Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden keskenmeno - uskallanko lähteä ulkomaille?

Vierailija
10.07.2009 |

Sain keskenmenon n. 1,5 viikkoa sitten. Tuhruvuoto alkoi jo heti kun kuukautiset olivat pari päivää myöhässä, tästä muutaman päivän päästä tuli kunnon vuotoa ja riekaleita yms, lisäksi oli kipuja. Vuoto kuitenkin jatkuu edelleen, vähäisenä, mutta kirkkaana verenä. Sitä on nyt kestänyt yhteensä 2 viikkoa. Eilen kävin verikokeissa ja raskaushormonin määrä oli 22. Eli selvä keskenmeno.

Olen lähdössä maanantaina ulkomaille viikoksi. Uskallanko lähteä käymättä lääkärissä, vaikka vuoto jatkuu vielä? Lääkärissä en siis ole vielä käynyt, koska alkuraskauden km:a ei sen kummemmin tutkita. Mitään kipuja ei enää ole, hieman outo olo vaan (rinnat herkät, välillä huono olo). Voiko tuo jatkuva vuoto tarkoittaa, että jotain on vialla? Jokin tulehdus tai että kohdussa on vielä tavaraa?

Sain keväällä myös keskenmenon (tuulimuna), mutta silloin vuoto kesti vain viikon, vaikka raskaus oli kaksi viikkoa pidemmällä.

Ahdistaa ihan hirveästi lähteä reissuun tämän vuodon kanssa, jo pelkästään siksi että se on inhottavaa ja rajoittaa rantalomaa aika paljon, mutta myös siksi että pelottaa jos siellä käykin jotain.

Osaisko kukaan neuvoa mitä tehdä??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yksityisellä gynellä, joka ultraisi kohdun ja katsoisi, että asiat on suurinpiirtein kunnossa. Saisit hieman mielenrauhaa.

Vierailija
2/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään ei pääse. :( Yksityisillä kaikki ovat lomilla... Soittelin pari viikkoa sitten varhaisultra-aikaa, mutta olisi mennyt joka paikassa vasta heinäkuun loppuun. Tuskin niissä on mitään päivystävää gyneäkään?

Voisin tietenkin mennä terveyskeskuksen päivystykseen tänään illalla, jos sieltä vaikka saisin lähetteen äitiyspolille ultrattavaksi. Niin tehtiin edellisen keskenmenon kanssa. Tosin aika nihkeästi siellä yleensä suhtautuvat..

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
4/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kans maanantaina keskenmeno :(

Tänään lääkäri soitti, ma raskaushormooni ku yli 1800, nyt enää 280, että onneks on laskenu, ettei ole kohdun ulkoinen.

Vuotoa vielä, enkä tiiä kauanko jatkuu, eka raskaus nii ei kokemusta..ja ihanan kokemuksen sain heti kärkeen :´(

Vierailija
5/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitäkin, että mihin maahan olet menossa?

Entä jos kävisit tavallisen lääkärin juttusilla ja tekisitte suunnitelman sille varalle, että jotain menee pieleen eli miten toimit ulkomailla?

Ja jos lääkäri on sitä mieltä, että et voi matkustaa, niin sitten hän varmaan kirjoittaa sairaslomaa niin, että saat vakuutusyhtiöstä ne matkarahat?

Vierailija
6/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans eka raskaus päättyi keskenmenoon keväällä ja nyt tässä toisessa kävi sit samalla lailla. Reilusti yli vuos yritystä takana. En enää usko, että meille vauvaa tulee koskaan. :'(

Olisi tuo loma edes vähän piristynyt, mutta nyt taitaa sekin mennä pilalle tuon vuodon ja surun takia.

Elämä osaa koetella... Jaksamista sinulle.

-ap

Vierailija
7/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoto loppuu hiljalleen ja kaikki on kunnossa, mutta kaiken varalta. Jos ei yksityiselle millään ole aikaa, niin ruikuta terveyskeskuksesta vastaanottoaika juuri tuon matkan perusteella.

Vierailija
8/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisy ollut käytössä koko ajan. Nyt kyllä jätetään ihan suosiosta pois, oli se niin kivaa olla raskaana vaikka en kerennytkään olla kun hetken. Mulla oli viikkoja 9+0, mitkä viikot sulla?

nyt täytyy yhdet menkat oottaa ja sit täys yritys päälle, jos sit päättyis onnellisemmin, kyllä se vauva vielä teillekin tulee, usko pois :)

t. #5

Vierailija
9/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melba,

Olen menossa Italiaan. Eli ei mitään kovin eksoottista luvassa onneksi.

Olen puhunut omalääkärini kanssa puhelimessa tänään (hankalasta työtilanteesta johtuen en ole päässyt lääkärin vastaanotolle) ja hänen mielestään tilanne on aika "turvallinen", kun tuota raskaushormonia oli enää noinkin vähän. Ei viittaa ainakaan kohdunulkoiseen. Ei hän ainakaan kieltänyt lähtemästä ulkomaille. Joten kai minä sitten lähden.

Vielä on mietinnässä, menenkö tänä iltana päivystykseen lääkärille ja mahdollisesti myös ultraan. Se kyllä varmaan rauhoittaisi oloa hieman.

Hyvä idea tuo varasuunnitelma, kiitos siitä. Luulen, että paikalliset suomalaiset oppaat osaavat aika hyvin avustaa sairaustapauksissa.

-ap

Vierailija
10/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,

Harmi että ihana yllätys kääntyi suureksi pettymykseksi. :( Yrittäkää ihmeessä uudestaan, sitten kun siltä tuntuu.

Mulla tää viimeinen keskenmeno oli ihan alkuraskaudessa, viikkoja ei tainnut olla kuin jotain 5. Eka keskenmeno puolestaan alkoi rv 7+0. Nämä molemmat on ilmeisesti ollut tuulimunia. Kaks tuulimunaa peräkkäin nostaa kolmannen tuulimunan riskiä ja muutenkin musta tuntuu että nyt ei oo tosiaankaan kaikki kunnossa.. Siksi en jaksa enää uskoa. Ekan keskenmenon jälkeen kyllä, mutta nyt en enää. Mutta toivon, että te saatte pian jo parempia uutisia!

-ap

Vierailija
11/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin lausunnossa luki et "abortus spontaneus"

eli spontaani keskenmeno..Millanen tuulimuna sitten on?

Vierailija
12/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei kohtu tyhjene täysin itsestään eli siitä saattaa tulla kohtutulehdus. Mutta sen kyllä huomaat hyvinkin pian ja siinä tapauksessa vaan sitten nopeasti lääkäriin.

Vierailija
13/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee lausunnossa "ovum abortivum" eli tuulimunaraskaus. Tuulimunaraskaudessa sikiötä ei muodostu ollenkaan. Munasolu hedelmöittyy ja kiinnittyy ja istukka ja sikiöpussi kehittyy, mutta jostain syystä sikiötä ei ole. Normaalit raskausoireet kyllä ilmenee jne. Usein tuulimuna huomataan ultrassa, kun sikiöpussi onkin tyhjä.

Todella inhottava tapaus tämä tuulimuna, eräänlaista huijausta omalta keholta. :/

-ap

Vierailija
14/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kohtutulehdusta eniten pelkäänkin.. Millaiset oireet siinä sitten on?

Uskoisin kyllä että kohtu olisi jo kokonaan tyhjentynyt, kun raskaus oli vastan sen verran alussa ja nyt olen vuotanut jo kaksi viikkoa ja lisäksi muutamana päivänä vuoto oli runsasta ja mukana tuli sikiöpussi (?) ym. raskausmateriaalia.

Mutta joo, kai se on mentävä vielä lääkäriin varmuuden vuoksi. Hiphei, perjantai-iltana päivystykseen, en melkein malta odottaa...

-ap

Vierailija
15/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sunnuntaina alkoi vuotaa, ihan tyhjä oli :´(

kiva että pääset matkalle, piristää varmasti :)

Onneks kaverilla on huomenna synttärit niin pääsen mäkin vähän tuulettumaan ja saa muuta ajateltavaa..loppuis vaan tää vuoto..ärsyttävää rampata vessassa vähän väliä! :-(

Vierailija
16/16 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yrittäisin lääkärissä käydä ihan sen vuoksi että katsovat onko kohtu tyhjentynyt hyvin. Jää pienenmpi riski tulehdukselle.

Ja älä ihmeessä heitä vielä kirvestä kaivoon. Itselläni kaksi keskenmenoa takana ja nyt kolmas raskaus ja mennään jo rv21. Mitä tahansa voi tapahtua ja alkuraskaus on ihan kamalan pelottavaa aikaa, mutta on sulla mahdollisuus onnistuneeseen raskauteen! Tiedän että epätoivo iskee, mutta tsemppiä ja onnea yritykselle!