Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juoksuohjelmalaiset 07/09!!!!!!!!

Vierailija
06.07.2009 |

No nii...aloitin nyt oman tsemppausketjun niille jotka aloittavat 11 vkon juoksuohjelman.

ansku

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syke 180 O_o Sehän on jo unairobista liikuntaa... Täh. Juoksitko täyttä häkää ylämäkeen? Kannattaa hidastaa kyllä tahtia oikeen kunnolla, sykkeet 120-140 on hyvä

Mä olen vetänyt useamman puolimaratonin keskisykkeellä 176-185. Maksimi aina 202.

Vierailija
22/33 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siis minulla ainakin tapahtui aika pian todistettavasti kun kerran rasvaa katosi paljon jo ekan juoksukuukauden aikana (jolloin siis yli 30 min. lenkkejä ei juurikaan ollut ohjelmassa).

Rasvanpolttosykkeet ovat siinä mielessä ihan huuhaata. Rasvaa palaa aina kun energiaa kuluu enemmän kuin lihaksissa sitä on varastoituneena glykogeeneina (ja veressä glukoosina).

Mutta jos on rapakunnossa niin suosittelisin ainakin aloittamaan rauhallisemmin rakentamalla ensin peruskuntoa pohjalle. Mutta jos sitä rasvaa haluaa tosiaan polttaa nii noilla sykkeillähän se lähtee jos vaan jaksaa juosta. n.30 min hölkän jälkeen elimistö rupeaa käyttämään energian lähteenä kehon omaa rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että teitä oli monta muutakin.

Sykemittaria ei ollut, joten sykkeistä en osaa sanoa. Ei ainakaan mitään pakahduttavaa hengenahdistusta tullut, liekö sitten juoksin liian hitaasti.

Aiemmin oon tehnyt lähinnä kävelylenkkejä, lähes päivittäin. Mietin vaan, et pitääkö ne nyt jättää pois ja noudattaa vaan tuota ohjelmaa? Käykö tuo harjoittelu liian raskaaksi, jos lisäksi liikkuu muutenkin?

Vierailija
24/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liityn mielelläni puolimaraton-porukkaan. Pikkuisen kyllä lomamenot haittaavat tahtia, mutta täytyy sitten soveltaa.

Mitenkäs te muut "puolimaratonlaiset", kun tuossa on ainakin alussa juoksua 3 krt viikossa, mutta itse olen tottunut liikkumaan 4-5 krt viikossa, jonain päivinä sauvakävellen, pyöräillen tai jumpassa. Eli voiko noita muita pitää tässä ohessa vai pitäiskö ne jättää? Ja jos voi, niin voiko lepopäivänä tehdä muunlaista liikuntaa vai pitäisikö ihan täysin levätä?

Vierailija
25/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en juokse vähintään 30 min kerralla..? Siis jos käyn viisi kertaa viikossa 25 minsan juoksulenkillä, niin onko turha haikaillakaan kiinteytymisestä?

Vierailija
26/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. tunnin jälkeen alkaa rasva palaa.

Vierailija
27/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto ei ole kaiketi kovin hyvä, liikkunut olen lähinnä koiran kanssa..Ja ikäkin alkaa lähennellä 40, ylipainoa ei ole. Mutta ensimmäinen viikko ei ole ollut paha, olen jaksanut ihan hyvin juoksu osuudet. Onko täällä ketään, joka polttaa päivittäin? Olen todella harkinnut lopettamista, mutta onko tietoa pystyykö tupakoitsija edes juoksemaan 10 km?! Haluaisin kunnon takia tehdä tämän nyt, eikä sitten kun olen päässyt tupakasta eroon...

Vierailija
29/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka rasvanne on alkanut palaa. Kiinnostaa tosiaan, että eikö riitä 30 minsan juoksu viidesti viikossa polttamaan rasvaa?

Vierailija
30/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää? Paremmin on rasvakerrosta hävinnyt laihduttaessa kuin juostessa, mutta en ehkä olekaan juossut tarpeeksi pitkiä lenkkejä.

Minulle on joku "viisas" sanonut, että vasta tunnin jälkeen alkaa rasva palaa, faktaa en tiedä.

Vierailija
31/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtien. Juoksen reippaasti puoli tuntia tai huonommalla kunnolla varsutettuan kävelen vaikka 1,5h niin kyllä se totaali kalorinkulutus ja rasvanpoltto melko samaa luokkaa on. Masentavia tollaiset väitteet, että vasta tunnin jälkeen alkaa rasva palaa.

Vierailija
32/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun näkemyksen ainakin löysin, että vasta 40 minuutin jälkeen alkaisi rasvaa palaa, koska siihen saakka elimistö käyttää hiilihydraatteja energiakseen.

Toisaalta ilmeisesti jos tekee lyhyemmän treenin korkeammalla sykkeellä, rasvaa palaa vielä harjoituksen jälkeenkin. Jos taas pitemmän treenin matalammalla sykkeellä, rasvanpoltto tapahtuu treenin aikana. Eli jos juokset vain 30 min, juokse kovaa, jos juokset tunnin, matalammalla sykkeellä.

Mene ja tiedä. Kaikki liikunta on kuitenkin plussaa ihan taatusti!

Vierailija
33/33 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi aivan rapakuntoisena aloittava. Aloitin samalla myös karppauksen.

Kyllä oli muuten hankalaa juosta se 2 min. Hengästytti niin hitosti ja jalat maitohapoilla. Kävelin eilen vielä ihan huvikseni n. 7-8 km ja oli kivaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan