kauan vauva voi olla vatsassa ilman lapsivettä?
laskettuaika vko.n yli, ja lapsivesi mennyt jo 2 pvä.ää sitten,ja käsketään vain odotella:/ ??
Kommentit (4)
muuten lasta uhkaa tulehdukset kun lapsivesi suojaa ja eristää lapsen bakteereilta. Nyt kipin kapin synnärille, sanot että et suostu odottelemaan hetkeäkään! Johan sitä lapsen sydänääniäkin pitäisi nyt seurata.
menen vaikka ensiapuun jos vielä käskevät jäädä kotiin. alan soittamaan taas kerran sinne. Esikoista odotan ja vähän liikaa ilmeisesti luotan hoitohenkilökuntaan..kiitos vastauksista!
Keksi vaikka oireita, että pääset edes sisään ja tarkkailuun.
Mut yritettiin laittaa kotiin vaikka oli 2 vkoa yli l.an. Tule sit maananataina jos ei ala kunnolla supistaa sanottiin.
No en mennyt. Sanoin , että synnytys ei näköjään ala normaalisti, koska supparit loppuu aina. Vikat 2 vkoa aina sama juttu.
Sain sitten jäädä armosta sairaalaan, kun itkin ja ja anelin. ja sydänkäyrät otettiin , oli laskua vauvan sykkeessä.
Vihdoin sain tippaa, joka piti supparit yllä ja vauva syntyi sitten illalla.
Tulos: Lapsi yli 4 kiloa, lapsivesi paksua vihreää mönjää, lapsi ulostanut ja niellyt sitä seosta. Piti imeä nielut ja suu puhtaaksi ja antaa lisähappea. isutukka oli hapertunut ja kalkkeentunut ja hajosi kätilön käsiin. Yksi suoni irtosi jo kohdussa, verta meni 3 litraa ja sekä mun että vauvan henki oli vaakalaudalla. Kokenut kätilöä sanoi, että jos oisin odottanut maanantaihin, huonosti olisi käynyt.
Joskus asiota täytyy vaatia.
Tiedän tapauksia jossa liika odottelu ja synnytyksen käynnistymisen itsekseen odottelu on vaatinut lapsen hengen.
Joskus synnytys ei vaan suju ja käynnisty ilman lääkitystä, niinkuin mulla kävi.
Kaikki muut minun synnytykset on alkanut itsekseen
ja sujuneet "kaavan mukaisesti"
Onneksi uskoin itseeni.
Ja vaadin apua.
taidettiin mulle sanoa ehdottomaksi takarajaksi. Mene jo, äläkä kuuntele mitään odotuskäskyjä!!!