Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cipralex?

Vierailija
07.07.2009 |

Olen saanut lääkkeet masennustilaan terveyskeskuksesta enkä käy kontrolleissa, resepti vaan aina uusitaan. Vuosi sitten todettiin, että masennus on enää lievää ja siitä siis jo aikaa. Kaikki on mennyt suht hyvin, vähän huonompia jaksoja ollut, muttei mitään vakavaa. Tiputin nyt 10 mg:stä 5 mg ihan oma-aloitteisesti. Kuulostaako järkevältä???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kyllä jutella lekurin kanssa... tiedän että ko. lääkkeen lopettaessa pitääm olla tosi varovainen ja tehdä se pikkuhiljaa. Ensin puolittaa annos vaikka viikoksi, sitten syödä viikko puolta annosta joka toinen päivä jne.

Vierailija
2/7 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä 5 mg pidemmän aikaa ja katsoa miltä tuntuu. Kokonaan en uskalla vielä lopettaa. Mutta jos olo on ihan normaali, niin voihan sen kokonaankin lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulta, nousiko painosi, kun aloitit Cipralexin?

Minulla nimittäin nousi, 30 kg!!! vuoden sisällä siitä, kun aloitin, tosin annokseni on paljon isompi, 20 mg, välillä kävi jopa 25 mg:ssa.

Aloitin samaan aikaan Femilar-ehkäisypillerit, joita syön jatkuvasti ilman taukoa, ja mietin vaan, että kummasta johtuu noin järjetön painonnousu, Cipralexista vai pillereistä?

Vierailija
4/7 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä paino ole noussut yhtään. Itse asiassa paria raskauskiloa pudottelen. Annostus on nyt 15 mg päivässä.

Vierailija
5/7 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuolla laillahan se lopetus tehdään. Jotkut unohtavat vaan ottaa lääkkensä pitemmän aikaa, ja huomaavat sitten että oho, en taida niitä enää tarvitakaan. Muista että jos olo huononee niin aina voi hakea uudestaan apua.

Vierailija
6/7 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa lopetin cipralexit vuoden käytön jälkeen. Aloin alkukeväästä vähentämään niitä. Ensin 15mg:n annoksesta 10mg:hen ja sitä kuukausi. sitten siitä 5mg:hen ja taas kuukausi. Vapun tienoilla sain lääkäriltä luvan lopettaa kokonaan.

Nyt on vointi ihan hyvä, tosin on vaatimattomat 20 kiloa tiputettavana. En kuitenkaan usko että lääke yksinään olisi tuollaista rasvamäärää kerryttänyt. Tunsin sen kyllä kohottavan ruokahalua, joka aiheutti sen että murheellisena söin muusta välittämättä entistä enemmän.

Kun oli hyvä päivä, palkitsin itseni herkuilla. Kun taasen oli huono päivä, kasasin eteeni valtavat kasat lohturuokaa.

Joten en kyllä lääkettä syytä, mielenheikkoutta ehkä.

Mutta hiljalleen tässä olen menossa kohti elämäntapojen muutosta, -4kiloa jo! :)

Vierailija
7/7 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ehkä pari kolme kiloa, mutta olen ollut armeliaampi itselleni kuin aiemmin. En ole jaksanut panikoida kiloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän