Kuinka monelle riittää litrasta jäätelö?
Ja puhe aikuisista, ei lapsista. 5- 7 hengelle ehkä?
Kommentit (17)
Aikuiset eivät yleensä edes odota saavansa jäätelöä yhtä palloa enemmän.
Kyllä mä ainakin ja mun mies odotetaan kunnon jätskiannoksia. Musta yksi pallo tai joku sentin siivu on vain kiusantekoa.
Meillä 6 henkeä syö kerralla 1,5-2 litraa jäätelö,
4 aikuista ja 3 lasta :) Ja takasin pakastimeenkin pitää laittaa pikkupalanen.
Pienempi palanen olisi mulle kyllä pettymys. Ei niin ettenkö sen kestäisi - av:lla on aina pakko hysteerikkojen takia sanoa että en pikkupalan jäätelöä saadessani esim. irtisanoisi ystävyyttäni tms...
ja litran paketti jaettiin 8n osaan (kerran viikossa lauantaina saunan jälkeen=), tänä päivänä voin syödä yksin tuon litran paketin ja hyvin riittää yhdelle... se on aika suhteellista tuo riittäminen =) t. 70 luvun lapsi
myös kahdelle, tai jos nuukailee niin neljälle. Yksinkin voisin syödä, ja oon joskus syönytkin... :)
Ja kyllä niitä aika paljon litrasta tulee.
myös kahdelle, tai jos nuukailee niin neljälle. Yksinkin voisin syödä, ja oon joskus syönytkin... :)
Mä en IKINÄ voisi vetää puolta litraa jäätelöä!! Tai jopa enemmän? Mun mielestä litra riittää hyvin viidelle aikuiselle ja itselleni riittää vähempikin, eli juuri se 1-2 cm siivu. Jostain carte dor jätskistä otan max kuudenneksen paketista.
Meillä kolme henkeä syö litran paketista kaksi kertaa, ei uppoa enempää kerrallaan.
Ainakaan meikäläinen ei jaksa kovin paljon jäätelöä syödä, vaikka se ihan hyvää onkin. Minulle riittää kylässä hyvin tuollainen 1,5-2 sentin levyinen jäätelöannos litran paketista.
jäätelölitran pienehköiksi paloiksi ja laitat erilliseen astiaan, tarjoat jälkiruokakupeista kinuski/suklaakastikkeen kera, litrasta riittää viidelle-kuudelle.
Kotona me (2 aikuista+2 alle kouluikäistä) syödään kerralla se litra. Joskus jää siitä pieni pala.
jos lisänä esim keksejä tai mansikoita, kuudellekin ilman että tuntuu nuukalta
Ajattelikto antaa sentin siivun jokaiselle. Mä syön silloin tällöin mieheni kanssa litran puoliksi:) Neljävuotias saa siitä pienen osuuden.
Mutta, jos tarjoat sitä kahvin ja muun kera vieraille laskikin 3-4.