Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** SYYSSISSIT toukokuun vika VKO 22 ***

26.05.2008 |

Täällä noustiin vasta seitsemän maissa ja olipas ihanaa. Tyttö söi vain kaksi kertaa mikä on ihan juhlaa, edellis yönä menikin sitten kahdentoista ja viiden välillä neljä tissitystä. Alkaa kyllä rasittaa kun tässä pitäisi päivällä tosiaan keikkua täysissä ruumiin ja sielun voimissa mutta eiköhän tänään sitten saa jotain aikaiseksikin. Isompi kyllä valittaa että hän on vilustunut, yksi pari kertaa tuossa aamulla. Ei taida älytä että hoitopäiviä rakkaiden poikien kanssa on enää neljä ja ne kaikki kannattaisi käyttää hyväksi.

Kääk, vähiin käy tämä elämä espoolaisena. Tutut kyselivät viikonloppuna että joko kaduttaa ja että tuleeko jotain ikävä. En osaa vielä sanoa ikävästä, nyt tuntuu ettei oikein mitään taida ikävöidä. Paitsi näitä kivoja ihmisiä mutta suurimman osan kanssa pidetään kyllä yhteyttä vielä muuton jälkeenkin. Tietty tällaiselle shoppailuhullulle nuo kaupat on olleet kivan lähellä. Nokialla ei ole kuin Cittari, jossa en oikein ole täälläkään osannut käydä. Prismalle on pitkä matka, joten eipä taida tulla käytyä. Mutta kirppareita siellä on pilvin pimein suht lähellä ja siinä Cittarin keskuksessa tai keskustassa mm. Iittalan ja Nanson tehtaanmyymälät joten enköhän minä nyt jotenkin pärjää :=)

Nettikatko tulee torstaina, enkä tiedä miten siellä pääsen taas langoille mutta palajan sitten jossain vaiheessa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Tänään aurinko ei näytä paistavan ainakaan nyt aamulla täällä Espoossa, mutta mittarissa sentään on jo kymmenen astetta. Tästäköhän tämä kesä nyt vihdoin lähtisi!

t: Typykkä ja tytöt

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Kerrankin minä taidan olla eka :)

Vierailija
2/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei oikein tahdo löytyä aikaa kirjoitella, viikonloppuna oli ihanat ilmat ja meillä asutaan silloin ulkona :). Istutettiin muutama marjapensas ja laittelin vihdoin kesäkukkia pihalle ruukkuihin.

Minä ihan kateellisena luen teidän isoissa kaupungeissa asuvien kirppari juttuja. Tykkään hirmuisesti itsekin kierrellä kirppareilla, mutta täällä meidän tuppukylässä sekä lähi tuppukaupungissa on ihan onnettomat kirpparit. Kamalia lumppuja ylihinnoilla.

Levinialla on siellä jo lämmintä, olen täysin kesäihminen ja odotan että meillekin tulee aurinkoinen kesä!

Typykällä muutto lähestyy, kovasti voimia rankkaan urakkaan.

Kiva kuulla että Uma sinulla mieli jo parempi!

Ihania kuvia oli monesta sissistä, minä en oikein ole innokas laittamaan tänne julkiselle palstalle lasten kuvia. Onko teillä muuten koskaan ollut puhetta suljetun keskusteluryhmän perustamisesta? Silloin vois kenties omaakin naamaa vilauttaa :).

Laitan pienen gallupin kesäkuun lähestyessä: Mitä tehdä kesälomalla (4-vuotiaan ja noin 9kk ikäisen kanssa)? Meillä on tarkoitus matkustaa vain Suomessa, mutta mitkä olisi kivoja paikkoja? Viime kesänä käytiin esikoisen kanssa Korkeasaaressa, Linnanmäellä ja laivalla Tukholmassa. Onko muumimaailma hyvä paikka?

Juhon_mamma ja Aapo 250907

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä.

Käytiin Helsingissä ja olipas kivaa. Lapset nauttivat ratikka- ja metrokyydistä ja minä sekä mies nautimme siitä että oli ihan turisti olo. Kartan kanssa kuljettiin kuten vuonna 1989 jolloin fuksina muutein Helsinkiin. Paljon on kaupunki muuttunut. Käytiin syömässä, Sea Lifessa ja ajeltiin julkisilla kulkuvälineillä ihan huvikseen. Lopuksi tytöt pääsivät hotellin kylpyammeeseen. Keskimmäinenkin nukahti jo 23.30 (!!!) Minä tiesin tähän valvomiseen jo varautua niinpä pinna kesti sen varsin hyvin. Toisena päivänä käytiin kummilassa ja sielläkin oli rentouttavaa. Miten ihmeellä voi olla levännyt olo vaikka ympärillä pyörii 7 lasta, joiden nimet alkaa A:lla. Hauska oli komentaa ja huudella kun aina sattuu väärät kirjaimeet a:n perään. Oli ihana tavata ikiaikojen ystävääni. Olemme tämän kummin kanssa olleet samassa päiväkerhossa ja sitten kaikki koululuokat samalla luokalla. Eipä tarvitse paljoa pingottaa ja perustella mitä sanoo tai mitä on. Molemmat perheet viihtyvät hyvin yhdessä.

Kotiinpaluu olikin sitten karsea. Esikoinen sai raivarin ja minäkin raivosin kunnolla. Olen henkisesti taas ihan poikki. Ilmeisesti esikoinen on niin samanlainen kuin minä tempperamentiltaan, että hän saa minut aivan uuvuksiin omalla raivollaan. Kamalaa katsoa itseään peilistä ja peili on oma lapsi.

Apinaemo, minäkin vasta nyt laitoin viimeisten mammavaatteiden ilmoitukset nettiin. Toivottavasti joku ne sieltä ostaa.

Juhon mamma, en minäkään ehkä laittaisi kuvia nettiin jos asuisin pienellä kylällä. Täällä isommissa ympyröissä ei tunnisteta niin helposti. Ei kai sillä tunnistamisella ole niin väliä, mutta silti jonkulainen arkuus voi olla paikallaan. Minä vähän arkailen laittaa tänne poikasen oikeaa nimeäkin. Vaikka onhan se toki tullut mainituksi useaankin kertaan. Toisaalta mielestäni olen ihan aidosti minä tälläkin palstalla ja pyrin aina käyttäytymään ja kirjoittamaan sitä mitä voisin puhua muutenkin tuolla maailmalla. Minua ällöttää netissäkin huono käytös, haistattelut ja yms. Minusta tässa ketjussa on aina pyritty kunnioittamaan toista, eikä epäasiallisuuksia ole näkynyt. Kiitos siitä teille kaikille!

Poikanen on edelleen yhtä hauskaa seuraa kuin ennenkin. Viime viikolla jotkut jutteli kaihon tunteistä imetyksen ja vauvan kasvamisen suhteen. Minä yritän oikein vimmalla nauttia tästä viimeisestä vauvastani. Ja olen kyllä nauttinutkin. Toivottavasti lapseen jää jokin jälki siitä ihailusta ja nautistkelusta, jota hän on saanut näinä ensimmäisinä kuukausinaan. Ei tuota voi kuin rakastaa, nytkin syödään jotain mainoslehteä kasvot iloisessa hymyssä.

Nyt mennään siistimään vauvan pyllyä. Vatsa on hiukan kovalla. Sitten lähdemme juokseville asioilla, joiden lista on taas hirmuinen.

Kaunista viikkoa kaikille.

peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
4/40 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa ehtiä koneelle sitten millään... Viikonloppu meni siivillä. Sunnuntaina tyttö oli mummulassa hoidossa, kun olin järjestämässä ratsastusseuran tapahtumaa. Meinasin jo luistaa koko hommasta, kun edellinen yö meni vähän väliä herätessä ja olo oli melko väsynyt. Arvelin kuitenkin piristyväni ulkosalla mukavien hevosihmisten parissa ja niinhän siinä kävi. Onneksi menin.

Tänään aikataulut on mennyt ihan plörinäksi... Jennillä oli aika hammashoitajalle klo 11:30 enkä saanut neitiä nukkumaan päikkäreitä ennen sitä sitten millään. Nukahti sitten tietysti matkalla hammashoitolaan... Otti kunnolla päähän herättää lapsi sellaisen "höpöhöpö" valistuskäynnin takia! Eikä tietysti nukahtanut uudestaan, kun 10 minuutin kuluttua oltiin jo takaisin pihalla... Huoh. Nyt nukkuu onneksi sisällä uniaan, että minäkin sain vähän "suorittua" paikkoja ja istutettua muutaman kukan parvekkeelle. Kummasti mieli parani, kun sai hetkeksi kaksi kättä vapaaksi.

Syöminen on meillä aina vaan tosi ikävää puuhaa... Viisi kertaa päivässä saa olla tuputtamassa ruokaa, joka harvemmin kelpaa. Siinä sitä äidin itsehillintä kasvaa, kun perillinen pistää parastaan syöttötuolissa. Aamupuuroa ei mennyt tänään yhtään, lounasta noin 3 teelusikallista (peruna-kukkakaalisose) ja välipalaa 2 teelusikallista (luumusose). Nokkamukin kanssa tykkää kyllä läträtä, mutta ruokaa ei söisi. Tänään vielä edessä päivällinen ja iltapalaa, jipii! Rintamaidolla taitaa tämä meidän lapsi kasvaa, vaikka ei kyllä mitenkään älyttömän usein tissittele päivälläkään. Mulla on paino tippunut huimasti imetyksen takia, vaikka syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja pullakin kuuluu päivittäiseen ruokavalioon. Tunnen sympatiaa lypsylehmiä kohtaan... =)

Ei tullut kovin iloista tästä viestistä. Tuo syöminen ja syöttäminen saa mut välillä epätoivon partaalle. Jos jollain on aiheesta kokemusta, niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan...

Vierailija
5/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan flunssan kourissa. Karsee tauti! Toivottavasti vauva ei saisi tätä tautia, luulempa että meillä ei nukuttaisi moneen päivään jos taudin saisi näin kovana.

No ihan eka, missä on Risella? Onko opinnot imaissut sut mukanaan?

Ja mitäs kuuluu Haikarapolskalle, Colikselle, Unikolle ja Kaylightille? Ja huhuu myös Outs@!!

Kiitos Hp kun jaksat aina kirjotella teidän kuulumisia ahkerasti, pysyy pino pystyssä!!

Meillä ruokaa kuluu enempi ja vähempi. Toisinaan syö ihan tosi paljon ja tuntuu että mikään ei riitä ja toisina päivinä syö vahemmän. Paino nousee ja maitoa kuluu joten huolissani en ole.

Tästä ollut jo puhetta, tiedän, mutta koska teillä työt alkaa?

Muutakin piti kirjotella mutta esikoinen vaatii minua avuksi joten mentävä!!

Palailemisiin!!

Fiia ja pikku-T 7kk ja 2 viikkoa

Vierailija
6/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih ja voih mitä oon menny tekeen.... Tulin pikaisesti kirjoittaan ennenkuin lähen taas päivystykseen....

No niin aloitetaan alusta. Eli eilen olin alkuillasta lähössä vanhemmiltani kotiin. Laitoin Vesliä autoon, kun ovi paiskautu kiinni ja mun korvaan. Voi vitalis ku se sattu. Mä sadattelin ja pokaisin täysiä ja tietenkin pottuvarpaalla suoraan avonaiseen oveen. Ei muuta ku jäsenkorjaajalle. No se oli poispaikoiltaankin, mutta epäili et on murtunu. Eiku päivystykseen. Illan istuin siellä ja lopulta hoitaja sanoi että menee liian myöhään. Laittoi sen siteeseen ja käski tulla tänään uudestaan. Joten kiva kiva ollaan taas lähössä pikapuolin sairaalaan. Jalalla ei voi oikeestaan astua ja se on kipiä. Autolla ajokaan ei oikein onnistu. Ollaankin oltu koko päivä mun vanhemmilla ja samoin ollaan huomena ja ylihuomenakin... Sit torstai-iltana mies tulee vihdoin kotiin ja päästään viikonloppuna muuttohommiin. Tai no mä en paljoa kantele ym. Teen kaikkee missä ei tarvi paljoa kävellä.

Ruuan määrästä ollu puhetta. meillä Veslillä ei paljoa paino nouse, mutta syö kuin hevonen. Tänään esim. syöny aamulla 2 dl riisipuuroa. Ruuaksi noin purkillinen lihasosetta. Välipalaksi 2 purkkia hedelmäsosetta!!! ja vielä sitten nyt iltapäivällä noin purkki kasvissosetta ja ennen viimisä päikkäreitä menee vielä hedelmäsosetta. Illalla syödään vielä 2-2,5 dl riisipuuroa. Joten ei ainakaan ruuanmäärästä pitäs johtua huono painonnousu. taitaa johtua vain siitä kun liikkuu koko ajan kun on hereillä. paikoillaan ei paljoa olla.

mutta nyt täytyy alkaa valmistautun lähtöön. Mukaan otan hyvän kirjan ja vähän evästä. Taitaa taas aikaa vierähtää kun ekaks jonotan lääkäriin sitten röntgeniin ja sitten taas lääkäriin. plääh.

Uma ja Vesli 8 kk ja 1 vko

Vierailija
7/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun palstataukoilu on johtunut ainoastaan siitä että kirjautuminen on tökkinyt! Piru vie. Eikä ylläpito ole vastannut sähköposti viesteihini. Tänään kuitenkin yllättäen kirjautuminen onnistui :O

Uma, sullapa on ollut huono onni myötä! Ja vielä just nyt kun muutto puuhat. Pöh.

Kovasti olen sissien pinoa seuraillut ja hiljaiseksi on pinot käyneet. Missä siis kaikki on?! Haikarapolskaa minäkin kaipailen, eikä Risellasta ole kuulunut koko sivujen uudistuksen jälkeen (oisko ongelmia sen suhteen?) vai opiskelut vieneet ajan. Mites Kewa, miltä tuntuu taas olla Suomessa, varmasti mukavaa :)

Ihania kuvia on ollut taas. Ja Adoralla kauniit vaatteet :)

Syömisistä olette taas jutskailleet - Meillä vähän harmaita hiuksia ko aiheen takia. Puurot menee alas irvistellen ja kiukutellen, kuitenkin syö ja ihan hyviä annoksiakin. Mitä tällekkin asialle tekis, ei viittis "pakottamallakaan" syöttää :/ Liharuuat sitten uppoo puurojenkin edestä, sekä välipalat. Sormiruokakin on pop.

Rytmi on Mennillä muuttunut huimasti tässä viime viikkoina - Yöunet ovat lyhentyneet jopa 7 1/2 tuntiin, meinaa mammaa väsyttää :O Piävällä sitten unta piisaakin 3 otteeseen 2-3 tuntia kerrallaan! Eli unimäärä pysynyt kuitenkin samana. Pientä vieroitusta ollaan tehty viimeisten unien suhteen ja kahtena iltana onkin mennyt nukkumaan jo 9 (ennen 22.30). Että jospa se tästä, hyvältä vaikuttas ainakin alku :)

Yösyötöistäkin (1-2 kpl) yritetään ensi yöstä lähtien luopua. Tarjoan tylysti vettä, mutta jos huudoksi menee annan tissiäkin. Pienellä testaus meiningillä siis lähdetään kokeilemaan :) Ei paineita ;) Koska yösyötöt käy vielä nopeasti, eikä tissille jäädä roikkumaan..

Mitäpä muuta.. :) Eipä täällä olla ihmeitä tehty. Pientä maalaus hommaa eteisessä, ikkunoiden pesua. Ja niitä verhokankaita kävin ostelemassa. Olkkariin tulee 2kpl paneeleja molemmin toinen turkoosi/toinen turkoosi/beige kuviollinen. Päiväpeittokangasta Minjalle ei löytynyt - Niin kuin Peikkoäet silloin totesi, ovat turhan räikeitä tai niitä prinsessa hörhelöitä ;) Täytyy katsella jostain pienistä putiikeista tai miksei tilaamalla jostain lasten sisustus nettiputiikista..

Nyt ruokaa laittamaan ja sitten Elixiaan - Oonkin ahkerasti käynyt, hyvä minä :) Ja solariumissa on tullut käytyä pari kertaa.

Dumle ja Menni - Joka on oppinut paljon uusia pieniä taitoja, mutta edelleen ryömien liikutaan eikä suurta mielenkiintoa muuhun liikkumiseen ole! Huomenna sitten neuvolakuulumisia.

Vierailija
8/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta nyt kaikki rouvat kertomaan kuulumisia!!!

Meillä ruuat maistuvat neidille ja päivisin unetkin. Jos saa nukkua rauhassa, nukkuu kahdet pitkät unet. Jos kovin liikutaan, nukkuu kolmet päikkärit. Hampaita on tehty viime viikot ja yöt ovatkin sellaista 2-3 tunnin pätkää. Ja kun en jaksa hyssytellä tai huudattaa, tungen aina tissin suuhun. Pitäis siis päästä yötissistä eroon, mutta kun muidenkin pitäis saada nukkua! Odottelen, että tulis taukoa tuohon hammastouhuun ja luonnollisesti vähenis tuo tissillä roikkuminen öisin. Neiti viihtyis siinä niin, että saan aina irrotella!

Huomasin juuri, että kun tämä nukkuminen päivisin on helpottunut, alan minäkin vasta nyt oikein kunnolla nauttia vauvasta! Näin täytyy myöntää. melko työlästä on ollut tämä alkutaival tämän neidin kanssa, kun on saanut tehdä niin kamalasti töitä tuon nukkumisen kanssa. Hassua sinänsä, että vaikka yöt ovat pätkäisiä, en koe ollenkaan olevani univelkainen.

Elämä on siis kivaa tällä hetkellä. Kotosalla jyllää flunssa koko porukalla. Esikko ihan kuumeessa. Vietetään vähän niinkuin lomapäiviä neljän seinän sisällä. Yllättävän kivuttomasti on mennyt.

Laitanpa gallupia: Miten hankkiudut vauvatavaroista eroon? Eli annatko ystäville/säästätkö/myytkö kirpparilla vai muualla???

Mulla käytössä lähes kaikki tavat, mutta silti tuota tavaraa vielä riittää ja syksyllä pitäis joko mennä itse myymään tai ottaa vuokrapöytä.

Umalla harmituksia riittää. Pikkusen pukkas nauruakin, kun ajattelin, että siellä kiivailit... (Älä suutu.) Oletko kiivas luonnoltasi vai oliko vain väsy hetki? (Tämä olisi voinut tapahtua Colikselle vai mitä?) Colis, mitä kuuluu???

Nyt siivoamaan päivällispöytää. Muut telkun ääressä ja Oona nukkuu toisia uniaan. Kohta herää kuitenkin.

Voikaa hyvin ja tulkaapa taas kaikki kirjoittamaan kuulumisia!

apinaemo

Vierailija
9/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on niin kiva olla että aikaa ei riittä enää mihinkään... No meillä tämä rakas koirakin kotona, ulkoillaan oikein urakalla ja jotenkin ei saa aikaiseksi kirjoitella. Ukko taas on jotenkin niin mamma-poika, roikkuu housunlahkeessa ja sylissä vaan tyytyväinen. Huuta siis kovaa ja paljon kun äiti häviä... Onpa varsinainen näky kun meidän pikkuvessassa ollaan neljästä (pojat, minä ja koira!!!), koska saa rauhassa mennä YKSIN vessaan??? HUhhhh!

Umalle tsemppia, toivottavasti ei saa kipsia, sitten on viisi viikkoa hukassa... (kokemusta on...)

Ukko syö aika hyvin, mutta yllätys yllätys, kaupan soseet oksentelee ulos! Aamulla siis kaurapuuroa meidän kanssa ja maitoa 120ml, lounaalla lihasose ja 90ml maitoa, välipala maustamaton jugurtti+hedelmäseosee (tiedän että ehkä liian aikasisin mutta uppoa hyvin), illallinen lihasosee ja 90ml maitoa, ja illalla vielä puuroa ja 200ml vellia päälle. Yöllä ei syö, laitan kyllä tuttia muutamia kertoja ja rauhoittelen, mutta ruokaa enää ei anna. Nukkumaan 2000 ja herää 06-0700. Päivällä siis nukku yhdet 30min unet ja lisäksi 1-1,5h. Tuntuu että ihan ei riittä ne päikkärit, kun on koko ajan niin kiukkunen, isoveli vetää vielä 2-2,5h päivisin, hassu että ukko nukku vähemmän...

Vauvatavarat olen myynyt tai antanut pois, ei meille enää lapsia ja ei ole oikein säilytys -ihminen. Mielelläni heitän/annan heti pois tavarat kun enää ei käytä jotain. Miehen kanssa on ollut pari riita kun häne etsii jotain mitä minä olen heittänyt menemään. Mutta ne useat muutot on pelottavia ja tiedän että ihminen pärjää aika vähäisellä...Tunnustan että olen lasten kirjojen friikki, niitä on aivan liika, mutta rakastan niitä ihania kuvituksia ja haluan kuitenkin että lapset saavat myös minun äidinkielellä lukea, että tupla kirjojakin löytyy (suomeksi ja viroksi samaa kirjaa). Kirjoista ei ole vielä luopunut.

Töihin halusin mennä jos olis paikka mihin mennä. Pelotta jos ei löytyykään minulle mitään. Laitoin päivähoitohakemuskeen menemään ja tammikuusta haluan pojat hoitoon. Katsotaan miten pärjäämme sinne asti, ei ne kodinhoito-rahat ole mitenkään huimavat, niin kuiten tiedätte. Mutta sysksyllä siis rupean ihan tosissaan etsimään töitä.

Nytte suihkuun, ihme että poikien huonessa on hiljaista, muuten saa käydä rauhoittelemassa/huutamassa useita kertoja ennen kun nukahtavat. Ulkoilma väsyttä...

kewa ja hampaaton ukko 8kk++

Vierailija
10/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein täällä. Olin suuria ongelmia päästä kirjautumaan sivustoille ja on tainut sitä myötä tuo nimimerkkikin vaihtua. Mutta entinen oli se piiu.

Työt ovat siis alkaneet jo kovasti olen töissä viihtynyt, MUTTA Miko parkaa ronkittu viime päivinä neuloilla oikein huolella. Saimme pitkän kuumeilun jälkeen lähetteen lasten poliklinikalle. Huomenna olen asiasta kenties viisaampi, kun otetaan taas CRP ja palailen asiasta tarkemmin kertomaan. Pikku mies kuitenkin jo virkeämpi.

Yhtään en ole perillä, kuinka te muut jakselette, mutta kenties huomenna palailen asialle.

Hengissä ollaan.

Piiu ja Miko

Vierailija
11/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Menni oli kiukunnut koko ajan ;) (ollut muutenkin kiukkuinen koko päivän)

Kewa ihanan positiivisella mielellä olet! Onneksi elämä lastenkin kanssa tuntuu helpottaneen!!

Piiu, vai sinisyreeni(?) mukava kuulla ettet ole mihinkään hävinnyt. Mutta hui mitä Miko parka on joutunut kokemaan, jään odottelemaan mitä polilla sanovat..!

Juhon mammalle suosittelin Muumimaailmaa lomakohteeksi. Siellä vaan ei oo mitä helpoimmat reitit rattailla kulkea..

Vauvantavaroista olen päässyt eroon mukavan vaivattomasti - Tosin meillä on ollut hyvin vähän omia tavaroita, suurin osa siskon tytön entisiä! Kaikki Mennin vaatteet sain myytyä keväällä kirppiksellä sekä huutiksessa loput, ne mitkä halusin myydä. Parhaimmat meni säästöön! Sitten yksi hiljattain vauvan saava kaveri osti kaikki(!) mammavaatteet, joita oli metrinen pahvilaatikollinen. Hän osti myös sitterin ja jotain pientä tilpehööriä, kenties ostaa myös lelukaarenkin :) Kirppiksellä meni muuten myös hoitoalusta ja ylimääräiset pinnasuojat. Kaukalo ja kantoliina oli siskolta, sekä paljon vaatteita!

Kyselikös joku muuten töihin paluustakin.. Vai kuvittelinko vain ;) Mulla vielä ajatukset kotona olemisessa, toivoisin olevani kotona sinne kun Menni täyttää 2-vuotta. Ellei ihan pakottava tarve tule päästä kotoa pois tai oikein hyvä työtarjous - jota tuskin tapahtuu :P Vielä mietiskelen mitäköhän haluaisin jatkaa kotona olemisen jälkeen, oppisopimuskoulutuksesta haaveilen..

Nyt untenmaille, aamulla mennään koko kööri Minjan kevät "juhlaan", sitten neuvolaa ja vauva-jumppaa - Eli ei tekemisen puutetta ;)

Vierailija
12/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee valvottua aivan liian myöhään, kun Aapo nukkuu melko hyvin yöt, niin saa itsekin nukuttua ja jaksaa valvoa :).

Vauvatavaroista oli puhetta. Aapon pieneksi käyneitä vaatteita olen myynyt huutiksessa, antanut tutuille ja jotain laitan säästöön. Turvakaukalo, sitteri ja vaunut ovat juuri menossa myyntiin. Innostuin ostamaan uudet rattaat, joten vanhoista on päästävä eroon :). Äitiysvaatteet ovat tällä hetkellä kaverilla lainassa, mutta hän sai vauvan muutama viikko sitten eli nekin joutaisi eteenpäin. En tykkää säilytellä tavaraa siltä varalta että niitä ehkä joskus tarvitsee.

Ja töihinpaluusta. Minä olen tämän vuoden loppuun kotona, voisin ehkä olla pidempääkin... Töihin ei todellakaan mitään kiirettä. Pitää vielä miettiä tekisinkö lyhennettyä työviikkoa sitten kun palaan töihin. Nuo tulot kotona olevalle ei kyllä päätä huimaa, sain juuri päätöksen kelalta ja heinäkuusta alkaen napsahtaa tilille 319eur/kk bruttona!!!

Hp:n Jennillä tuo syöminen taitaa olla aikamoista taistelua... Neuvoja en osaa antaa, meillä Aapon kanssa alku oli vaikeaa, mutta nyt kaikki ruoka uppoaa ja hyvin.

Umalla harmillisia tapahtumia, on varmaan tehnyt kipeää, auts. Toivottavasti saatte muuttoapua.

Dumle vaan jaksat kuntoille, hyvä sinä!

Piiun Miko on joutunut kovia kokemaan, toivottavasti nyt jo asiat paremmin.

Jaahas, nyt jos olisin järkevä menisin nukkumaan, mutta taidan kuitenkin vielä vähän surffailla :).

Juhon_mamma ja Aaponen 250908

Vierailija
13/40 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo meidän pienin mies kuitenkin syntyi -07 eikä -08 kuten kirjoitin... Öitä!

Vierailija
14/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. ekaks vastailen vieläkö muistan. Töihin paluusta ollu puhetta. Mä palaan töihin 1.8. alkaen. mikäli kykenen työhöni ja jos en niin löytyykö minulle muita hommia. Ensi viikon tiistaina mulla on lääkärintarkastus tämän tiimoilta.

Minä olen pyrkinyt myymään Veslin pieniä vaatteita. Kaikkia en myy, mutta suurimman osan. Veslin sitteri, rintareppu jne on myös myyty. Leikkimattoa en raskinut myydä. Yritän säilyttää vain tärkeimmät. Meillä kun ei ole varmuutta siitä tuleeko enää toista lasta.

Kävin sitten eilen uudestaan lääkärissä ja olihan se murtunut. Eli isovarmaan sisäsyrjässä pala murtunut. Mut oli hyvin paikoillaan, joten teipaus riitti. se uusitaan ens torstaina. Hoitona vain tämä, kipulääke ja kovapohjaiset kengät. Joten aika lujaa olen tainnut ovea potkaista kun tuollaista vahinkoa olen saanut aikaan! Kyllä sairaalassa naureskeltiin asialle. Täytys pikkasen alkaa hiollitseen tätä mun tempperamenttiä, nimittäin sitä löytyy ja paljon!!!!

Harmittaa vain kauheesti, kun olin niin odottanut et päästään miehen ja Veslin kans lenkkeileen päivittäin. No se nyt jääpi. ja ens keskiviikkona meillä on muuttopäivä. Jää muuttohommat multa aikalailla väliin.. Mä vaan osoittelen mihin tavarat laitetaan ja laittelen paikoilleen. No jonkuhan sekin täytyy tehdä.

En taho housuissani pysyä kun ajattelen et mies on huomen iltana kotona!!!! Ikävämpi homma on se että joudun lopettamaan pillerit ja kortsut kehiin... Mä en voi sietää niitä, mutta pakko. Mulla nimittäin on kestäny kuukautiset kohta kuukauden!!!! Käskivät lopettaa pillerit ja ne vaihetaan uusiin. Vielä en ole lopettanut kun näytti et ne loppus, mutta edelleen tulee tiputtelua, joten parempi se kai on luopua pillereistä.

Imetyksenkin olen nyt kokonaan lopettanu. Ei ole Vesli saanu kohta 3 vuorokauteen ollenkaan tissiä, joten en sitä enää tarjoakkaa.

Mutta nyt lopetettava taasen. Aurinkoista päivää kaikille!!!!

Vierailija
15/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käytiin aamulla, adora ei ollut ollenkaan yhteistyökykyinen, piti herättää kesken yöunien sinne ja oli siellä niin kiukkuinen!! Painaa tällä hetkellä 11 615g ja on 73,5cm pitkä. painoa oli tullut yli kilo kahdessa kuukaudessa, vaikka liikkuukin niin paljon! Mutta syö kyllä myös hyvin. Vauvan vaatteista ja tarvikkeista ollut puhetta. Minä olen antanut tosi paljon adoran pieniä vaatteita serkulleni kuka sai muutama viikko sitten tytön ja osan olen myynyt kirpparilla. Säästän vain kaikista ihanat jutut tytölle sellaiseen muistolaatikkoon, mihin kerään kaikkea hänen elämänsä varrelta. Myydään myös kaikki vaunut ja sitterit ja turvakaukalot kunhan niitä ei enää tarvita. Ei ole mitenkään meillä tilaa säästää noita vaikka joskus toinen lapsi tulisikin. Töihin palaamisesta myös keskusteltu. Minä palaan töihin 1.8. Olen kyllä jo alkanut odottaa tuota töihin paluuta:) Ja kiva kun ei tarvitse viedä tyttöä mihinkään hoitoon, vaan äitini alkaa hoitaa häntä. Ihanaa kyllä kun saa olla kesän kotona! Mietinkin tässä jo että jos jäisi ensi kesänä hoitovapaalle, ei tarvitsisi olla ensi kesänäkään töissä!

Umalle kyllä sattuu ja tapahtuu! Onneksi miehesi tulee kotiin, selviät vähän helpommalla noissa kotiaskareissa!

Piiun mikolle haleja! Toivottavasti pikkuinen mies on jo paremmasaa kunnossa eikä mitään ihmeellistä löytyisi.

Ja dumle jaksaa kuntoilla, ihan mahtavaa!

Pitäisi lähteä tekemään vielä pieniä hankitoja lauantain juhlia varten, tai siis minulle uudet alusvaatteet mekon alle ja adoralle sukkahousut. Onneksi on lauantaille luvattu todella kaunista ja lämmintä ilmaa:)

Aurinkoista päivää kaikille!

ladorada ja adora 8kk 2pvä

Vierailija
16/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis päsivä. Alkaa tosiaan tuntua pikkuisen jo kesältä. Laitoin isoille pojillekin jo sortsit innoissani jalkaa! 8)

Mulla on hiukan ongelma tuo pikku-Tn pukeminen. Tuntuu että puen häntä aivan liian paljon. No onneksi asia helpottuu koko ajan kun hän kasvaa. Onko kellään muulla vastaavaa "ongelmaa"?

Vauvan tavaroista yms. En ole vielä hävittänyt enkä tiedä hävitänkökään. Haave siitä nelosesta kaivelee.. No katsotaan jonkun ajan päästä sitten. Äityiys vaatteet säilytän, niitä on kiva katsella silloin tällöin.. 8) Ja kyllä, tunnustaudun hamsteriksi. Haluaisin säilyttää ihan kaiken. Kunhan vain tilat riittäisivät.. 8)

Olipas Umalla tapahtumaa! Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin. Itse olen myös hyvin tempperamenttinen ja tiedän että itsensä hillitseminen on lähes mahdotonta. Mutta toivon että ikä tuo mulle lisää rauhallisuutta.

Mitäs se Miko? Kuullosti hurjalle.

Olikos se Juhon mamma joka kyseli siitä suljetusta? Minäkin olisin siitä kiinnostunut..

Mitä kuuluu Rakkausvauvalle??

Ääh, taas joudun mennä, kommenttia olisi ollut vielä...

Palataan!!

Fiia kera nukkuvan ihanuuden

Vierailija
17/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas pieni toipilas. Neiti kaksi on flunssassa ja vietämme kotipäivää. Aivan selvää on se että on kiva kun on kaksi samanikäistä lasta. On vaikea saada tehdyksi mitään, kun tätä neitoa pitää viihdyttää kokoajan. Kirjoittaa, piirtää yms. Kun sisko on myös kotona pääsen helpommalla.

Juhon mamma. Matkailuvinkki unohtui viimeksi. Tulkaa Tampereelle. Tässä lähellä on Särkänniemen lisäksi tosi kivoja paikkoja. Ikaalisissa on Titi-nallen talo joka on mielestäni Muumimaailmaa parempi paikka. Siellä voi oikeasti touhuta. On puutyöhuone, sahoineen ja peleineen, musahuone, jossa on soittimia. Leikkihuoneita yms. Minusta tosi kiva paikka. Toinen kiva on Vammalassa oleva Herra Hakkaraisen talo. Siellä on kivempi käydä jos on tutustunut Kunnaksen kirjoihin . Talossa on taitavasti toteutettuja lavastuksia eri kirjoihin. Viime kesänä oli Kuningas Artturin ritarit, Koiramäen lapsen kaupungissa ja parista muusta kirjasta tehdyt jutut. Näissä paikoissa voi oikeasti leikkiä.

Pari mammapaitaa vielä on ne taidan viedä spr:n konttiin. Eilen juuri haki eräs kaveri ison pussillisen vauvakamoja. Muutamia vaatteita minäkin olen säilyttänyt. Lähinnä niitä joita kaikki lapset ovat käyttäneet tai jotain söpöimpiä. Jokaisella on aarrelaatikossaan se vaate tallessa jonka isi on ostanut pienokaiselle sairaalassa ollessamme. Minäkin tunnustaudun hamsteriksi. Mutta pakko on laittaa tavaraa pois. Kohta joudumme muuten muuttamaan isompaan asuntoon tämän tavaramäärän kanssa. Ei siinä mielestäni ole ihan kamalati järkeä. Meillä on huoneita riittävästi koko perheelle pitkäksi ajaksi. Tavaraa vain on liikaa. Turvakaukalo vielä on käytössä saa nähdä minne se sitten päätyy. Sitteriä meillä ei ole koskaan ollutkaan.

Ihan mieluusti minäkin vaihdan ajatuksia myös suljetussa piirissä. Voisi vaikka sanoa etunimensä. :)

Uma; kyllä sulla puuhaa riittää vielä muuton jälkeenkin. Joten otahan iisisti. Kiva kun miehesi on taas pian kotona. (minä löin juuri päreiksi erään korin, pikkuisen suutuin. Viilipyttygeenejä ei siis täälläkään.)

Saako Sinisyreeniä kutsua edelleen Piiuksi? Siihen on niin tottunut. Toivottavasti Miko alkaa voida paremmin.

