Kävimme katsomassa kihlasormuksia, mutta homma kaatui hintaan
Hitto ottaa päähän olla köyhä!
Menin mieheni kanssa katsomaan kihloja. Meillä oli yksi tietty malli mielessä ja hinnasta ei hajuakaan. Mun sormus maksaisi 530 ja miehen 480... Katsoimme sitten halvempiakin sormuksia, mutta eipä niistä mikään miellyttänyt. Jäi sormukset ostamatta.
Nyt mietin, että saisikohan kultasepällä samantyyliset halvemmalla? Mutta toisaalta haluaisimme JUST NE SORMUKSET.
Ois ollut nyt niin kiva saada ne sormukset sormeen, kun kihloissa ollaan oltu jo iät ja ajat. Mut ei kun ei.
Kommentit (29)
Tai jos ovat esim. timanttisilta, ostakaa asiakasomistajapäivien (-15% s-etukortilla) aikaan. Tai vaihtakaa mieltymystä. Kultasepällä teettäminen tulee luultavasti vielä paljon kalliimmaksi.
Tai jos ovat esim. timanttisilta, ostakaa asiakasomistajapäivien (-15% s-etukortilla) aikaan. Tai vaihtakaa mieltymystä. Kultasepällä teettäminen tulee luultavasti vielä paljon kalliimmaksi.
Unelmasormuksemme ovat Lapponian Lapinkihlat. Lapponialla ei ole tarjouksia...
Ärsyttävintä on se, että meillä ehkä olisi rahaa noihin, mutta itsekin pidän aikaa älyttömän kovana. Mies taas ei halua muita sormuksia. Ja munkin mielestä moni muu oli aika tylsä.
ap
ja ostatte nuo haluamanne sormukset yhteisiksi kihla- ja vihkisormuksiksi. Silloin hinta ei tunnu pätkääkään pahalta...
ja veikkaan (vaikken ole nähnyt), että noihin sormuksiin ei helpolla kaveria ts. vihkisormusta löydy erikseen..eli yksi sormus, kaksi tarkoitusta, paljon merkitystä.
Joten onko se sitten kova hinta siitä?
harmittaa varmaan tulevaisuudessa, jos valkkaa sormuksen josta ei oikein pidä...
Tulevaisuudessa voi sitten kuitenkin olla enemmän rahaa ja sitten harmittaa lampsia halpissormus sormessa...
Meidän sormukset maksoivat yhteensä 1700 eur ja joka päivä olen tyytyväinen tähän "satsaukseen" :).
Toisaalta se on sormus, jota (ehkä!!!) olet ajatuksissa katsella loppuikäsi... Joten onko se sitten kova hinta siitä? harmittaa varmaan tulevaisuudessa, jos valkkaa sormuksen josta ei oikein pidä... Tulevaisuudessa voi sitten kuitenkin olla enemmän rahaa ja sitten harmittaa lampsia halpissormus sormessa...
Eikö halvemmat kelpaa?? Minulla ja miehelläni ei ollut kihlasormuksia ollenkaan vain ja ainoastaan vihkosormukset ja nekin maksoi yhteensä 120€ Ja oikein tyytyväisiä ollaan molemmat, En olisi edes halunnut mitään timantti sormusta kun sais olla koko ajan pelkäämässä että se häviää tai et terttuu johonkon vaatteeseen tai raapii lapsen ihoa. Enemmän se rakkaus merkitsee mulle kuin jokin sormus.
Joten onko se sitten kova hinta siitä?
harmittaa varmaan tulevaisuudessa, jos valkkaa sormuksen josta ei oikein pidä...
Tulevaisuudessa voi sitten kuitenkin olla enemmän rahaa ja sitten harmittaa lampsia halpissormus sormessa...
ja vanhat sormukset laittaa "rivisormuksiksi"
esteettistä silmää ja tyylitajua kuin toisilla :). Voihan tuulipuvussakin kulkea joka paikassa, mutta miksiköhän osa ei sitten kulje, vaikka se on niin mukava asu...
Eikö halvemmat kelpaa?? Minulla ja miehelläni ei ollut kihlasormuksia ollenkaan vain ja ainoastaan vihkosormukset ja nekin maksoi yhteensä 120€ Ja oikein tyytyväisiä ollaan molemmat, En olisi edes halunnut mitään timantti sormusta kun sais olla koko ajan pelkäämässä että se häviää tai et terttuu johonkon vaatteeseen tai raapii lapsen ihoa. Enemmän se rakkaus merkitsee mulle kuin jokin sormus.
Kihlauksen merkkinä pari yleensä ostaa toisilleen kihlasormukset vasemman käden nimettömään sormeen, joskaan sormukset eivät ole kummallekaan kihlauksen osapuolelle pakollisia. Kihla- ja vihkisormusten sijoittaminen vasemman käden nimettömään tuli alun perin kreikkalaisesta uskomuksesta, että sormesta kulkee laskimo suoraan sydämeen.[1] Sormukseen kaiverretaan usein myös kihlatun nimi ja kihlauspäivämäärä. Kihlajaisia voidaan viettää juhlien ja asia voidaan julkistaa sanomalehden kihlautuneita-osastolla, tai sitten sopimus voidaan pitää osapuolten yksityisenä asiana. Aikomus solmia avioliitto voidaan myös kuuluttaa kirkossa.
Miksi kaikkien muiden pitäisi tyytyä halpaan ja vaatimattomaan vain sen takia, että te sellaista halusitte? Joku muu voi haluta kaunista ja esteettistä.
Miksi kaikkien muiden pitäisi tyytyä halpaan ja vaatimattomaan vain sen takia, että te sellaista halusitte? Joku muu voi haluta kaunista ja esteettistä.
En tarkoita että kaikkien on "tyydyttävä" halpaan sen takia että kun meillä on halvat sormukset mutta on se ihmeellistä että pitää sormuksilla näyttää se kuinka paljon rakastaa toista, on niitä muitakin tapoja olemassa.
Ja meidän sormukset on kauniita vaikkei niissä ole kymmeniä timantteja ja kilonkokoista rubiinia, nämä sormukset on juuri meidän näköisemme. Kauneus on katsojan silmissä jollekkin kaunis on yksinkertaista ja vaatimatonta toiselle se on timantteja ja rubiineja. Jokainen ostakoon sen hintaiset sormukset kuin haluaa eikait se minun maailmaani kaada vaikka ostasitte maailman kalleimmat sormukset.
Heti kun kullan muuttaa 18 karaatin kullasta 14 karaatin kultaan tippuu hinnasta iso siivu pois. Ja sitten kun poistetaan merkkilisä niin tippuu toinen siivu. Tuo Lapinkihla on niin perusmallinen sormus karhealla pinnalla että se on takuulla helppo tehdä.
Heti kun kullan muuttaa 18 karaatin kullasta 14 karaatin kultaan tippuu hinnasta iso siivu pois. Ja sitten kun poistetaan merkkilisä niin tippuu toinen siivu. Tuo Lapinkihla on niin perusmallinen sormus karhealla pinnalla että se on takuulla helppo tehdä.
Tuo Lapinkihlahan on 5mm leveä sormus joka ainakin naisella on jo hyvin paksu jos rinnalle on tulossa joskus vihkisormus. Eli jos naisen sormuksen tekee 4mm levyisenä, 14kt kullasta ja ilman merkkilisää niin jo se tiputtaa hinnan alle puoleen.
etukäteen ja ostaa sormukset sitten kun rahat on koossa. Jos oikeasti haluatte sormukset, saatte ne, jos näätte vaivaa asian eteen. En nyt tarkoita mitään miljoonan sormusta tai summaa, mutta kyllä vaikka tonninkin saa kokoon, jos on töissä ja laittaa vaikka 50 kymppiä kuussa talteen, niin onhan se summa joskus koossa. Ja ihan vinkiksi, että jättää karkit, oluet, sipsit ja turhat vaatteet ostamatta niin äkkiä saa summam kokoon. Oletan nyt, että edes jompi kumpi käy töissä ja ette ole pitkäaikaistyöttömiä ja olette perusterveitä nuoria. Onnea tulevaan ja kyllä keksivä keinot löytää.
Mä en halua mitään sormusta sormeeni. En halua halpaa sormusta enkä kallista. Hoh hoijaa. En sitten tiedä mikä vika minussa on. Sormukset ovat täysin rahan tuhlausta.
silloin kun sattuu olemaan sormessa.
Mulla on haaveena sitten joskus kalevalta suunnitella itse leveä sormus, jolloin nykyinen kihlasormus joutaisi ainakin muuhun sormeen. En ole muutenkaan sormustyyppi, ei kyllä miehenikään, joten meillä nuo sormukset eivät usein käsissä ole.
Jos olette olleet kihloissa jo vuosia. Itse aikoinaan tehtiin pienen budjetin häät ja mm sormukset ostettiin lähes tulkoon romukullalla. Kumpikin anoppi kaivoi kaapeistaan rikkinäiset ketjut, yksipari korvikset jne. Saatiin näillä kuitattua miehen sormus ja tekopalkka. Kiva hinnanalennus.
Meillä ei ole rahapula mutta mihinkään luksukseen ei ole varaa. Jos haluan jotain, mä myyn huutiksessa, tavaraa meillä riittää ja pitkällä ajalla olen saanut haluamani. Ok, nyt haluaisin lampun, joka maksaa 4 000, se on aika hankala kuitata huutisten tuotoilla.
Sormusta pidät lopun ikäsi, älä luovu haaveestasi. Tehkää suunnitelma, onko varaa laittaa sivuun esim 10 euroa kuussa / viikossa ja ala myymään huutiksessa, jotta saat vikoja eriä kuitattua. Unelmista pitää pitää kiinni.
Silloin kirpaisi ja mietin kehtaanko ottaa mieheltä tuon hintaisia sormuksia. Pidin kalliina mutta jälkeen päin en ole katunut hetkeäkään.
Nämä kaksi sormusta ovat juuri ne mitä haluan pitää.
Ostakaa ap ne sormukset!!
Me ollaan aikanaan menty opiskelijoina kihloihin ja meidän kihlasormukset on ostettu YO-kalenterin alekupongilla/tarjouksella, hintaa ei ollut kuin pari sataa markkaa.
Sittemmin on menty naimisiin ja kaksi lastakin. Miellä on kummallakin hyväpalkkaiset työt ja pärjäämme hyvin taloudellisesti. Nuo halvat kihlasormukset vaan muistuttavat joka päivä siitä, että välillä on ollut erilainekin elämänvaihe ja siitäkin on rakkaudella selvitty.