Useamman lapsen synnyttänee, milloin olette
tunteneet sikiön liikkeet ensi kertaa ja kuvaile miltä ne tuntuivat, kiitos!
Kommentit (9)
Tuntuivat kevyiltä kosketuksilta, kuin höyhenen hipaisu.
Tai karummin... kuin pierukuplilta.
Ja kuin pientä kutittelua alavatsalla aluksi.
tietyssä kohtaa pidemmän ajan. Mulla on viikon ajan kuplinut yhdessä ja samassa kohtaa, varsinkin istuessa, kyyristellessä ym. Menkat on tulleet normaalisti ja ehkäisyä on käytetty.
siis en tietenkään potkuja, eihän se ollut vielä vauvan liikettä. Mut jotain kuplintaa tunsin ihan selvästi ja siitä tiesin että hedelmöitys on tapahtunut, menkkojen olisi kuulunut alkaa 3päivän päästä.
Kohtu eteenpäin kallistunut, istukan paikka vaihdellut edestä taakse eri raskauksissa .
Ekat liikkeet tuntunut aina semmoisina nykäyksinä. Kuplintaa ja muita kramppeja en ole osannut erottaa liikkeiksi.
Selvät liikkeet , josta huomaa esim. kääntymisiä ja potkuja olen huomannut vasta vkon 22 jälkeen.
Ja hoikka olen/olin raskauksien aikana.
Yhdestä raskaudesta huomasin, kuinka vauva kääntyi ihan ympäri päätarjontaan ja silloin olin raskaana 6.kuulla.
Muista en tämmöistä huomannut ja pää edellä syntyneet kaikki.
Normaalit potkut ja liikkeet sitten kaikista olleet samanlaisia.
Odotan nyt neljättäni ja tämä liike sisälläni on täysin pierun ja ulosteen aiheuttamaa! :)
Viikolla 8 mennään ja verenkierto lisääntyy, piereskelen aikasempaa useammin (hajutkin törkeitä) ja ulostaminen joko tiukassa tai tahmeaa, ihan varmasti tämä kaikki myös tuntuu suolistossa.
Samaten kuten se "kuhina" kun kohtu kasvaa tuntuu aina pikkusen.
Mutta lapsen liikkeet: hipasun tapaset, pieni kala liikkuu on vähän ennen puoltaväliä raskautta.
Mutta istukan paikka, lapsen valveillaolo ja miten ehdit tarkkailemaan raskautta kaikki vaikuttaa.
Itse tunnen kummalta puolen munasarjaa irtoaamunasolu, joskus kiinnitymisvuodon aikaan nipistänyt mutta ei nämä mitään lapsen liikkeitä ole.. ;)
Tuntuu vain ihan samalta kuin edellisistä lapsista aikoinaan noin 15-18 viikoilla. Lapsista kyllä pidän, mutta on tehty kaikenmaailman tutkimuksia, joiden aikana ei saa olla raskaana.
Ja pienen pientä kuplintaa..