Tämmöistäkö olis olla kotiäiti?
Olen lomalla. Tuijotan sisällä vauvapalstaa apaattisena. Talo on siivoamatta. Väsyttää. Mitään ei saa aikaiseksi.
Kommentit (8)
Jollain se on aktiivista lasten kanssa touhuamista, kodin huoltamista rauhassa ja omien intressienkin toteuttamista. Tunnen parikin erittäin aktiivista, tyytyväistä ja luovaa kotiäitiä. Toinen hoitaa puutarhaa ja ölyvärimaalaa, ja tekee lasten kanssa kaikkea marjametsäretkistä kirpparikeikkoihin ja lastentapahtumista askarteluun. Toinen on stadilainen, tekee osa-aikatöitä kotoa käsin lasten nukkuessa, onnistuu pitämään hienosti sisustetun kämppänsä tip top-kunnossa ja harrastaa pilatesta sekä eksoottisten ruokien kokkausta.
Molemmat sanovat, että kotiäitinä olo on ihanaa.
Itse turhauduin kotona taaperon kanssa. Nyt kotielämäkin on rikkaampaa ja antoisampaa, kun olen päivät työelämässä (kutsumusammatissani).
Joskus se on ihan muuta. Mulla on sekä apaattisia päiviä että touhukkaita päiviä, annan kummillekin arvonsa. Ihmiselle tekee hyvää olla joskus apaattinen ja väsynyt. Mutta vauvapalstailu suuressa määrin tekee vaan vihaiseksi, sitä en suosittele. :) Laita hyvää musiikkia soimaan, ota kuppi kahvia käteen ja nautiskele elämästä!
apattista vauvapalstan tuijottelua. eikä kukaan koskaan jaksanut kotona siivota.
onpa ihanaa olla kotiäiti!
Mutta on sitä töissäkin noita päiviä. Kotiäitinä oli omat hetkensä, kun keksi kivaa tekemistä, siksi en paljon kotona jaksanutkaan makoilla. Lepopäiviäkin pitää silti olla. Aluksi voi olla enemmän juuri tuollaista kuin lomalla, mutta ajan kanssa kyllä itse ainakin piristyin ja sain iloa myös kotiäitinä olosta, enkä ollut jatkuvaan väsynyt. Nyt olen taas töissä, eikä se herkkua täälläkään ole. Monesti olen ikävöinyt aikaa kotiäitinä. Tietty aika kultaa muistot...
mä en ehdi edes näitä viestejä lukea tai kirjoittaa yhdeltä istumalta, koska jompi kumpi lapsista huutaa koko ajan jotakin... olis ihanaa kun voisi vaikka edes 15 minuuttia vain istua apaattisena tuijottamassa jotakin :)
kotoa löytyy melkein 4v tyttö ja melkein 3kk poika, ja tuntuu että koko ajan pitää olla pukemassa, riisumassa, vaihtamassa vaippaa, käyttämässä vessassa, laittamassa ruokaa, leikkimässä ulkota tai keksimässä jotakin sisätekemistä näin sadepäivinä - turha edes haaveilla että ehtisi siivota, tiskata tai pestä pyykkiä ilman, että se pitää keskeyttää sen seitsemän kertaa...
Lapsi on isällään ja minä yksin kotona, enkä tiedä mitä tekisin.
Yritin nukkua mahdollisimman pitkään, mutta se vain alkaa väsyttää enemmän. Ei ole mitään ostettavaa. Kerta kaikkiaan tylsää!
Lapsen kanssa sentään olisi mentävä ulos ja laitettava ruokaa ja ryhdistäydyttävä, nyt vain odotan että aika kuluu.
Tosin tollaista on vaan 1-vuotiaan päikkäriajat, muuten 1-ja 3-vuotiaan vahtiminen on kokopäivätyötä.
Nyt pienen päikkäriaika on mennyt nettisurffailuun, ollaan mm katsottu 3-vuotiaaan kanssa kuvia kerhotoiminnasta netistä.