pelkäättekö oikeasti sikainfluenssaa???
Pelkäättekö oikeasti ja jos pelkäätte, niin miksi?
Kommentit (35)
kun kuulin 2-vuotiaan lapsen seka pikkuvauvan kuolleen sikainfluenssaan. Samalla kun radiota kuuntelin, vieressa tuhisi oma 9 kk ikainen kullannuppu.
Taalla lapsia suojellaan mm. siten, etta koulut ja paivakodit on suljettu ja kauppakeskukseen ei paase alle 18-vuotiaat. Jalkimmainen toimenpide tuli yllatyksena, kun turvamies ei paastanyt meita ovesta sisaan vauva sylissa. Mies jai sitten parkkihalliin pikkuisen kanssa siksi ajaksi, etta sain nostettua kateista ostoskeskuksen pankkiautomaatista.
jos kaikkia ei edes hoideta eli se on ns. normaali influenssa jo.. ?
Jospa sairastuneita ei enää hoideta heti, koska se kuormittaisi liikaa sairaanhoitoa, ei tarpeeksi resursseja. Toisekseen sairastuneita on jo niin paljon ettei leviämistä estä enää mikään.
..iso osa sairastuneista tohon sitten kuolee?
En ole tarkkaan perehtynyt mutta se käsitys on että ei nyt kovinkaan moni. Kuoleeko useampi kuin tavan influenssaan?
Olen raskaana ja pelkään myös 2-vuotiaan lapseni puolesta.
Eilen tuli A2 juttu sikalenssusta. Siinä infektiolääkäri sanoi että kuoleisuus ei ole korkeampaa kuin normaalissakaan influenssassa. Riskiryhmiä ei tiedetä vielä, onko ne vanhukset, lapset ja nuoret vai raskaana olevat. Eikä raskaana olevien rokotuttaminen välttämättä ole ihan riskitöntä. Riskiryhmät (jotka rokotetaan ensimmäisestä rokotesatsista) päätetään vasta syksyllä. Ensimmäinen rokotesatsi tulee vast lokakuussa ja silloin on luultavasti suurin osa jo sairastunut.
Samaisessa ohjelmassa oli yksi sairastanut. Hänen mielestään vouhkaaminen on mennyt ihan hurjaksi taudin kanssa. Influenssa ei ollut hänen mielestään yhtään pahempi kuin normaali räkätautikaan.
..iso osa sairastuneista tohon sitten kuolee? En ole tarkkaan perehtynyt mutta se käsitys on että ei nyt kovinkaan moni. Kuoleeko useampi kuin tavan influenssaan?
A2 ohjelmassa oli juttu tästä. Kuolleisuus samaa tasoa kuin normaalisti lenssu aikaan.
vaikka en haluaisi. Vielä vuosi sitten ei olisi paljon huitaissut, mutta nyt olen raskaana ja la syyskuussa. Vastasyntyneen kanssa voi tietysti sitten linnoittautua kotiin ensi viikoiksi ja kuukausiksi, mutta pelkään että joudun synnyttämään pahimman pandemian keskellä [millä pöpö pidetään poissa synnytyssairaaloista ja -osastoilta??] Tai että pandemia räjähtää ennen synnytystä..
Tosin huomaan pelkääväni ihan toisella tavalla myös pistävää tunnetta rinnassa ja muotoaan muuttavia luomia ja liian nopeasti ajettavan auton kyydissä istumista. [Työ]elämässään jo aika paljon saavuttaneena sinkkuna oli helppo ylläpitää sitä "eihän sille mitään voi, jos tänään jääkaappi putoaa päähän"-asennetta, mutta nyt vauvan tuleva syntymä tuntuu vaan niin ainutkertaiselta tapahtumalta [omassa elämässä], tai ajatus heti äidittömäksi jäävästä lapsesta niin kauhealta, etten voi olla ajattelematta miten kohtuutonta on, että tämä tauti leviää juuri nyt. Näköjään siis kuolemanpelko, jota en vuosiin ainakaan muista tunteneeni, ihan yleisesti ottaen iskee tällaisen elämänmuutoksen kynnyksellä, ja sikaflunssauutiset on sille oivaa polttoainetta.
Varsinkin kun siitä on nyt jo peloteltu puolisen vuotta ja uhataan, että epidemia tulee syksyllä ja sitten keväällä jne.
Hermostuttaa hirveästi, että miten onnistun pitämään perheelläni niin hyvän vastustuskyvyn ettei sairastuta.
... koska olen jo sairastanut sen. Sikainfluenssa ei nostanut minulla edes kuumetta, vaikka olen raskaana. Meni ohi niin kuin mikä tahansa nuha.
... koska olen jo sairastanut sen. Sikainfluenssa ei nostanut minulla edes kuumetta, vaikka olen raskaana. Meni ohi niin kuin mikä tahansa nuha.
Mistä sait sen? Kestikö se kauan? Just tässä ihmettelin miksei uutisissa koskaan kerrota kuinka moni on jo toipunut ; )
t. se kuolemanpelkoinen
on ollut yksi sen verran kamala tavallinen influenssa, että sen takia hieman pelottaa toi sikapöpö(/tai mikä tahansa flunssa)..kuume oli 40 asteessa, olo kamala ja henki ei kulkenut. Välillä menin niin tukkoon, että kaasu pohjassa mies ajoi terveyskeskukseen, kun ei happi enää kulkenut. Sain tietysti lääkettä spiiran kautta. Sen takia mikä tahansa flunssa pelottaa, on kurjaa, kun ei pysty hengittämään. ;)
Mistä sait sen? Kestikö se kauan? Just tässä ihmettelin miksei uutisissa koskaan kerrota kuinka moni on jo toipunut ; )
t. se kuolemanpelkoinen
USAsta sain. Viikko oireiden alusta pitää vältellä muista ihmisiä, sitten ei infektiolääkärin mukaan ole enää tartuntavaaraa. Siinä ajassa se menikyllä ohi. Eiköhän suomalaisista sairastuneista suurin osa ole jo toipunut (ellei ole ihan vasta sairastunut), kun ei ole kerrottu kenenkään kuolleenkaan.
itse asiassa mulla jäi yksi tulehdus "herran haltuun", kun ne muut ab:t ei toiminut! Onneksi lopulta pystyttiin tekemään leikkaus, jossa tulehtunut alue poistettiin! Sen jälkeen alkoi paraneminen..
t: toinen penisilliiniallerginen