Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koiran kanssa mennä PAIKALLISBUSSISSA? Meneekö lisämaksua? ov

Vierailija
03.07.2009 |

Koiralla on tänään eläinlääkäriaika (ihan normi piikit vaan) ja mulla piti olla auto käytössä, mutta mies joutuikin lähtemään töihin (oli päivystäjänä) eli sinne meni myös auto. Pyörällä en viitsi lähteä, vaikka koira onkin tottunut lenkkeilemään myös pyörän vierellä, koska vanhempi lapsi ei jaksa pyöräillä noin pitkää matkaa (9 kilsaa suunta). Yhteen suuntaan tuo kyllä menisi, mutta takaisin ei.

Eli ainut mahdollisuus on mennä bussilla. Voiko koiran viedän bussiin ja meneekö siitä maksua?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä, kun tällaista kyselen. Mutta en ole aikaisemmin joutunut viemään koiraa bussissa.

Vierailija
2/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunuilijat vain katsovat asiakseen jyrätä yli, ikään kuin heillä olisi ensisijainen oikeus matkustaa bussissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunuilijat vain katsovat asiakseen jyrätä yli, ikään kuin heillä olisi ensisijainen oikeus matkustaa bussissa.

ajaa bussilla kuin elukoilla! Ja pysy sitten siinä keskiosassa, älä vaan mene penkeille sen piskisi kanssa. Mua ärsyttää tosi paljon eläimet liikennevälineissä, olen tosi allerginen ja joudun heti jäämään pois jos bussiin tulee eläin.

Vierailija
4/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä ole väliä, meneekö koirasta lisämaksu vai ei, ellei ole totaalisen PA. Jos menee vaikka lastenlippu, niin sitten sen maksaa ja that's it.

Ja joo, HKL ei ainakaan veloita koirista. Mutta joku muu paikallisyhtiö ehkä?

Vierailija
5/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa bussilla kuin elukoilla! Ja pysy sitten siinä keskiosassa, älä vaan mene penkeille sen piskisi kanssa. Mua ärsyttää tosi paljon eläimet liikennevälineissä, olen tosi allerginen ja joudun heti jäämään pois jos bussiin tulee eläin.

Kyllä niillä elukoillakin on yhtä suuri oikeus käyttää julkisia! Entäs jos omistajalla ei ole autoa ja pitäisi lähteä mummilaan pariksi viikoksi. Mitäs sitten tehdään? Jätetään koira kotiin vai?

Ja entäs sitten nämä opaskoirat? Pitäisikö sokeiden jäädä pois bussista vaan sun takias?

Vierailija
6/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että koira tulee yksin bussiin ? Eiköhän yleensä ihminen taluta sitä.....

Vierailija
7/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä elukoillakin on yhtä suuri oikeus käyttää julkisia! Entäs jos omistajalla ei ole autoa ja pitäisi lähteä mummilaan pariksi viikoksi. Mitäs sitten tehdään? Jätetään koira kotiin vai? Ja entäs sitten nämä opaskoirat? Pitäisikö sokeiden jäädä pois bussista vaan sun takias?

pitää olla myös varaa kuljettaa sitä autolla, niin ettei esim. allergiset kärsi.

Opaskoirat hyväksyn, koska ne ovat todella tarpeen, silloin ei haittaa jos joudun lähtemään bussista. Mutta sitä en, että minä lipun maksanut IHMINEN joudun lähtemään ehkä jo yhden pysäkin jälkeen pois, koska kyytiin tulee koira, joka aiheuttaa minulle pahan allergisen reaktion.

Ja en vihaa koiria, en vain pidä ihmisistä, jotka katsovat oikeudekseen kuljettaa ne koiransa joka paikkaan!

Vierailija
8/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että koira tulee yksin bussiin ? Eiköhän yleensä ihminen taluta sitä.....

Joo, koiraa taluttaa kyllä ihminen, mutta kyllä se silti saa minussa aikaan allergisen reaktion. Et muutenkaan taida olla kovin järkevä kun kehotat ihmistä ampumaan itsensä, jos et ole hänen kanssaan samaa mieltä.

Vierailija
9/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäselvää.

Kysymys oli siitä, että lastenvaunuilijoiden mielestä keskipaikalla olevien (siis vaunuja ennen bussiin nousseiden) koirien pitää väistää heidän kärryjään.

Vierailija
10/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäselvää. Kysymys oli siitä, että lastenvaunuilijoiden mielestä keskipaikalla olevien (siis vaunuja ennen bussiin nousseiden) koirien pitää väistää heidän kärryjään.

Tai siis ei tule sisään ollenkaan. Julkiset liikennevälineet kun nyt vaan on ensisijaisesti tarkoitettu ihmisille.

Vierailija
11/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

linja-autonkuljettajana, siis ammattitutkinnon yhtä näyttökoetta vaille suorittaneena voisin sen verran sanoa, että koiran kanssa liikkumiseen kannattaa varata aikaa, koska tosiaan ohjeistus on sitä, että jos kyydissä on jo joku todella allerginen henkilö, ei koiran (tai muun eläimen) kanssa matkustavaa oteta kyytiin. Mutta edellytyksenä tietenkin on, että kuljettaja tietää, että kyydissä on allerginen. En oo ite vielä nähny yhtään matkustajaa, josta olisin voinut suoraan sanoa, että allerginen koirille (/eläinpölylle) eli silloin matkustajan itsensä täytyy ilmaista allergiansa.

Hinnoittelussa koira lasketaan matkatavaraksi, joten maksua ei mene, mutta se ei myöskään saa olla penkillä. Samoin koiran kanssa pitäsi sijoittua mielummin takaosaan, koska ilma linja-autoissa kiertää edestä taakse. Näin minimoidaan myöskin allergiaongelmia.

Vierailija
12/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira tietenkin jää pois, voisi sanoa sen verran, että jälkimmäisenä kyytiin pyrkivä jää pois. Eli jos koira on jo kyydissä omistajansa kanssa, ei sitä voi "häätää" sen enempää kuin allergista koiran takia.

se bussikuski

Vierailija
13/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä koira on maksuton mutta joissain kaupungeissa siitä menee esim. puolikas lippu.

Koiran voi tuoda yleensä tuoda bussiin. Jos joku on allerginen, tulee hänen ilmoittaa tästä kuljettajalle heti kun koira on astumassa bussiin ja silloin eläintä ei siis oteta kyytiin. Mutta jos eläin on ollut jo valmiiksi kyydissä niin silloin allerginen jää odottelemaan seuraavaa bussia. Ketään ei heitetä maksetusta kyydistä pois kesken matkan.

Mietin vaan toimiiko sama juttu muidenkin allergisoivien asioiden kanssa? Esmerkiksi jos voimakkaasti parfyroitu ihminen pyrkii bussiin niin onko allergisen mahdollista oireidensa takia estää tämän bussiin nouseminen? Tai vaikks jos kyytiin on pyrkimässä ratsastamasta tulleet hevostytöt tallivaatteineen jotka aiheuttavat allergisia reaktiota valmiiksi kyydissä oevalle matkustajalle?

Vierailija
14/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski, ootko pääkaupunkiseudulta? Mun mielestä täällä ei ole yhtikäs mitään allergiarajoituksia bussissa. Joissain muissa kaupungeissa kyllä on, muistaakseni ainakin Tampereella joutuu bussista pois, jos allerginen valittaa koirasta. Mutta olen käsittänyt, että pääkaupunkiseudulla tätä ei voisi tehdä.

Minusta koirat saa matkustaa siinä missä muutkin. Onhan esim. hajusteallergisiakin, mutta silti kaamealta haisevaa ihmistä ei saa tönäistä bussista ulos. Onneksi itsellä on vinttikoiria, jotka mahtuu seisomaan mihin tahansa penkkiväliin :)

Vierailija
15/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetan isoja koiriani bussilla vain silloin, kun se on ainoa keino, ja saanut erittäin ikävää kohtelua lastenvaunuilijoilta molemmilla kerroilla.

Vierailija
16/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä tosiaankaan vielä 2000-luvulla ole sellaista lääkistystä, jolla saatte oireet kuriin julkisissa tms? Ystävälläni 5 hengen perheessä neljällä on koira-allergia, mutta lääkityksen avulla elelevät ihan normaalia elämää koiransa kanssa.

Vierailija
17/17 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsellä on vinttikoiria, jotka mahtuu seisomaan mihin tahansa penkkiväliin :)

Kerran kun etsittiin paikkaa, yksi vanhempi täti nosti jalkansa rempseästi ylös vastapäiselle penkille ja sanoi "laita se tänne alle, kyllä se mahtuu!" :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi