Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit! Jatkuva virtsatietulehdus!

Vierailija
04.07.2009 |

Jo toinen vti kk sisällä!

Miten usein toistuvia virtsiksiä tutkitaan? Minulta on ultrattu sekä rakko että munuaiset -04. Kaikki oli OK. Minulla oli 13 virtsatietulehdusta v. 2004. Syytä ei ikinä "löydetty". Sitten loppuivat kuin seinään: viime kesänä oli yksi, ja nyt siis kaksi kuukauden sisään.

Onko syytä ultrata uudestaan myöhemmin, jos jatkuu tämä uusiutuminen, vai mitä teen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt ihan urologin vastaanotolla?

Nimimerkillä 6 viikkoa kerran kärsinyt ja vasta urologi sai loppumaan homman kuin seinään. Estolääkitys vois olla kenties sulle poikaa myös.

Vierailija
2/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi melba,

joo mulle kokeiltiin Trimopania silloin v.-04, mutta olin kuulema immuuni, ei tehonnut. Voikohan immuniteetti tulla takasin, eli kannattaiskohan kokeilla uudelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuitenkaan käynyt urologilla... olen ajatellut, että nyt jos tulee vielä 3. vti, niin varaan yksityiselle ajan.

Pääseekö edes kunnalisella, siis terveyskeskuksessa urologille, vai onko yksityinen ainoa vaihtoehto?

-ap

Vierailija
4/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä yksityisellä urologilla! Onhan tuo nyt niin hirveä kierre ettei paremmasta väliä. Jos yksityinen urologi vaatii lisätutkimuksia, niin sehän varman saattaa pistää sitten lähetteen kunnalliselle puolelle, joten tuskin maksaa maltaita.

Itse söin estolääkityksenä muistaakseni Nitrofur C:tä puoli vuotta (juuri tuo urologi määräs) ja sitten karpalokapseleita söin kans.

Osaatko sanoa, että mikä sulla laukaisee noita vti:ta? Itse pääsin kierteestä eroon exän myötä... pisti vähän miettimään. Vieläkin olen kyllä vähän pelokas mm. kylmien ja uimisten suhteen ja saatan altistusten jälkeen napata pari karpalokapselia ja c-vitamiinin.

Oletko mistäpäin muuten?

Tehtiinkö muuten nyt viljely virtsasta? Onko siis varmasti selvillä et mikä bakteeri sussa jyllää ja onko se resistentti jollekin antibiootille?

Vierailija
5/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytynee suksia urologin juttusille. Olen Hgistä.

nyt aloitin kuurin omin päin, viimeksi otettiin virtsanäyte (kun pyysin, mutta siltikin aloitin kuurin omin päin, koska en kestänyt tuskaa enää...), aina aiemmin (siis silloin v. -04 ja nyt edell. kerralla) on ollut E.coli asialla...

En osaa sanoa, ei johdu yhdynnästä (aiemmin johtui tai siis tuli heti sen jälkeen, mutta nyt ei ole siitä kysymys, kun on ollut juuri menkat ennen molempia vti:ta), en ole altistunut kylmälle, en pitänyt tiukkoja housuja, en ole pyöräillyt / ollut spinningissä...

ainoa joka on yhdistänyt tätä ja edell. tulehdusta on se, että molemmat alkoi kuukautisten lopussa, kun olin just aloittanut uuden e-pilleri liuskan...muuta yhdistävää en keksi!

Mitenköhän tätä aletaan tutkia? Miten tällaista voi tutkia muuten kun nuo jo v. 04 tehdyt ultrat?

Vierailija
6/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistathan pyyhkiä vessassa käydessä edestä taaksepäin

syö c-vitamiinia aina seksin jälkeen. käy pissalla ja alapesulla ennen seksiä ja seksin jälkeen. Juo paljon.

Uimassa ei välttämättä kannata käydä.

Vierailija
7/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muuten lähdössä just 4 vkoksi mökille, jossa ainoa pesumahdollisuus on järvessä käynti...ei muuten paljon naurata! :(((

Kirjoittaako ne mulle tk:ssa reseptin varalle, jos maanantaina pyydän, olen meinaan tosiaan 4 vkoa 100km:n päässä lähimmästä lääkäriasemasta, ja lähimpään apteekkiinkin on 45 km... :(

Vierailija
8/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen ja kuivaa kunnolla.

Vierailija
9/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt pesut ja pisut sekä ennen että jälkeen yhdynnän + aina ulostamisen jälkeen käsisuihkulla edestä taaksepäin...

...eli olen tehnyt about kaiken minkä itse vain voi...

-ap

Vierailija
10/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sillä olla vaikutusta, jos pierut menevät ikään kuin etupuolen kautta? *noloa*

Eli kun pieraiset, niin se kaasu kulkee pimpsan kautta? Voiko tämä altistaa?

Vierailija
11/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sillä olla vaikutusta, jos pierut menevät ikään kuin etupuolen kautta? *noloa* Eli kun pieraiset, niin se kaasu kulkee pimpsan kautta? Voiko tämä altistaa?

... niin että vapauttaa suolistokaasunsa vain hyvin ilmastoiduissa olosuhteissa jolloin kaasulla on vapaa liikkuvuus ;))))

Vierailija
12/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, mutta jos se pieru kulkee etupuolen kautta, voiko siinä kulkeutua e.colia, esimerkiksi?

Vierailija
13/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vilkas seksielämä esim. partnerin vaihtuessa saattaapi altistaa

Vierailija
14/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten se estolääkitys myös on hyvä

Vierailija
15/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kiireesti urologin vastaanotolle ennenkuin lähdet mökille!

Itselläni on ollut myös virtsatieinfektiokierrettä. Kaikki alkoi ekasta seksisuhteesta, sitä ennen ei ollut mitään sellaisia ongelmia.

Nyt olen oppinut muutamalla kikalla välttämään infektioita, tosin n. 1-2krt/v niitä edelleen esiintyy.

Syön paljon c-vitamiinia, karpalokapseleita, juon karpalo- ja puolukkamehua. Tripla-annos, jos vähänkin tuntuu oireita.

Käyn pisulla aina ennen ja jälkeen yhdynnän ja uimisen. Heti. Vaadin myös miestä peseytymään ennen yhdyntää. Tietyt kondomimerkit aiheuttaa oireita myös.

Käytän kylminä aikoina tarpeeksi paksupohjaisia kenkiä ja välihousuja. En istuskele kylmillä kivillä.

Estolääkitystä en onneksi vielä ole tarvinnut. Mutta minulla on aina mukana varalta antibioottikuuri, jos lähden matkalle tai mökille.

Vierailija
16/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöä tk:sta voidaan varmaan antaa ne anitibiootit.

Vierailija
17/18 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtsiksiä jatkuvasti, mies oli hygieeninen mutta mutta paljastui että kävi myös pökkimässä muita.

Ei naurattanut.

Vierailija
18/18 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydiaa ei ole, se on tutkittu jo silloin -04, ja mulla on siitä lähtien ollut sama kumppani, aviomies, jonka uskollisuudesta olen varma.

Mutta miten tätä vois tk:ssa tutkia?Tähystykselle? Miten?

-ap