voi tietää pääsisikö osallistumaan niihinkään. MUTTA mitähän mahtaa sinusta ajatella tässä vaiheessa tämä hyvä ystäväsi? Ei tullut hääkutsua... ei tullut polttarikutsua... :( millähän pohjalla ystävyytemme olikaan?

Vierailija
20/21 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdissa polttareissa ja molemmissa olin kotihoidontuella ja joku reilu 50e tuli maksamaan + omat ruoat ja juomat. päivän ohjelma oli sisällytetty kaikilta hintaan. Ja se ehkä vähän kirpaisi, mutta ihan mukavat kemut olivat=) Mutta 20e on kyllä tosi edullinen =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan