****HELMET heinäkuu 2009****
Aloitin uutta pinoa sit!!Ihanan lämmintä on riittänyt tosi pitkään jo,välillä meinaa olla tosi tukalaa.Me aloiteltiin tänään ekaa kertaa maistaa perunaa ja kylläpä pojalle maistui tosi hyvin ei yhtään elettä etes ollu etteikö olis halunnu maistaa uutta=)Poika kovasti nostaa takapuoltaan ja hinaa hieman itseään eteen päin.
Katjalah:täytyy köäydä itsensä kijaa sisää myös odottajien puolelle joten nähdään myös siellä=)
äiti ja poika lauantaina4kk
Kommentit (24)
ultra meni kivasti tosin laskettuaika meni melkein kuukaudella eteenpäin eli nyt on viikkoja vasta 8+5.
ja täällä väsyttää kovasti...
Täälläkin on ollut havaittavissa ummetus oireita ja luumu on onneksi toistaiseksi auttanut.
Poika yrittää täällä edelleen kovasti päästä eteenpäin mut näyttää kyllä siltä et ei siihen voi mennä enää kovin kauan ku otteet on jo niin vahvat ja hyvät:)
Ihania kesäpäiviä kaikille!!!
Hande ja poika kohta 5 kk
Täällä on kovin hiljaista, niin piti muutama sana tulla raapustamaan.
Kiva, että Handella oli ultra mennyt hyvin! Tsemppiä väsymyksen kanssa, ei varmaan ole ihan helppoa yökukkujan kanssa. Itse ainakin olen ollut nyt väsyneimmilläni tämän vauvan kanssa, kun kiinteät on pistäneet vatsan paukkumaan ja meillä heräillään öisin parin tunnin välein.
Masentaa. Olen joskus ollut huomaavinani tintillä jalan tärinää ja tänään huomasin sen ihan kunnolla, kun vauveli nukkkui sylissäni. Heti tuli mieleen, että merkki epilepsiasta ja tuli myös mieleen se alkuraskaudesta sairastettu parvo-rokko... Voi höh. Netistä vähän lueskelin, mutta eipä siitä nyt hullua hurskaammaksi tullut. Täytynee seurailla ja mennä sitten lääkäriin, jos oireita alkaa näkyä enemmän. Kaikkea sitä kanssa ehtii murehtia.
Meidän rauhallinen vauva on vaihtunut kiukkuiseen puolivuotiaaseen! 6 kk tuli täyteen eilen ja elämä on nykyään kiukkuamista. Öisin heräillään itkuun parahdellen, mitä ei tehnyt koskaan ennen. Ja päivisin raivotaan lattialla, kun lelut karkaa käsistä eikä niiden perään pääse. Muutenkin tyttö osoittaa suuttumusta, jos ei pidä jostain lelusta tai ei saa mitä haluaa... Tämän vaiheen muistan isommistakin lapsista.
Huomenna pitää alkaa taas pakkailla, meillä kylpyläreissu edesssä. Mennään vanhempieni kanssa, että vähän jännitän mitä siitä tulee. Toivottavasti kaikki voisivat rentoutua ja nauttia matkasta.
Mukavia heinäkuun lopun päiviä!
Hilpsu ja tintti 6 kk
Kamalaa haipakkaa mökin rakennuksen kanssa. Salaa huokaisen syvään kun mieheltä loppuu loma ja lapsilla alkaa koulu: pääsen vähän vauvan kanssa huokasemaan.
Leo oli 5kk neuvolassa 8095g ja 66,5cm eli kovasti kasvanut 4kk mitoista. Reilu kilo painoa ja 4cm pituutta, liekö 4kk mitat olleet ihan paikkansa pitävät.
Meillä rytmi on pikkasen vakiintunut, 3x päiväunet ja lounas, päivällinen ja iltapuuro. Lounaaksi yleensä joku kasvis/lihasose, päivälliseksi hedelmä/marjasose ja illalla puuroa. Tissitellään ihan milloin vain, edelleenkin öisin 3-6 kertaa. Soseista Leon herkkua ovat maissisose, jogurttisoseet ja luumu. Onneksi tuo luumu maistuu, maha ollut kovalla viime aikoina.
Nyt onkin lounasaika ja Leo alkaa hermostua joten mentävä on...
Hilperiina ja Leo 5,5kk
Olin tänään hyvän ystäväni kanssa syömässä ja terassilla istumassa muutamalla. Reissu tehtiin päiväsaikaan, joten kotosalla olin jo puoli seitsemältä. Kivaa oli, mutta kotona pikkuneiti oli pistänyt isin koville. Ei oltu nukuttu eikä oikein syötykään, huudettu sitäkin enemmän... :( Voi sentään! No, uupunut pikkuneiti sammahti yöunille aika pikaisesti, koville otti ero äidistä!
Muutenkin neiti on viimeisen viikon ajan ollut vähän kiukkuinen. En tiedä johtuuko jostain kehitysvaiheesta, ainakin lelut näyttää vähän kyllästyttävän ja tyttöä harmittaa, kun ei pääse liikkeelle. Vauveli on alkanut myös naureskella, mikä on ihanan kuuloista. Pari päivää sitten tintti hoksasi, miten pääsee mahalta takaisin selälleen ja tänään neitonen veti itseään eteenpäin käsien varassa muutaman sentin. Muutenkin on kauhea sätkiminen ja touhu päällä eli täällä ei olla enää mitään pikkuvauvoja! Sniff!!
Meilläkään ei vielä hampaita ole tullut eikä näytä edes olevan tulossa. Kiinteitä popsitaan neljä ateriaa päivässä melko hyvällä halulla, mutta pientä ummetusta on havaittavissa. Tänään annettiin ekan kerran luumua, jos vaikka auttaisi ja joka päivä olen hieronut ja jumpannut vatsaa. Mallasuutetta kai koitettava seuraavaksi. Sekin varmaan tekee kiukkuiseksi, jos vatsa on ummella.
Handelle lykkyä tykö ultraan!
Hilpsu ja tintti melkein 6 kk