~~NELIAPILOIDEN HEINÄKUU~~
Kommentit (38)
Sitä tuli ihan vainoharhaiseksi tämän asian suhteen, kun niin monta kertaa tekstit hävis kun tuhka tuuleen.
Mitään ihmeitä ei käynnillä muuten ollut. V-paine huimat 109/68 ja mukulaisen syke siellä 150 pinnassa. Turvotusta oli ja eri vaaka, joten paino näytti ihan mitä sattuu. Tuon turvotuksen suhteen on ollutkin ihan jännittävää, kun aiemmista kerroista poiketen sitä ei ole ollut käytännössä ollenkaan. Nyt johtui todennäköisesti siitä, että painettiin taas koko viikonloppu peräsuolet pitkänään uudessa kodissa aittoja siivoten, sellaisia 16 tunnin päiviä ilman lepotaukoja ja varmaan oli juominen ihan alakantissa, kun ei kertakaikkiaan malttanut! Mulla on taas tyypilliseen tapaan kauhea vauhti päällä ja tuntuu, että vuoretkin siirtyy jos vaan eteen erehtyvät :-)
Sani kyseli neuvolan vaihtumisesta, ja kyllä, periaatteessa vaihtuisi sekä neuvola että myös synnytyssairaala Jyväskylästä Kuopioon, edellyttäen, että vaihdan kirjat siihen mennessä. En ole suoraan sanottuna vielä aivan päättänyt asiaa, riippuu vähän. Mies ja lapset saavat kyllä vaihtaa, että saadaan pojat aloittamaan koulua sitten siellä päin. Toisaalta tuo Kuopio houkuttaisi sen puoleen, että J-kylästä penteleet sen kaasun poistivat, mutta toisaalta se on ihan valtavan suuri ja outo paikka, ja ihmiset. Keskussairaala on tuttu ja onpa sattunut kahteen aiempaan synnytykseen sama kätilökin jossakin vaiheessa. Mietin kyllä sitäkin, että olisiko reilua, että tämä tuleva nuorimmainen saisi savossa syntyäkin, kun kerta savolaisiksi tässä ollaan tulossa :-) Täytyy taas vähän funtsia, voihan tuo tuolta tipahtaa vaikka ens viikolla, että turha ottaa "ressiä" siitäkään.
Mutta eiköhän tässä "romaania" taas tälle erää. Missäs kaikki immeiset luuraa? Mites mammariini, viikot hurahtaneet jo ihan mahdottomasti sinullakin? Tulkaahan "takaalukijatkin" muutama sananen raapustamaan, on niin mukava lukea, miten toistenkin masut etenee :-)
-maalaisomppu ja mahtava mahamitta 35+1-
Tarald: kiitos tsemeistä! :) Hauskaa lintsireissua ja mökkeilyä teille! Taidatte kyllä jo olla menossa.. :)
Maalaisomena: no on sulla huima sf-mitta. Mulla viime viikolla oli 34, mikä on ollut tähän asti korkein. Jospa sulla ois paljon lapsivettä? Kaverilla se nosti sf-mittaa. Poju oli ihan normaalin kokoinen isosta sf-mitasta ja peloista huolimatta. Meikäläisellä on huomenna seuraava neuvolakäynti.
On: tasannevaihe näköjään jatkuu.. Aamulla pari vähän kipeämpää supparia, mutta ei muuta. :) Eilen illalla tai paremminkin yöllä sain jonkun siivouspuuskan ja ennen nukkumaan menoa sain kaikki sikinsokin olleet tavarat paikoilleen (yleensä en iltasin jaksa yhtään siistiä paikkoja vaan vasta aamulla, jos silloinkaan ;) ). Puol kahen maissa taisin sitten painella sänkyyn.. Nyt sais vielä imuroida, kun sitä ei viittinyt yöllä alkaa tekemään muiden nukkuessa.. ;)
Sani rv 38+6
on tullut kyllä luettua muitten kirjotuksia,muttei oo saanut aikaiseksi kirjotettua no nyt täytyy ryhdistäytyä.
sani:
sulla alkaa tosiaan olla jännät paikat=)eihän sitä tiedä jos toi siivoilukin ennustaa jo synnytystä,jotkuthan saa sen valtavan tarmonpuuskan. tsemppiä!
maalaisomppu:
kyllä kasassa olen vielä. teillähän on säpinää kerrakseen kun muutto ja vauva ja kaikki=) mulla toi sf mitta on nyt pysynyt ihan kohtuullisena 33 oli eilen neuvolassa ja viikkoja nyt 37+1,kun esikoiselta se oli viimesillään 40cm! ja poika painoikin sitten 4680gr..mutta voihan se toki olla lapsivettäkin ja vauvan asento varmaan myös vaikuttaa siihen.
Tarald: mukavaa mökkireissua,koitahan nyt vielä pitää masu kasassa=)
Kipalla:onnittelut pojasta!
ja sitten omaa napaa,jota ei muuten enää pahemmin ole muutakun ulospäin pullistuneena=)
eilen neuvolassa kaikki ok verenpaine 109/91 ja painoa tullut 500g/viikko. sf mitta 33cm, täti kyseli että miten päin vauva on,oli meinaan eri eukko nyt. sanoi että vauva on niin alhaalla ettei päästä saa enää kiinni,ja muutenkin kuulemma oli vaikea saada otetta koko vauvasta=)kokoa arvioi ja sanoi ettei tunnu ainakaan kovin isolta. Maanantaina ois se aika jyväskylään äitipolille,siellä sitten ultralla kattovat tarkemmin,kun tuo eka kuitenkin oli 4680g toka 3328g ja kolmas 3700g tasan. välillä supistelee kipeästikin,ja limatulppaa olen ollut huomaavinani jo parin pvän ajan,tai sit se on vaan jotain muuta. saisihan tuo jo tulla=) mattopyykilläkin käytiin vielä äsken,nyt ois sit kaikki pesty.
onkos sanilla vauva jo laskeutunut?tai muita oireita synnytyksestä?
no nyt syömään=)
nelkku rv 37+1
Nelkku: saas nähdä saatko nyytin ennen meikäläistä!? =) Kyllä tämäkin on jo alhaalla ollut jonkun aikaa, mutta terkkaritäti tänään sanoi, että vielä saa kuitenkin hyvin päästä kiinni. Eikä pariin päivään oo ollut muutenkaan mitään synnytystä enteileviä oireita. Mutta eipä oo tainnut kyllä paljon etukäteen olla näistä muistakaan.. Toivossa on hyvä elää.. ;)
ON: tänään neuvolassa ei paljon mitään uutta. Sf-mitta oli pysynyt samana kuin viime viikolla 34cm. Painoa tullut viikossa 800g (huomaakin kyllä taas, että turvotusta tullut enemmän). Vp ja pissa ok. Hb ei ollut edelleenkään noussut, mutta ei onneks laskenutkaan (118). Oon nyt ottanut päivittäin nestemäistä rautaa (kläuterblausaft vai mikä sen nimi on) jotain kolmen viikona ajan. Ja kun kysyin, että osaisko arvioida kokoa meinasi käsikopelolta, että vähän alle 4kg hänen mielestään olisi tällä hetkellä.. Eli syntyä kyllä saisi jo!
Sani rv 39+0
Jokos Sani on päässy synnyttämään? Mitenkäs Nelkku jakselee?
Ollaan taas kotosalla ja eilen oli kauheen hiljasta täällä meijän yhtiössä. Taitaa suurin osa porukasta olla just lomilla ja vaikkei lomilla oiskaan ni varsinki viikonloput poissa. Tänään palas esikoisen hyvä kaveri kotiin ja keskimmäinen pääs kaverinsa synttäreille :)
Mä pidin pientä siivouspäivää: imuroin, pesin vessat ja vaihoin lakanatki. Huh huh. Välillä oli pakko käydä suihkussa ku tuli niin kaamee hiki. Kohta on ihana kellahtaa puhtaiden lakanoiden väliin. Tänään tuli käveltyä ja tehtyä hommia sen verran et jalat on ku puupökkelöt. Alkaa tosiaan tuntua et on raskaana, näkymisestä puhumattakaan ;) Usein saanki kuulla kommenttia et luulis et vauva syntyy jo ihan pian ku massu on noin iso tms. Iso se on ja niin on ollu edellisistäki. Kolmannessa ja tässä neljännessä raskaudessa massu on vaan ollu kauhen alhaalla. Voiskohan olla et sillä on osuutta asiaan ku keskimmäinen tyttönen synty sektiolla? Tosin ihanaa on ku ei ainakaan närästä niin ku keskimmäistä oottaessa.
Eipä siis tänne ihmeempiä, kertokaahan muut kuulumisia taas!
Tarald 28+1 sekä tyttötrio
hereillä oltu taas tuolta neljän perseiltä=(ei tule uni koko ajan pissattaa ja jalkoja särkee ihan älyttömästi! tukisukat piti vetästä jalkaan ja nousta ylös niin vähän helpotti..tänään siis sinne äitipolille saas nähä minkä kokonen typykkä täältä on tulossa,ja toivottavasti tarkastavat ton kohdunsuun tilanteen kun supistuksia kuitenkin on ollu niin paljon. mitä ihmeen tekemistä tässä keksii vielä pariksi viikkoa tai pahimmillaan neljäksi?! kunpa tämä ei menisi yli,ei jaksa..
jokos sani on poksahtanut?
nelkku rv 37+6
Tarald ja nelkku: kyllä täälä edelleen ollaan yhdessä kasassa. Oon alkanut jo asennoitumaan siihen, että elokuulla vasta pikkuinen syntyy.
Tuossa pari päivää meinas kyllä jo ihan kypsyä tähän oloonsa, kun sitä jostain syystä alko vaan oottelemaan, että joko tänään olis se päivä.. ;/ Mutta täytyy nyt koittaa unohtaa se ja elää normaalia elämää ilman isompia oman olon tutkiskeluita, niin eiköhän se tästä (joo varmaan siihen pystynkin ;) ).. Jälkeenpäinhän se on kuitenkin lyhyt aika.
Supisteluita tulee edelleen aina ajoittain, mutta ei ne siitä vahvistu mihinkään.. Olo on pääosin muuten ihan hyvä, joten sen puoleen ei oo hätää. Nukuttuakin saan ihan hyvin, 1-2 vessakäynnillä selviän yöstä.
Nelkulle myötätunnot univaikeuksista! Tuuhan kertomaan, mitä äitipolilla sanottiin.
Sani rv 39+4
Sain kuun alussa alotettua pinon, mutta otti niin ovaalista, ko pitkät tekstit katosi ja tuli pari lausetta vaan :/ Toivottavasti nyt ei käy samoin ja jää kirjottamatta...Helteet on taas tulleet ja varmaan katoaakin yhtä pian, ko tulivatkin, mutta tänään taas hiki virtaa.
Ihanaa oli tosiaan lukea Miksuliinin synnytysjuttu - tuli ihan kova ootus, että tahtoo kans ja heti ;)
Maalaiompulla siellä muutto edessä ja vielä uudelle paikkakunnalle :) Ja et oo muuten ainoa, joka sai edellisneuvolassa paskahalvauksen - oli sijainen mulla tossa viikko sitten ja sf oli muka yhtäkkiä 33 vaikka pari viikkoa aikasemmin oli 26! Nooh, eipä tää nuori meinannu saaha ees
...sydänääniä ees kuulumaan! Ja meän ipana kun istu tuolloin tuolla yksiössään!
Kipalle onnittelut tulevasta mahdollisesta poijjasta :)
Nelkku ja Sani molemmat lähtöviivoilla, ellei Sani jo maalissa.
Tarald: Mulla on kans maha todella alhaalla ja kuulemma siihen vaikuttaa lapsien määrä. Mulla lisänä vielä se, että tää on kolmas lapsi 3 vuoden sisään =)
Ja mitähän vois omasta napvasta kertoa. Hillitön futaaja on, ko vaihto jätkä asennon toiseksi. Sokereita mittailen kotona ja arvot päin persettä, ko en malta olla ns. tiukalla kuurilla. Lähetän arvot viikon päästä ä-polille ja katellaan mitä tekevät. Kävin jutteleen siellä tässä mennä viikolla ja pelkäsin lääkityksen alottamista, mutta nykysin kuulemma lääkitys on se viiminen vaihtoehto eli pitis oikeesti laittaa ruokahommat kohilleen eikä syyä suklaata, kuten eilen tein ;) Mutta minkäs teet, ko himo iskee. Nlalääkärissä oli kaikki ok ja paikat kiinni, mutta siitä on jo aikaa. Nyt oon reilun viikon ajan saanu kärsiä tuskallisista vihlonnoista alakerrassa. Ennen toi vihlonta on alkanut paljon myöhemmin eikä ihan vkosta 30 lähtien. Mutta nyt pitää viiä vanhempikin tyär päikkäreille :)
AJ 31+
Valtavan tappelun kans sain viestin lähetettyä, murrrr! Kuinka monta merkkiä sitä kestääkään olla aina yhessä viestissä - onko kellään tietoa? Menee hermot tän palstan kans kohta...
vauvan painoarvio 2,9kg eli normaali alatiesynnytys. kohdunsuun sentin tai puoltoista auki ja kanavaa 2,5cm paikat puolipehmeät. eli jotain on noilla supistiksilla saanu aikaiseksi ainakin kanava lyhentynyt sen ½cm. lääkäri huomasi sitten ultrassa jotain kaikua vauvan maksan vieressä minkä ei pitäsi olla siinä.no paniikissa ja itku kurkussa jäin oottamaan erikoislääkäriä,joka tutkii tarkemmin mies tuli siinä välissä mukaan. no vihdoin yli tunnin oottelun jälkeen pääsin sit ultraan taas,no lääkäri sanoi ettei koskaan ole nähnyt vastaavaa mutta veikkasi että se pitkulainen on sappirakko mikä kuvassa näkyy,ja että se on täynnä jotain lietettä kun yleensä se on kirkasta vauvoilla. sovittiin että lastenlääkäri sitten ultraa vauvan kun se on syntynyt,kun vauva kuitenkin voi hyvin. mutta kyllä tuo säikäytti ja paljon..
nelkku rv 37+6
Amalia-Joel tsemppiä kamppailuun sokereiden kanssa! Toivottavasti ne alkais pysyä alle raja-arvojen. Mulla tämä toimii ihan hyvin. En kyllä tiedä paljonko voi yhteen viestiin kirjotella, mutta luulisin, että aika paljon kuitenkin. Ja eiköhän sitten pitäs ilmottaa ettei enempää mahu tai sit ettei enään saa kirjotettua. Mikähän sulla nyt sielä temppuilee!?
Nelkku: voi kurjuus, että joduit säikähtämään noin ja jännittämään nyt loppuajan. Onneks kuitenkaan ei tarvi kovin kauaa enään joutua odottelemaan. Ja hyvä kuitenkin, että lupasivat heti vauvan tarkistaa kunnolla syntymän jälkeen. Ja että vauva voi hyvin ja muuten kaikki oli kunnossa. *halaa*
Omaan napaan ei ihmeempiä. Ei enään mitään merkkiä, että tämä vois joskus syntyä.. Ehkäpä kuitenkin noin parin viikon sisällä.. ;) Huomenna taas neuvola..
sani rv 39+5
Tosi omanapaisesti tulin vaan pikaisesti naputtamaan, kun pitäis noita tavaroita vaan lyödä läjään... Huomenna alkaa maalailut uudessa kodissa ja ihan koko ens viikko periaatteessa aikaa muuttaa, kun sit alkaa jo ne koulut. Ei tule kiire ei!
Tänään siis lekuri ja positiivista oli, että sokerit hävinny pissasta, eikä niissä arvoissa oman tarkkailun kanssa ole ollut mitään. Verenpaine taas hyvä 107/67 ja hb:kin pysynyt ilahduttavasti 122:ssa. Kokoarvio jäi kyllä melko hämäräksi, kun oli nuori, suht kokematon lääkäri ja mitat "heitteli" 2500 ja 3500 välillä eli voi kai olla mitä tahansa noiden väliltä.
Se mikä sitten sai mielen matalaksi oli se, että tää halvatun mukelo on kääntynyt pt:aan! Onneks lääkäri ei virkannut mitään, kun meikä täräytti kunnon p...keleet siellä! Tätä tähän nyt vielä kaivattiinkin, ihan kun ei tarpeeks olis jo pähkimistä. Ihan tuntuu siltä, että luonto haluaa nyt kaikin keinoin osoittaa, että mitäs läksit niin! Lähete lähti kiireellisenä k-sairaalaan, mutta enpä minä sitä kutsua tänne jää odottelemaan, pari seuraavaa päivää menee tehokkaasti hommissa siellä uudella kodilla. Ja mitäpä ne siellä sitten tekee, kun istukkakin tököttää etuseinässä, mikä ei siis kääntämisyritystä silmällä pitäen ole kovin hyvä juttu.
Et sillee. Kohdunkaulaa jäljellä noin reilu sentti ja ulkosuu auki reilusti kahdelle sormelle, et samaa kaavaa muuten mennään noiden edellisten kanssa. Mut nyt on pakko painua hommiin, aamulla aikainen lähtö.
-myrtynyt omppu ja oikukas sieni 36+0-
Heinäkuu lähenee loppuaan ja enää pari viikkoa ja esikoisella alkaa koulu. Kauhee ku kesä on menny nopee...
Täällä vaan jännitys tiivistyy ku odotellaan et Sani tai nelkku lähtee synnyttämään; ellei sit oo jo päässy ;) Kerro Sani sit neuvolakuulumiset ainaki jos ei tuu vielä synnytyskertomusta!
Jouduitpas nelkku ikävästi säikähtämään. Hyvä et vauva voi kuitenki masussa hyvin ja on mukavan kokonenki. Toivottavasti pienellä on kaikki hyvin ku se sit synnyttyään tutkitaan kunnolla! Iso voimahali sinne!
Voi kauhee ku mulla puutuu paikat jo nyt öisin, pissalla käyn 1-2 kertaa ja kääntyminen kyljeltä toiselle onnistuu enää istumisen kautta. Olo on ku ihan loppuraskaudesta ja viel on edessä reilu 2,5kk laskettuun aikaan. Mikäköhän valas mä loppuviikkoina/päivinä oon ku nytki alkaa olo olla tukala?
AmaliaJoel: Millasia viipottajia teijän 2. ja 3. on? Miten oot jaksanu pysyy pikkusten perässä nyt loppuraskaudessa? Meijän 3. eli neiti 1v8kk on kova menee ja peräs saa melkeen juosta. Koko ajan kiipeile, häslää, heittele tavaraa ja touhuu ihan kybällä. Mä oon ihan poikki välillä. Tukivyökään ei kunnol auta vaan saattaa silti supistella jos juoksen peräs liikaa. Onneks Esikoinen ja kakkonen eli 7 ja 5 vuotiaat leikkii ihanasti yhessä ja on ollu tosi paljon nyt kesällä ulkona.
Maalaisomena: Tsemiä ja voimia muuttoon! On se hässäkkä viel turhanki hyvin mielessä ku ei siit oo ku reilu 2kk ku tänne muutettiin. Hyvä ettei sul ollu sokerii enää pissas ja muutenki oli verenpaine ja hb hyvät. Ehkäpä vauva viel kääntyy raivotarjontaan, eihän sitä tiedä! Mulla kakkonen synty suunnitellulla sektiolla perätilan takii. Jaksamista sinne kaiken hässäkän keskelle!
Mä luulen et meijän vauva on masussa poikittain ja myllertää välillä aika mukavasti. Nytki masu kohoile oikeelta puolelta ihmeellisesti ku vauva jumppaa. Muutaman kerran on meinannu pissat tulla housuun ku vauva on potkinu/nyrkkeilly virtsarakkoa kohti.
Nyt on pakko mennä nukkuu et jaksaa taas herätä n. 6.30 (siihen aikaan herää esikoinen tai kuopus)
Tarald 28+3 sekä tyttötrio
Eli neuvolakuulumisia sit kirjoittelen.. ;)Joissa ei kyllä mitään ihmeellisempää oo. Turvotusta jonkun verran, vp 122/74 eli suunnipiirteen samaa luokkaa kuin aikaisemminkin, pissa puhdas, hb oli vähän noussut nyt 122, sf-mitta 34 eli pysynyt samana kuin pari viimekin kertaa, rt, syke 150 (puhu kyllä, että 140, mutta kortissa lukee 150.. Vauva sai just hikan, kun sykettä kuunneltiin. :)Seuraava käynti maanantaina ja nyt juostaankin sielä sit kaks kertaa viikossa..
Yliaikakontrollikäynti polille täälä tehdään kuulemma käytännössä aina rv 41+6.. Voi kun ei menis tuonne saakka, kun koulut alkaa just silloin ja haluaisin olla tuota keskimmäistä likkaa saattamassa eskariin!
Maalaisomppu: tsemppiä muuttoon! Peukut on pystys, että pikkunen ymmärtäs vielä kääntyä raivotarjontaan! bd bd bd
Taraldille: voimia nuorimmaisen perässä pysymiseen! Meillä oli kans tämä meidän nuorimmainen (nyt 2v1kk) vielä muutama kuukaus sitten ihan mahoton menijä, mutta on onneks jo vähän rauhottunut ja saanut järkeä päähänsä..
Sani rv 39+6
On taas saanu olla hikinaamana tänään, vaikka ei suurempiä lämpötiloja oo ollutkaan. Saunan jälkeen jälkihikeen suorastaan hukkuu ;) Mitä sitä pitää mennä ottamaan niin älyttömät löylyt, saa syyttää itteä. Noista sokereista, että taitaa suuremmaksi osaksi olla tosiaan sitä omaa tyhmyyttä, ko ei malta olla syömättä makeaa. Nyt oon ollu ihan normiruualla, nii sokeritkin olleet passelit. Sitä taitaa olla vaan niin heikko luonne, hih! Tuli muuten vaan mieleen, että onko pissassa oltava sokeria, että arvot ois koholla vai voiko olla näkymättä pissassa?! Mulla kun on aina pissat puhtaat nlareissulla.
Sani: Se voikin sitten rysähtää kertalaakista, jos ei anna mitään merkkiä. Mulla kävi kolmosen kans siten, että illalla puol 21 alko saunassa vähän suppaileen ja synnärillä oltiinkin sitten jo klo 22. Oli aika vauhtia, ko synnärille mennessä olin jo 6 cm auki. Ja pidetään todella peukkuja, ettei sulla menis ylitte - se, jos mikä on rasittavaa!
Maalaisomena: Toivottavasti ipana tajuaa nyt kääntyä takasin pää alaspäin - jos hän haluaa vain kiusata mammaa tolla tempullaan nyt, ko teillä kaikki muutot ja nii edasin. Voimia muuten siihen projektiin :)
Tarald: Meän 2. ja 3. ovat iältänsä kohta 1 vee ja 2 vee eli kyllä perässä pitää välissä mennä ihan tosissaan, mutta joskus en tosiaan jaksa. Istun tyttöjen huoneen lattialla ja ootan, ko tulevat takasin "pahanteosta" takasin, hih! Maha kovettuu kyllä aika kiitettävästi, mutta muuten ei sinällänsä hidasta, paitsi sitten vielä noi puukonvihlasut alapäässä, jolloin tuntuu, että maailma pysähtyy totaalisesti hetkeksi.
Jahans, pitää vissiin mennä sohvalle toviksi, ennenko pääsen nukkumaan. Nattinatti! Ja vointeja kaikille :)
ja hereillä taas..tuolta kolmesta asti,supistuksiin heräsin ja selkäsärkyyn jotka kuitenkin taas kerran näyttäisivät loppuneen=(prkl! ärsyttää tämmönen..mielummin kunnon supparit tai sit ei olleskaan,ei oo kiva valvoo ku muut nukkuu. lonkkasärkykin on ollut välillä ihan jotain järkkyä. no kai tässä on vielä kestettävä.
mites sani?vieläkö oot kasassa?
nelkku rv 38+4
Nyt kiiruusti kirjoittamaan, kun on tällainen ihanan raukea aamuhetki, pojat vielä peteissään ja tyttö yökylässä...
Sanilla alkaa tosiaan olemaan h-hetki käsillä! Ihan uskomattoman nopeesti tää aika rientää. Missä vaiheessa olis seuraava neuvolakäynti, jos siis sinne vieä ennätät?
Tarald: Mulla kanssa on kahden viimesimmän kohdalla ollut tuota "ajoissa kypsymistä". Nyt oli sillon viikon 28 lääkäri-neuvolakäynnillä ainoastaan pehmenneet paikat, mikä oli yllätys, kun kakkosella oli ilman ainoatakaan kipeää supistusta tuossa vaiheessa jo 2 senttiä auki koko luukku!
Nelkku: täällä toinenkin utelias odottaa kuulumisia, vai onko tullut uudestaan lähtö?
Kipalle onnea poitsusta! Ja myötätuntotsemppiä remonttiin, meillä se vasta alkaa, eikä hetkeäkään liian aikaisin ainakaan!
( . )Pakko piirtää kunnon napa, kun maanantaina kävin neuvolassa ja meinas suoraan sanottuna p-askahalvaus tulla! Mun sf-mitta oli melkein 37cm eli kriteerit k-sairaalaan lähettämiselle olisivat täyttyneet, mutta täti laitto korttiin 36 niin ei tarvinnu lähteä. Tätä taaperoa on jopa ultrattu pienikokoisuuden vuoksi, joten enpä nyt ihan lähde lottoamaan, että se nyt ykskaks olis kääntynyt ihan päälaelleen. Aloin jo pohtia, että voiko vaikuttaa se, että mittaajakin oli eri kuin yleensä (oma hössötäti on lomalla, luojan kiitos!) ja jos toi yks on vaan ollu just sellasessa asennossa, että on punkenu pyllyä kaarelleen? Täti kyllä sanoi, että toki tuo oma olemassa oleva massa tuo lisäsenttejä tuohon mittaan... Miten niin, jos ylipainoa ennen raskautta oli vaan 40 kiloa :-) No vajaan viikon päästä on viimeinen lääkärineuvola, että siellä sitten katsotaan mittoja. Sokeria oli taas pissassa, mutta edelleenkään nuo sokeriarvot eivät heittele mihinkään vaikka miten mittaisin, että siitä se ei todellakaan johdu. Mieskin sanoi eilen, että maha ei näytä todellakaan isolta verrattuna edelliseen, mutta mitäpä tässä auttaa arpoa. Norsunpoikasta en kuitenkaan aio synnyttää, että ilmoitan kyllä sitten ottavani rautahenkarin käyttöön tarvittaessa ;-)