Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua, vieläkö kolmas lapsi

Vierailija
05.07.2009 |

En osaa millään päättää, vieläkö haluaisin kolmannen lapsen. Esikoinen nyt 8v, nuorimmainen pian 4v, itsellä ikää pian 39v.

Tavallaan nautin tästä ajasta, kun nuorimmainenkin on jo 'iso' ja vähän arki helpottaa ja pelottais aloittaa kaikki taas alusta.

Mutta sitten kun ajattelee itseään eläkeläisenä, niin tuntuu, että mitä enemmän lapsia, sen mukavampaa olisi...

Parisuhde ailahtelee ylä- ja alamäkiä, joten sekin tuo oman vaikean lisänsä soppaan.

Taloudellisesti ei olisi ongelmaa, autot kyllä menis vaihtoon (ei mahdu kolmea istuimineen taakse) ja asuntokin olisi ideaali kahdelle lapselle.

Kovin pitkään kun tätä asiaa ei enää voi miettiä, vaan päätös olisi tehtävä lähiaikoina...

Kommentteja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä ole jo tarpeeksi?? Oletteko jotkain extra-jalostettua rotua, jota pitää jatkaa (siittää)ylenmäärin.

Vierailija
2/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tartte sitten katua, kun on jo liian myöhäistä.

Itsekin olimme jo "päättäneet", että 2 lasta (10 ja 6) riittää (erityisesti kun on tyttö ja poika), mutta niin sitä vaan päätettiinkin vielä kokeilla onneamme ja nyt olen 13. rv:lla.

Ja synnytän pari kuukautta ennen kuin tulee 40 mittariin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule siitä vaan jos kerran vauvakuume vaivaa!Me aikoinaan ajateltiin että kaks poikaamme riittää meille ja olimme onnellisia että he terveitä jne.Mutta luojapa päätti toisin ja saimme vielä yhden pojan!Eikä siinä vielä kaikki;kun nuorimmainen oli 3v,olin aloittanut työt ja eipä mietittykään että vielä tulisi lapsia,niin kappas vain, ehdin olla työelämässä vain hetken kun kävi niin että ehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi ja nyt perheessämme on kolmen pojan lisäksi aivan ihana ja rakastakin rakkaampi pieni tyttö!!Että kyllä niitä lapsia mahtuu perheeseen useampiakin!Mä tosin olen hieman nuorempi, mutta silti,siitä vaan!Toivottavasti tärppää!Tsemppiä!

Vierailija
4/8 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoja saa uusia, samoin asuntoja, jos tarpeen. Mitä mieltä mies on, se kai on kanssa aika tärkeää?

Vierailija
5/8 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän ootellut, että minä pääsen ensin johonkin päätökseen. Mutta musta tuntuu, että sille kävisi kumpi vaihtoehto vain.

Päävastuu kuitenkin tulisi vauva-aikana olemaan mulla (kuten aiemmissakin, ja sekin tässä vähän pelottaa, että jaksanko...)

Piti vielä lisätä, että viihdyn kyllä hyvin kotona, ja kuopuksen kanssa meni tosi hyvin 1,5v kotosalla. Esikoisen kanssa oli vähän heikompaa, mutta olin niin 'tumpelo' vauva-asioissa enkä uskaltanut hirveesti käydä missään.

ap

Vierailija
6/8 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, siitä vaan. Yksi lapsi lisää on ihanaa. Jos ei, älä edes mieti.

Terkuin kolmen lapsen äiti.

Vierailija
7/8 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kommenttia kaipaat niin täällä nousee käsi kolmannen lapsen puolesta ylös!

Me päätimme kahden jälkeen, että kaksi riittää. kakkosen odotus oli todella vaikea ja tuuria oli matkassa kun selvisimme sekä minä että poika elossa terveenä raskaudesta ja synnytyksestä.

Mutta kohtalo oli päättänyt toisin. Vain 2kk imetyksen lopettamisesta tajusin, että oksettaa, pyörryttää, paleltaa, itkettää... ja mikäs muukaan syynä kuin raskaus. Itse pelkäsin koko raskauden ajan että jokin menee pieleen. Mutta tyttö syntyi lopulta terveenä kiireellisellä sektiolla rv35+6 ja kaiken jälkeen olen niin onnellinen kolmannesta lapsesta!

Miksikö? Ehkä juuri siksi, että me ajattelimme voivamme päättää (ja elää sen päätöksen kanssa) että lapsiluku on tässä. Mutta tämä yksi murunen halusi vielä perheeseemme tulla ja nyt en voisi siitä onnellisempi olla. Kolme lasta on loistava määrä ja menee kuitenkin vielä useimpiin autoihin/taloihin.

Jos siis kannustusta kaipaat, sitä tulee tässä: Ei muuta kuin peitto heilumaan!!!

Tsemp -mitä sitten ikinä päätätkin.

Vierailija
8/8 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt pinna on, mutta sanoisin, että kyllä se kuitenkin lasten kanssa myös venyy, ennen kuin paukkuu...

On niitä vaan niin kiva halailla ja niistä hirveesti iloa on.

Ja kun parisuhde on vähän heikoissa kantimissa, niin tuntuu, että elän vain lapsille.

Työelämä ei kiinnosta yhtään, käyn siellä vain rahan takia.

Olisko täällä nelikymppisiä pikkuvauvojen äitejä? Tuntuuko ikä?

Lisäksi pelottaa vauvan sairuksien riskit näin vanhemmalla iällä...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi