Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi leluja ei voi tuoda olohuoneeseen

Vierailija
03.07.2009 |

tai muihin kodin tiloihin, tarkoitan perheitä joissa leikitään vain lastenhuoneessa. Minulle tulee väistämättä olo ettei näissä perheissä lapsi ole täysiarvoinen perheenjäsen.

Mielestäni se on väärin, kulkeehan aikuinenkin tavaroineen huoneesta toiseen mm. lukee lehtiä ja kirjoja missä mieli tekee.

Lapsesta kehittyy luova ja kekseliäs jos saa leikkiinsä vapauksia.

Olen kahden luovan ja lahjakkaan lapsen äiti, meillä on ollut majoja olohuoneessa, käytävillä temppuratoja jne. Isot leikit on saanut jättää pidemmäksi aikaa ja leikki on kehittynyt päivien kuluessa.

Nyt koululaisina lapseni pärjäävät loistavasti, todistusten keskiarvo yli 9. Pärjäävät sosiaalisissa tilanteissa ja ovat käteviä käsistään akateemisista taidoista puhumattakaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten leikkejä ei saa siivota pois, että se nimenomaan kahlitsee luovuutta. Että lapsen kehitykselle on tärkeää monta päivää peräkkäin jatkuvat leikit, joissa legokaupungit tms levittyvät pitkin lattioita.

Vierailija
22/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin puolesta oltaisiin varmaan saatu leikkiä missä vaan, mutta isäpuolen mielestä ei. No eihän se kivaa ollut, ja tuntui juuri siltä, että me lapset ei olla tasavertaisia perheenjäseniä isäpuolen silmissä, ja tämä epätasa-arvo näkyi monessa muussakin asiassa. No nykyään vihaan isäpuoltani enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin joskus erikoisluvalla.

Minä haluan pitää olohuoneen siistinä enkä näe siinä mitään omistuista.

Minä en taas tajua koteja joissa lapset saavat sotkea ympäriinsä mielinmäärin.

Lapsilla on oma huone leikkimistä varten,sinne myös me teemme majoja ja temppuratoja. Tuskin vaikuttaa lapsen kehitykseen ja luovuuteen tehdäänkö niitä juttuja leikkihuoneessa vai eteisessä.. Naurettava väite.

Meillä lapset korjaavat ITSE lelut leikin päätteeksi,viimeistään illalla omille paikoille,se opettaa lasta mielestäni vastuullisuuteen,mikä on myös tärkeää.

Ja ihan luovia,kekseliäitä ja sosiaalisissa tilanteissa pärjääviä on noistakin kasvanut.

Vierailija
24/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lelut viedään AINA leikin päättyessä omaan huoneeseen. En halua, että olohuoneeseen tai muuallekaan roudataan pysyvästi leluja, koska asuntomme on muutenkin ihan riittävän ahdas. Kaikilla tavaroilla on omat paikkansa, enkä minäkään jätä kirjojani, meikkejäni, miestäni tai muita "leikkikalujani" ;) lojumaan olohuoneeseen. Säännöt koskevat kaikkia ja kyllä lapseni ovat aivan täysiarvoisia jäseniä perheessäni. Lapseni ovat hyvin älykkäitä ja osaavat ottaa muut ihmiset huomioon, kunnioittavat muiden omaa tilaa ja ovat luovia, sosiaalisia ja ihania. En usko, että leikkikalujen lojumaan jättäminen tekee kenestäkään parempaa ihmistä. Päin vastoin, tietynlaisesta järjestelmällisyyden ja organisoinnin tajusta on hyötyä pidemmällekin elämässä.

Vierailija
25/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä oltiin tarkkoja että lelut pysyvät laatoitetun eteisen puolella, jos levisivät lasten huoneista. Eli varjelivat vain uuden omakotitalonsa kallista olohuoneen parkettia.

Mutta kieltämättä kyläilemässä oli hieman outoa olla, kun sai koko ajan tarkkailla ettei lelut tulleet olohuoneeseen.

Vierailija
26/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jatkuva leikki kesken en käske siivoamaan sitä pois. Itselläkin saattoi mennä viikko jossain avaruusalus-lego projektissa, mutta siinä vaiheessa kun leikki on jo vaihtunut ja kamaa alkaa olla levällään joka paikassa on siivoamisen paikka.

Meillä ainakaan 3 ja 4 vuotiailla ei kiinnostus yhtä leikkiä kohtaan kestä kovin kauan vaan sitten haetaan taas uutta lelua.

että lasten leikkejä ei saa siivota pois, että se nimenomaan kahlitsee luovuutta. Että lapsen kehitykselle on tärkeää monta päivää peräkkäin jatkuvat leikit, joissa legokaupungit tms levittyvät pitkin lattioita.

Vierailija
27/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsitko pikemminkin piston sydämessäsi sillä ilmeisesti olet niitä tyyppejä joiden kotona ei saa sotkea (lue leikkiä).

Ihan tervetuloa tänne kaaoksen keskelle! Tai no ehkä sen verran että pikku legot ollaan nyt jouduttu rajaamaan lastenhuoneeseen ettei tuo 8kk:n ikäinen pistele niitä poskeensa. Mä en vaan ymmärrä tuota sun yleistystä tuosta asiasta. En ainakaan itse koe olevani sen parempi äiti vaikka meillä saakin olohuoneessa leikkiä.

Vierailija
28/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heidän pitää myös huolehtia siitä, että lelut kulkeutuvat takaisin omaan huoneeseen. Yleensä lapset kyllä leikkivät mieluiten omassa huoneessaan, koska siellä on hyvin tilaa.

Vierailija
29/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rakennettu vanhan kerrossängyn runkoon. Saa olla siinä niin kauan kun lapset ovat pieniä, sitten viedään pois. Lapset todella rakastavat tätä hökötystä.

Vierailija
30/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heidän pitää myös huolehtia siitä, että lelut kulkeutuvat takaisin omaan huoneeseen. Yleensä lapset kyllä leikkivät mieluiten omassa huoneessaan, koska siellä on hyvin tilaa.

Vierailija
31/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rakennettu vanhan kerrossängyn runkoon. Saa olla siinä niin kauan kun lapset ovat pieniä, sitten viedään pois. Lapset todella rakastavat tätä hökötystä.

Siellä kestomajan katveessa, vanhan kerrossängynrotiskon vieressä on kiva istua iltaa ja lipittää viiniä aikuisystävien kanssa ;-). Toiset haluavat, että olohuoneessa on väljää ja viihtyisää sekä kaunis sisustus (toki lasten kestävä) ja toisilla kodin viityisyydellä ei näy olevan mitään väliä. Sori vaan, itse en tuollaista hökötystä design-olkkariin huolisi!

Terv. äiti viiskulmasta

Vierailija
32/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kestomajan katveessa, vanhan kerrossängynrotiskon vieressä on kiva istua iltaa ja lipittää viiniä aikuisystävien kanssa ;-). Toiset haluavat, että olohuoneessa on väljää ja viihtyisää sekä kaunis sisustus (toki lasten kestävä) ja toisilla kodin viityisyydellä ei näy olevan mitään väliä. Sori vaan, itse en tuollaista hökötystä design-olkkariin huolisi! Terv. äiti viiskulmasta

Vierailija
33/33 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leluja ja leikkejä tuoda olohuoneeseen jonkin verran, mutta kyllä rajoitan majat yms. lastenhuoneeseen. Ihan samoin kuin opetan, että makuuhuoneessa nukutaan/levätään, keittiössä syödään jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi