Kääk, voiko tämä olla aivokasvain? :(
Minulla on koko aikuisikäni (noin 15 v) ollut silloin tällöin päänsärkyä, joka herättää aamuyöstä ja helpottaa yleensä ylösnoustessa. Särkyä on ehkä muutaman viikon välein ja saattaa olla kerralla parina aamuna peräkkäin.
Nyt luin kauhukseni, että tämä on aivokasvaimen oire! Tosin Terveyskirjaston tekstissä sanottiin, että pahanlaatuisissa kasvaimissa päänsärky etenee nopeasti, hyvänlaatuisissa sitä voi olla "jopa 1-2 vuoden ajan".
No minulla sitä on ollut jo 15 vuotta! Itse olen kyllä liittänyt tämän ennemmin huonoon nukkuma-asentoon, myöhään valvomiseen tai stressiin.
Olenko nyt ihan hullu, kun aloin pelätä aivokasvainta?
Kommentit (3)
nukkuma-asento ja lihakset jumissa aamuyöstä. Niskajumi aiheuttaa pääkipua, paranee, kun lähdet liikkeelle ja lihakset avautuvat (=veri kiertää taas paremmin päähän). Saatat myös narskutella yöllä hampaitasi ja purra niitä yhteen, mikä myös aiheuttaa pääkipua.
En usko, että mikään kasvain oirehtii 15 vuotta ilman, että oireet pahenevat.
Herään lähes joka aamu päänsärkyyn, ja usein myös selkäsärkyyn. Ainoastaan upottavalla sohvalla saan nukuttua niin ettei selkä tai pää tule kipeäksi, joten pakosti se johtuu patjasta. Ja mullakin on ollut vuosia tuota vaivaa. Patjakin on vaihtunut monta kertaa, mutta sopivaa ei ole löytynyt.
Olisi TAKUULLA tullut muitakin oireita. Älä huoli. Ei varmasti ole kasvaimesta johtuvaa :)