Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä arvoinen on yleensä maatila Uudellamaalla?

Vierailija
09.07.2009 |

Esimerkiksi sellainen, jossa on 10 ha peltoa ja 30 ha metsää ja sitten rintamamiestalo tai vastaava?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehteä mistä katsoa.

Ja hintahan riippuu tietenkin paljon esim. talon kunnosta ja koosta, muiden rakennusten määrästä ja kunnosta ja metsien iästä eli puuston arvosta.

Mutta sanoisin aika hatusta rempaisten, että puolesta miljoonasta ylöspäin, jos metsistä on kaikki puut kaadettu, ettei siellä siis oo kymmeniä hehtaareita kaatokelpoista tukkimetsää.

Voi mennä alakanttiin tuo mun arvauskin, koska tarkemmin ajatellen, jos kokonaista tilaa ollaan myymässä, niin luultavasti osa metsästä on kuitenkin jo muutaman kymmenen vuotta vanhaa, jolloin sillä on jo jotain arvoa myös.

Vierailija
2/5 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehteä mistä katsoa.

Ja hintahan riippuu tietenkin paljon esim. talon kunnosta ja koosta, muiden rakennusten määrästä ja kunnosta ja metsien iästä eli puuston arvosta.

Mutta sanoisin aika hatusta rempaisten, että puolesta miljoonasta ylöspäin, jos metsistä on kaikki puut kaadettu, ettei siellä siis oo kymmeniä hehtaareita kaatokelpoista tukkimetsää.

Voi mennä alakanttiin tuo mun arvauskin, koska tarkemmin ajatellen, jos kokonaista tilaa ollaan myymässä, niin luultavasti osa metsästä on kuitenkin jo muutaman kymmenen vuotta vanhaa, jolloin sillä on jo jotain arvoa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olisin katsonut ap:lle nopeiten lehdestä ensin suuntaa ja siitä sitten päätellyt tuollaisen tilan hinnan.

Mutta kiinnostuin nyt itse myös kysymyksestä niin, että katsoin jo netistäkin, ja vastaan nyt ap:lle uudelleen.

Eli näyttää, että uudellamaalla on hehtaarihinnat vielä kovemmat kuin uskalsin äsken veikata, jotan tolla puolella millillä saa vain tyhjää metsää ja vanhahkon pienen talon.

Jos parempaa etsii, niin miljoonaan ja ylikin voi venyttää hintahaitaria. Ja hinnat vaihtelevat ihan tilakohtaisesti, kun hintaan vaikuttavia tekijöitä on niin paljon, niistä jäi äsken mainitsematta maaston muodot, metsän kasvu ja pellon maaperän laji.

Ja myyjähän keksii sitten vielä kaikkia lisäarvoja perinteistä, maisemasta, rakennusten arkkitehtuurista, jne.

Vierailija
4/5 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta.

Itse en noista jutuista oikein ymmärrä mitään ja kaikki mitä netistä katsoin oli jotain hevostiloja tai sitten oli vain peltoa tai metsää ja en osaa yhtään suhteuttaa.

Minkälaisiksi arvelet pellon hehtaarihinnat Uudellamaalla?

Mites metsien laita? Oletetaan vaikka, että on sekä vasta hakattua, että nuorta, keskivanhaa ja ihan kunnon tukkimetsää sekaisin.

Vierailija
5/5 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo kovasti etukäteen, jos viitsit vielä vastailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä