Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä PASsista! Apua kaivataan!

09.05.2008 |

Ekaa PASsia odotellessa taas tuhat kymystä mielessä! ;) Hoitsu sanoi, että hoito voidaan tehdä joko luonnolliseen tai sitten lääkkeelliseen kiertoon, mutta millä perusteella teillä on valittu miten tehtiin?

Jaksaisiko joku kertoa miten PAS etenee tuossa lääkkeellisessä ja toisaalta lääkkeettömässä?

Ja vielä kiinnostaisi, kun jostain pinosta huomasin, että PAS menee usein(?) aika pitkälle, niin onko se aina niin että pakastetun alkion siirto tehdään kohtalaisen myöhäiselle kp:llä? Mietityttää, että ehditäänkö mun pitkähköissä kierroilla ennen klinikan kesälomaa...

Kiitos avusta!

Killa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Killa!

Voi itkujen itku, kun ei onnannut teillä ivf:n tuoresiirto. Niin kovasti sitä toivoin.... *halaus* Onneksi saitte huuruneniä.

Meillä PAS tehtiin luonnolliseen kiertoon. Tai no siirron jälkeen mulla oli iki-ihanaiset luget. Luonnolliseen kiertoon siksi, koska mä kuitenkin ovuloin ja kierto muutoinkin toimii, joten lääkärin mielestä kannatti tehdä luonnolliseen.

Mulla kierto oli sit normaalia pidempi ja luulin jo, että kaikki meni puihin, kun ovista ei kuulunut eikä näkynyt. Ovis tuli sit kuitenkin joku 5 päivää myöhemmin ku normaalisti. Siirto oli sitten 3 päivää oviksesta = ovis la ja siirto tehtiin ti. Siirto voidaan tehdä ilmeisesti 2-4 päivää oviksesta, joten ei ole niin tarkkaa viikonloppujen ym kanssa.

Voi toivottavasti klinikan kesäloma ei sotke teidän PAS:a. Kovasti täällä peukutetaan edelleen ja toivotaan parasta!!

Kille

Vierailija
2/11 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kille tuossa kertoikin kokemuksia luonnollisesta kierrosta. Meille tehdään PAS lääketieteelliseen. Mulla on siis koko ajan ollut ongelma se, että en (välttämättä) ovuloi. Luonnollisessa kierrossa siirto tehdään ovulaation aikaan, jolloin keho on ikäänkuin valmis vastaanottamaan raskauden alun. Lääkeeteellisessä kierrossa ei tarvitse ovuloida, mutta hormoonitasoa nostetaan ja limakalvoa vahvistetaan tilaan, jossa alkio pääsisi mahdollisimman hyviin asemiin kiinnittymään.

Lääketieteellinen kierto on raskaampi suuremman horminimäärän vuoksi, toisaalta se on siitä ihan älyttömän hyvä, että siirto voidaan oikeasti tehdä juuri optimaaliseen aikaan. Tässä ei siis ole pelkoa, että ovis osuisi viikonlopulle tms. Kyse on siitä, koska kohdunlimakalvo on tarpeeksi paksu. Minulla ei meinaa limis kunnolla paksuuntua, siksi siirtoa lykätään ja yritetään saada limis vähintään 8 mm paksuiseksi.

Lääketieteellisessä kierrossa mulla on käytössä Zumenonit ja Estradot -laastarit ja siirron jälkeen myös luget. Meidän lääkäri sanoi, että lääkkeitä jatketaan rv saakka, jos tässä nyt sellainen mieletön lottovoitto saadaan...

-Diina-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi näköjään tuo viikkomäärä pois, eli siis rv 10 saakka.

:)

Vierailija
4/11 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti, kun tietää että mitä nuo meinaa, kun ihan pihalla näistä PASsiin liittyvistä asioista!

Ja tosiaan taidan anella tuota lääkkeellistä vaihtoehtoa, kun mulla noi kierrot on aika epäsäännölliset ja oviksen löytyminen ollut vaikeaa ja sitä paitsi luomukiertoon mun tuurilla ovis osuisi just ennen juhanusta tai torstaina, kun se kuulemma vesittää sen kierron (sunnuntaisin kun ei tehdä siirtoja).

Lääkkeetkin mulle on tähän asti hyvin sopineet, joten en niitä pelkää.

Aikamoinen äitienpäivä tässä takana, kovasti tunnekuohuja kun piti vielä lähipiirille kertoa, että pieleen meni eka yritys. No toivotaan, että PAS olisi sitten se meidän juttu!

Diinalle kovasti onnea koitokseen, näytä mulle mallia miten plussa otetaan! :)

Ja Killelle ihanaa äitienpäivää! :) Vaikka tää ottaa välillä tosi koville, niin kyllä se palkinto on sitten sen mukainen, että sitä kannattaa odottaa! Ehkäpä ensi vuonna meilläkin juhlitaan jo sitten meikäläistäkin! ;)

Killa

Vierailija
5/11 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä ihailtavan positiivisen oloinen, vaikka kova pettymys takana. Mullahan oli IVF:ssä testipäivä viime isänpäivä ja oli kyllä kova paikka saada nega testiin. Ja siitä sitten isänpäivää juhlimaan, kun ei todellakaan ollut juhlamieltä. Eli voin sun tunteisiin kyllä erittäin hyvin samaistua.

Pyydä ihmeessä lääketieteellistä, on mun mielestäni varmempi jos kierrot heittelee.

Ja yritän toki plussan napata ja pitää junaa pysäkillä, että ehdit kyytiin. Mutta ei tosiaan nuolaista ennen kuin tipahtaa. Jos ei muuta, niin tässä hommassa oppii pessimistirealistiksi.

Killa, sä olet aurinko!

-Diina-

Vierailija
6/11 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti sanottu! :) Hetkittäin on jo helpompaa, ei auta kuin tähyillä eteenpäin vaikka tietty pitää itkeä silloin kun itkettää sillä sekin helpottaa oloa!

Voin kuvitella kanssa tuon isänpäivän onnettoman testaamisen! :( Näinä päivinä korostuu se mistä todellakin jää vielä paitsi. Ja vielä isänpäivään liittyen: itselläni on alkanut entistäkin enemmän ottaa koville se, että tuntuu kuin pettäisin tuon miehen, kun en lasta pysty hänelle antamaan. Vika kun kumminkin on minussa, vaikkei mitään selvää syytä lapsettomuudelle edes ole löytynyt. Hänkin niin kovin toivoo, että jo onnistuttaisiin!

No toivotaan, että seuraavana isänpäivänä ollaan kumpikin jo pitkällä mahan kasvattelussa! :)

Vierailija
7/11 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa kurkkimassa plussanneita Enskoja ja huomasin esittelystä, että tosiaan teillä onnisti eka PAS, joten kai tässä toiveita sitten vielä on! Kun vähän skeptisesti olen tähän asti PASseihin suhtautunut, mutta näemmä niilläkin voi onnistua! :)

Vierailija
8/11 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa todellakin vielä on. PAS:n onnistumisprosentit taitaa kuitenkin olla suuremmat ku esim. inssissä. Ei kirvestä vielä siis kaivoon ;-)

Ja nyt on kyllä ehdottomasti teidän vuoro onnistua!! Yritän kurkkia sun kuulumisia jostain pinosta.

Kille

Vierailija
9/11 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa ja mahdollisuuksia on ja negatiiviset ajatukset pois! Ja Killa, kyllä olisi jo meidän korkea aika siivota itsemme tältä puolelta pois, vai mitä ;)-Diina

Vierailija
10/11 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo ihan huolissani, että pääseekö tänne enää ikinä ja löytyykö vanhat viestit vielä! Kille: kiitos vielä kannustuksesta! Mä varmaan repeän riemusta, jos plussan vielä joskus saan ja siitä kuulee kyllä sitten kaikki! ;) Paitsi jos oon liian huolissani kaikesta iloitakseni raskaudesta... Diina: korkea on aika ja otetaan me sitten ne plussat heti ekasta PASsista! :)Killa

Vierailija
11/11 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuota edellistä tosiaan kirjoittanut noin yhteen pötköön, vaan osasin kyllä enteriä käyttää rivin vaihtoon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme