Apua! Lapsiveden meno rv 16???
En luullut tuon edes olevan mahdollista, ennen kuin luin täältä jostain ketjusta jollekin käyneen niin...
Mutta siis, minulla nyt rv 16 menossa ja pari tuntia sitten yht'äkkiä pikkuhousut kastuivat ja tuli läpi farkkujenkin läpi. Ajattelin ensin, että olisi valkovuotoa, mutta edelleen tuntuu että koko ajan housut märkinä, vaikka pikkareita olen nyt koko ajan vaihtanut.
Tällaista valkovuodon määrää ei ennen ole ollut, vaikka raskauden aikana se tuntuukin lisääntyneen. Vuodon lisäksi maha on nyt ollut kipeä kauttaaltaan, tosin nyt helpottamaan päin. En oikein tiedä mitä se on, tällaista kipua ei ennen ole ollut. Voikohan olla supistus?
Nyt tietty alkoi mietityttää, ettei kai lapsivesi voi näin mennä!? Eka raskaus kyseessä ja aika pihalla monesta asiasta...
Mistähän sitä voisi tietää onko tuo lapsivettä vai muuta harmitonta? Ja mistä sitä tietää miltä supistus tuntuu? :(
Kommentit (17)
jos on lapsivettä,ja supistuksia,niin keskenmehohan se on,ja sille ei tehdä yhtään mitään akuutisti.
lapsi on mennyttä noilla viikoilla,mitä sitä hätäilemään suotta.
ja jos kaikki ok,raskaus jatkuu.
Tätä olikin nosteltu... Kiitos huolenpidosta! :)
Mahakipua on edelleen, tiedä sitten mikä aiheuttaa. Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole enää ollut, joten koitan tässä pärjäillä. Täytynee huomenna ottaa yhteyttä terkkariin, jos ei ala kipu helpottaa. Hieman huolettaa, kun on kovalla työllä alkuun saatu raskaus, mutta eipä tässä nyt auta kuin katsella.
jos on lapsivettä,ja supistuksia,niin keskenmehohan se on,ja sille ei tehdä yhtään mitään akuutisti.
Ja tälle kirjoittajalle voi kertoa, että jos synnytys näillä viikoilla käynnistyisi keskenmenoksi, niin kylläpä ne akuutisti ottaisivat vastaan. Ei tosiaan tarvitse parikymmensenttistä sikiötä kotivessaan synnyttää...
Ap.
ja kaikki menee hyvin. Tsemppiä! :)
Yleensä noilla viikoilla, jos synnytys käynnistyy, niin viitataan kintaalla. Kaverini synnytti noilla viikoilla vessaan.
Mä luulin myös, että lapsivesi meni, mutta oli tn. virtsankarkailua. Mulle sanottiin vain, että voi voi, mitään ei voi tehdä.
Toivotaan, että saat asiallista kohtelua!
Kehoitettiin seuraamaan tilannetta, mutta herkästi ottamaan yhteyttä uudelleen, jos tilanne ei rauhoitu.
Virtsankarkailuksi sanoi mullekin, että saattaa olla, mutta en oikein usko, kun ei pissa haissut ja just olin vessassakin käynyt.
Kiitos kaikille kannustuksesta, kiva että AV:llakin saa joskus asiallisia vastauksia. :)
Ap.
valkovuotoa/virtsaa (vaikea sanoa, oli kirkasta, juoksevaa nestettä, muttei lapsivettä), tosin vasta loppuraskaudessa. Kävin polilla näytillä, kun oli ollut muutakin outoa kysom raskaudessa.
Toivotaan, että kaikki on hyvin ap! Voin kuvitella huolesi. :(
Mulla tuli esikoisesta työmatkalla talvella valkovuotoa juoksevana läpinäkyvänä nesteenä pikkareitten, pitkiksien ja farkkujen läpi.
Kävin työterkalla kun semmonen on ja hän lähti minua viemään miettimisen jälkeen ensiapuun. Lääkäri tutki alapään ja sanoi näkevänsä valkovuotoa. Viikko saikkua ja katselin jatkuuko.
Kerroin neuvolassakin että tiesivät tapahtuneesta.
Ihan normaali raskaus ja syntyi lähellä laskettua.
Kuulemma pissakin saattaa tulla vaikka olis justiin pissannut. Mutta valkovuotokin saattaa olla todella nestemäistä.
Kahdesta ekasta lapsesta en huomannut limatulpan lähtöäkään, että kaikkea sitä voi tulla! :)
Onnelista odotusta kuitenkin, neuvolaankin voi aina soitella ja mennä lisäkäynnille vaikka sydänääniä kuuntelemaan jos huolettaa!
Itse odotan neljättä ja kaikkea tässä "vanha tekijäkin" ajattelee.
Pakko nostaa, vaikka ikivanha ketju.
Minulla hölähti keskellä yötä pieni lammikko lapsivettä (rv10). Aamulla soitin arvauskeskukseen ja sanoivat, ettei ole lvettä tai raskaus meni kesken. Asiaan ei voi vaikuttaa.
Ultrassa selvisi, että TOINEN alkioista oli mennyt kesken. Ja loppuraskaua jäljelllejääneen kaksosen kanssa meni hyvin. Oli eri "pusseista".
Luottakaa siis vaistoonne. Ei houst vaan yhtäkkiä kastu. Jotain tapahtuu silloin..
luultavasti vain valkovuotoa mutta voithan soittaa päivystykseen jos pelottaa. voivat tutkia kohdunsuun tilanteen.
vai ihan vaan valkovuoto. TOivottavasti kaikki on vauvallanne kunnossa! Tsemit.
Mene käymään äitipolilla, ne tekee varmaan testin, että oliko lapsivetta,tai ultraavat. Supistus tekee vatsasta kovan. Valkovuotokin voi olla tosi runsasta ja vetistä raskauden aikana, mutta käy kumminkin tarkastamassa.
asiaa ennen rv 22. eli päivystykseen pitäisi mennä.
-2
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:53"]Pakko nostaa, vaikka ikivanha ketju.
Minulla hölähti keskellä yötä pieni lammikko lapsivettä (rv10). Aamulla soitin arvauskeskukseen ja sanoivat, ettei ole lvettä tai raskaus meni kesken. Asiaan ei voi vaikuttaa.
Ultrassa selvisi, että TOINEN alkioista oli mennyt kesken. Ja loppuraskaua jäljelllejääneen kaksosen kanssa meni hyvin. Oli eri "pusseista".
Luottakaa siis vaistoonne. Ei houst vaan yhtäkkiä kastu. Jotain tapahtuu silloin..
[/quote]
No kyllä mulla vaan holahti valkovuotoa niin, että lattialle jäi lammikko. Testattiin eikä ollut lapsivettä, se siitä vaistosta. Lapsivesi meni muutaman päivän päästä salissa,kun kalvot puhkaistiin.
Päädyin soittamaan synnärini päivystävälle kätilölle ja sain ohjeeksi vielä seurata tilannetta, mutta jos jatkuu, niin uusi yhteys.
Ap.