Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja muuttoilmoitus

Vierailija
10.07.2009 |

Miten saa väkivaltaisen exän pois kirjoilta asunnosta, kun hän muuttoilmoitusta halua kiusallaan tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa voit hakea oikeuden päätöksen häädöstä, mutta se vie aikaa, rahaa eikä ole käytännössä kovinkaan helppoa (jos siis itse jäät vielä asuntoon). Mulla kaverilla tilanne, että exä (ei tosin väkivaltainen) ei suostu muuttamaan asunnosta, jonka kaverini omistaa 80%:sti, exä 20%:sti. Juristi sanoi, että jos ei sovinnolla saa exäänsä ulos niin seuraavat vaihtoehdot ovat hankalia.

Sun tapauksessa toki voit tehdä exän nimissä muuttoilmoituksen, väärentää siis, mutta laillista se ei ole (tällainen tapaus löytyy tuttavapiiristä).

Vierailija
2/3 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun muutan pois asunnosta ja sinne tulee uusi asukas, niin "asuuko" exä niiden kanssa sitten siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vuokrasopimus tai asunnon omistussuhde muuttuu niin silloin nollautuu myös talonkirjat. Tosin mulla oli reilut kymmenen vuotta sitten tilanne, juossa mun vuokra-asunnossani oli edelleen kirjoilla asunnon ex-asukas, joka ei ollut tehnyt muuttoilmoitusta. Tämä hoitui jotenkin vuokranantajan kautta, mutta vaikutti muutaman kuukauden opintotuen asumislisään (katsottiin, että asun avoliitossa toisen ihmisen kanssa).