Mitä leipomot käyttävät marsipaanikakuissa marsipaanin alla?
Onko se jotain kreemiä vai ihan kermaa tai jotain kreemin ja kermavaahdon seosta? Jos se on jotain kreemiä, niin saako sitä samaa itse ostettua jostakin?
Tai olisiko muita ideoita mitä käyttää marsipaanikuorrutuksen alle? En tykkää yhtään voikreemistä mitä monet käyttävät.
Kommentit (23)
Jos et halua levittää ranskalaisen kreemin reseptiä, niin otan kyllä mielelläni vastaan sen toisenlaisen. :)
T. Ap
tiedoksi vaan. Suklaakakun huokoset vedetään kiinni aprikoteeraamalla kiehuvalla aprikoosimarmeladilla todella ohuelti. Paletilla levitetään aprikoosi kauttaaltaan. Sen jälkeen kuorrutetaan suklaalla. Marsipaanin alla pitää olla valkoista joka peittää kakkupohjan kauttaaltaan niin ettei kakku kuulla marsipaanin läpi. Marsipaani kaulitaan 2 mm paksuiseksi. Olen saanut tuon ranskalaisen voikreemin ohjeen saksalaiselta kondiittorimestarilta ja en ole sitä edelleen jakanut paitsi parhaalle ystävälleni. Mutta kaivan erään muun ohjeen ja laitan sen myöhemmin. kondiittori
Kiehautetaanko aprikoosimarmeladi vain kattilassa? Tarviiko sekaan jotain vettä tms..?
Pitääkö aprikoosimarmeladin antaa jäähtyä kakun pinnassa, ennen suklaalla kuorruttamista?
Kiitän vastauksista etukäteen.
tiedoksi vaan. Suklaakakun huokoset vedetään kiinni aprikoteeraamalla kiehuvalla aprikoosimarmeladilla todella ohuelti. Paletilla levitetään aprikoosi kauttaaltaan.
Sen jälkeen kuorrutetaan suklaalla.
Marsipaanin alla pitää olla valkoista joka peittää kakkupohjan kauttaaltaan niin ettei kakku kuulla marsipaanin läpi. Marsipaani kaulitaan 2 mm paksuiseksi.
Olen saanut tuon ranskalaisen voikreemin ohjeen saksalaiselta kondiittorimestarilta ja en ole sitä edelleen jakanut paitsi parhaalle ystävälleni.
Mutta kaivan erään muun ohjeen ja laitan sen myöhemmin.
kondiittori