Oudot, polttelevat alavatsakivut - endometrioosi?
Onko kellään kokemusta?
Mikä mua vaivaa?
Pelkään lapsettomuutta, esim. endometrioosia tms.
Muutaman kerran ollu yhdyntäkipuja ja ovulaation aikaan on myös kipuja. En käytä hormonaalista ehkäisyä, pillerit lopetin reilu vuosi sitten. Ikää 27 v.
Tammikuusta asti ollut lieviä alavatsakipuja, jotka tuntuu varsinkin istuma-asennossa, jotenkin "polttelee" ja polttelee reisiinkin ja nivusiin.
Oon käyny gynekologilla perustarkastuksessa (ultra) eikä kuulemma mitään. Kaikki virtsa&verikokeet tehty (sukup.taudit, raskaustesti. Paksusuolentähystys myös tehty, eikä sielläkään mitään.
Tuntuu tyhmältä lähtee valittamaan lääkäriin, jos ei mussa sit ole kerran mitään "vikaa".
Kommentit (5)
Puolessa välissä kiertoa polttavaa kipua ja ennen kuukautisia iskiaskipua, mikä tuntuu pakaroissa ja reisissä.
Ultrassa näkyi kysta munasarjassa.
ja ne on oireilleet samalla tavalla. Kerran tuli yöllä niin kova kipu, että pyörryin vessaan. Kuulemma kipu johtuu siitä, että kystä puhkeaa. Itsellä hormonikierukka ja on kuulemma varsin yleisiä kierukan kanssa. Tulevat ja menevät. Ultraillaan aina välillä. Välillä nitä on, kontrollissa ovat taas kadonneet.
ultrassa näkynyt gynen mielestä mitään erikoista.
Eli ei kait se sitten vois olla niitä kystiakaan...??
T:Ap
Lisäisin vielä, että kierto on säännöllinen.
Nyt menossa kp 14/31-32 ja muutaman päivän ollu jo iskiastyyppisiä alaselkäkipuja, ja luulen että ne johtuu tulevasta oviksesta.
Menkatkin on tosi, tosi niukat! Siis jos verrataan aikaan jolloin söin pillereitä, puhumattakaan ajasta ennen pilleritä. Silloin ongelman oli tosi runsaat menkat! Ehdin käyttää niitä kuitenkin noin 11 vuotta.
Liikun paljon, enkä ukso, että selkä menis kipeeks liikunnan puutteesta. Olen ruvennut seuraamaan, että ennen ovista tulee yleensä selkäkivut.