Hp taisi tuskailla syömisten kanssa. Kyllä ne siitä pikkuhiljaa. Täytyy vain odotella jotain sopivaa herkkyyskautta. Minä ainakin uskon että lapsilla on eri asioille herkkyyskautensa ja silloin asiat alkavat sujua nopsalla tahdilla. Ennen sopivaa hetkeä onkin sitten hyvää aikaa lyödä päätänsä seinään oiken kunnolla. Niin ja onhan niitäkin lapsia jotka ovat sihtikurkkuja koko lapsuutensa. Ei auta kuin yrittää ja tehdä yrittämisestä mahdollisimman kivaa. Niin ja muista iloita siitä ettei sinulle ole jäänyt raskauskiloja!! Aika usealle niitä jää ihan riittävästi.

Nyt täytyy mennä. Tänään on minulla hieroja ja hammaslääkäri.

terv peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
18/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kuulumisia. Yritän minäkin laittaa pikaisesti muutaman rivin. Kohta pitää lähteä vauvakerhoon. Jenni nukkuu edelleen parvekkeella, mutta eiköhän kahden tunnin unet riitä. Mulle on tärkeää päästä muiden mammojen joukkoon saamaan vertaistukea. Onneksi on myös tämä netin tarjoama vertaistuki!

Meillä on toistaiseksi säästetty kaikki Jennin vaatteet ja tarvikkeet. Haaveissa olisi vielä toinenkin lapsi. Toisaalta omia vaatteita meillä ei mitään hirveän suurta vuorta edes ole, koska meillä on ollut tosi paljon vaatteita lainassa Jennin vuotta vanhemmalta serkulta. Kaukalokin oli heiltä lainassa.

Töihin olen palaamassa lokakuun alussa ja Jennin pitäisi silloin aloittaa päiväkodissa. Teen 30 h / vko ja toiveissa olisi saada miehen ja minun työajat järjestettyä siten, että Jenni olisi vain 5 h päiväkodissa. Toivottavasti onnistuu. Hiukan tuo työhön palaaminen ahdistaa, tai lähinnä noin pienen lapsen laittaminen päivähoitoon...... Joka puolella toitotetaan, että alle 3-v lapsen paras paikka on kotona oman vanhemman hoidossa.....

Kiitos taas kaikille rohkaisusta ruokailujen suhteen. Oma pinna on kyllä kasvanut merkittävästi tämän syöttämisen suhteen. Aamulla teen minimaalisen annoksen puuroa, jos (ja kun) ei maistu, niin sitten ei maistu. Muutaman kerran yritän tuputtaa ja sitten noustaan pöydästä ennen kuin kenelläkään on paha mieli. Tänään olisi tarkoitus hyödyntää vauvakerhoa välipalan suhteen. Muiden vauvojen seurassa ruoka on yleensä uponnut paljon paremmin.

Nyt täytyy mennä! En ehtinyt kommentoida kenenkään kuulumisia... Täytyy palata asiaan!

Vierailija
19/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kiinnostuneita jos sellaisen (joku) yrittäisi tehdä? Voisin kenties yrittää, jos jollakin olisi antaa vinkkejä miten ja missä... Nämä atk-hommat ei ole vahvimpia puoliani :).

Vierailija
20/40 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne kevätjuhlat aina niin liikuttavia, kun omat pienokaiset pistää parastaan esiintyessään. Vaikka MInjan eskarissa tällä kertaa olikin vain lauleskelua ohjelmistossa, etenkin se "MInun ystäväni on kuin villasukka" -kappale liikuttaa aina. Sitten oltiin mammat lapsineen koko päivän eskarilaisten touhuja seuraamassa ja ulkoilemassa, eli tälläinen kotoinen puuhastelu päivä! Ja mun mieleen kovasti :)

Mentiin sieltä sitten suoraan neuvolaan (molemmilla lapsilla oli lääkärineuvolat). Mennin kiukkuisuuteen ja itkuisiin öihin löytyi selitys, korvatulehdus molemmissa korvissa! Tästäkö se kierre sitten alkaa :/ Kuukausi sitten oli se eka tulehdus. Painoa oli 7,4kg (+300g/2kk) ja pituus 67,6cm (+1,5cm/2kk). Mietittiin lääkärin kanssa myös pitkään jatkunutta nuhaisuutta ja lääkäri laittoikin lähetteen kilpirauhaskokeisiin (pienen painon nousen takia) sekä allergiakokeisiin. Hyvä että päästään testeihin, edes epätietoisuuden vuoksi!

Kyllä tuntuu taas Menni pieneltä, kun lukee muiden sissien "kymppien rikkomisista".. Ja Menni syö aikasta paljon kuitenkin, joka aterialla niitä kiinteitäkin, maidon osa on enää janojuoma lähinnä aterioiden jälkeen.

Ollaan vasta kotiuduttu lasten kanssaja oli ihana yllätys tulla kotiin kun mies oli siivonnut koko kämpän, pyykit oli pesty/viikattu ja tiskit pyöräytetty koneessa, ruuankin jo teki :D Pisteet ropisee ;)

Dumle ja Menni - Särkylääkkeen voimin touhottaa ja nyt on kakat meilläkin tehty pottaan :P