Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toivotaan lapsen syntyvän ennen aikojaan???

Vierailija
03.07.2009 |

Jolloin vammautumisen ja pysyvien sairauksien riski huomattavasti suurempi. Täysi-aikaisen lapsen hoito on myös paljon helpompaa.

Kokokaan ei ole yleensä ongelma. Olen synnyttänyt 3 kpl 4-kiloista, ja todella helppoja synnytyksiä olleet, ei juuri kipuja ei repeämisiä (oma koko 165/60). Olen kuullut alle 3-kiloisten synnytysten olevan ihan yhtä kivuliaita/kivuttomia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se on vaan malttamattomuutta ja ajattelemattomuutta..

Ymmärrän sen tunteen hyvin, kun odotus on jo loppusuoralla, itellä on nyt rv40+5 ja olisin ihan valmis luopumaan mahasta. Tai siis olen ollu jo kolme viikkoa. :) Mutta sitten kun tarkemmin ajattelin, meidän pojat on syntyny 41+2 ja 40+3 ja ovat kaikin puolin olleet helppoja. Ei siis oo ollu allergioita tms. Vuorokausirytmi on ollu vauvasta asti.. ovat sairastaneet vauvarokon, vesirokon, kaksi oksennustautia ja pikkuflunssaa pari kerta.. 2v:lla ollu yks antibioottikuuri korvatulehdukseen.

Eka synnytys oli imukuppi- ja repesin, eikä poika painanu ku 3520g eli ei ollu mikään järkäle. Tokassa piti leikata vanhaa arpikudosta kolmen tikin verran ja painoa oli 3970g..

Mutta väittäisin, että se on vaan malttamattomuutta ja ajattelemattomuutta. :)

Vierailija
2/4 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vauvat ovat valmiita jo viikolla 38, joten kait sitä saa toivoa että omakin olisi ja syntyisi. Pääsisi tukalasta olosta eroon ja saisi nähdä pienokaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on täysiaikainen vaikka syntyisi rv38. Ja ne viimeiset viikot ovat tuskaa jos on ollut hankala raskaus, joten siinä vaiheessa varmasti toivoo että lapsi syntyisi rv38 kuin rv42.

Vierailija
4/4 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vko 36 jälkeen lasketaan täysiaikaiseksi. Eli mitään ratkaisevaa eroa myöhemmin syntyneisiin ei ole. Olen myös itse synnyttänyt 3 yli 4-kiloista ja yhden 3-kiloisen ja kyllä oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Tämä lapsi jota odotan, tuskin enää on edes niin pieni kuin 3-kiloinen. Kaikki ne jöötätkin ovat syntyneet viikolla 39.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme