Kasvoiko sun jalka raskauden jälkeen?
Kommentit (14)
Nyt mulla on 10 lasta, kengänkoko 47, ja haluaisin ostaa Juha Miedolta hänen vanhat kenkänsä.
tosin raskauden aikana kannattaa käyttää kunnon kenkiä eikä liian ohutpohjaisia. Itselläni ihmeellistä kipua edelleen aamuisin jalkaterän nivelissä ja vauva jo 9 kk.
ennen 35-36 nyt 37-38
outo homma, tietääkö joku mistä tämä johtuu?
Oli 38, nyt 39-40
Johtuu jalan kaaren laskeutumisesta ja jalan levenemisestä?
Paino vetää maata kohti
varmaan siksi, että painoa tuli 22 kiloa. Mono kasvoi numerolla, 39:stä 40:een. Muissa raskauksissa ei vastaavaa ilmennyt, painonnousukaan ei ollut noin järkkyä.
Oli aika ankeeta kun esikosen syntymän jälkeen piti uusia lähes koko kenkävarasto. Jotkut sandaalit mahtuivat, ei muut.
jalka ennen 39, nyt 40/41.
onneksi ei tule enää lisää lapsia!
Mulla oli ennen jalat kokoa 36, nykyään pääasiassa 38, joistakin kengistä menee 37, joistakin pitää olla jopa 39. Painokaan ei noussut kauheasti odotusaikoina, enimmillään 8 kg, ja silti jalat kasvoi.
Mulla 2 lasta ja ennen kengänkoko oli 39, nyt se on 40-41.
ensimmäisessä raskaudessa. Ei niinkään pituutta vaan leveyttä. Toinen raskaus ei enää vaikuttanut jalan kokoon.
ja ennen kengän koko oli 38, välillä jopa 37. Nyt poikkeuksetta 39. Ja kuopus 4v, joten ei se siitä enää pienene.
Varsinkin viimeisessä raskaudessa jalat olivat esim. öisin niin kipeät, että hyvä kun vessaan pystyi kävelemään. Kai siellä jotkut nivelsiteet tai rustot paukautteli itteään leveämmiksi.
Ennen kengät koko aina kengästä riippuen 37-38, nyt mulla on kahden raskauden jälkeen kenkiä jopa kokoa 39. Ja mistään tilapäisestä jutusta ei varmaan ole kyse, koska kuopus on jo 5v.