ultran mukaan poika, mutta tuntemukset sanoo toista
Tässä sitä mennään loppusuoralla odotusta. rv 35+ ja olemme rakenneultrassa saaneet kuulla kätilöltä, että "pojalta tämäkin näyttää"-kommentin. Olen uskonut ultraajaa, mutta silti mieleen putkahtaa ihan hulluja ajatuksia siitä, että olen melko varma, että masussa onkin tyttö. Kaksi poikaa mulla on ennestään ja tämä odotusaika on ollut monessa suhteessa kovin erilainen. Onkohan kokemuksia siitä, että oma vaisto olisi ollut tarkempi kuin laite/ ultraaja? Muutaman viikon päästä toki asia selviääkin, mutta niin skeptinen olen tuosta poikaveikkauksesta, että valmiiksi laitettuihin vauvan vaatteisiin en selvästi poikavärejä vielä kelpuuttanut. Tässä vähän eroja edellisiin poikaraskauksiin:
tämä raskaus/ edelliset poikaraskaudet
alkuvaiheen pahoinvointi voimakasta ja lähes kokopäiväistä, ei oksentelua/ vain lievää pahoinvointia, ei oksentelua
mieliala tasainen/ mielialan heittelehtiminen
ei mainittavampaa väsymystä, veri hyvä/ kaiken aikaa väsynyt ja hb alhainen
iho hyvä ja ihottumat hävinneet (atooppinen iho)/ ihottumat lisääntyivät
Maha on pullistuu ulos ja eteenpäin eikä ahdista ylhäällä eikä alhaalla/ kohtu hukkui lantioon ja ahdisti sekä ylös että alaspäin.
Ei mitään selkeitä mielitekoja, lihaa en pysty syömään / kaikenlaisia pieniä mielitekoja, ja inhosin salaattia
rintojen hurja kasvu heti alusta alkaen/ rinnat kasvoivat tasaisesti ja loppua kohden
hyvä ja energinen olo/ masentuneisuutta ja haluttomuutta vähän väliä
Näin ihan raskauden alussa tyttöön viittavan unen.
Kertokaahan muutkin tyttö ja poikaoireita ja -tuntemuksia.
Kommentit (3)
Joutui sitten käymään raskausdiabeteksen takia ultrissa lisää, ja olivay puhuneet siellä pojasta. Lääkäri oli sanonut, ettei hän yleensä kerro, mutta nyt pitää oikaista, kyllä täältä on tyttö tulossa. Arvaa olivatko onnellisia, 3 poikaa aiemmin:-)
Kolme raskautta kokenut nainen tietää, ettei raskaudesta voi päätellä mitään eikä synnytyksen kulkua voi tietää edeltä.
ja kaksi täysin erilaista raskautta! Siis niin erilaisia, etten meinannut ultrassa uskoa että toinenkin lapsi on poika. no, raskauden aikana seurailtiin enemmänkin lapsen vointia, ja ultrauskertoja tuli yhteensä muistaakseni 7. Poika se oli niissä kaikissa, joten kyllä mä sit loppujen lopuks uskoin ;) Mut tosiaan raskaudet oli ihan eri maailmoista. mm. ekassa ei pahoinvointia, toisessa oksensin rv5-12 24h, ekassa elämäni kunnossa loppuun asti, tokassa vuodelevossa puolen välin jälkeen, ekassa iho ja hiukset kunnossa, tokassa huononi hirveesti jne.
Raskaudet voi siis olla ihan erilaisia sukupuolesta riippumatta.