Mistä löytyisi kasvissyöjälle laihdutusohjelma?
Tietäisikö joku? Kaikki terveelliset laihtarit mitä olen tähän asti nähnyt, keskittyy jauhelihan ja maitotuotteiden isoon käyttöön. Meillä ei syödä juuri koskaan perussuomalaisia jauhelihakeittoja ja lihapullia tms., eikä mitään ihmeitätekeviä jugurtteja tai ylenmäärin kevyttuotteita.
Kommentit (11)
En kai muuten kyselisi LAIHDUTUSohjelmaa. Olen kokeillut kiloklubia ja mulla ei riitä aika ja kärsivällisyys siihen. Näin jossain kätevän laihdutusohjelman jossa oli päivittäin merkitty mitä syödä. Mutta ei sovi mulle, koska en rupea kantamaan kotiin lihapullia ja jugurtteja ja mehukeittoja, kun en ole sitä 20 vuoteen tehnyt. Syön nyt jo terveellisesti, mutta liikaa. Nyt tarvis enää rukata se liikaa pois, mutta mikä on liikaa?
Hiilarit ja rasva?
Ei tietenkään ihan kokonaan.
esim. syömällä munia ja pekonia, mutta siis edelleenkin alkuperäinen tarkoitus oli kysäistä että tietäsikö joku kasvissyöjille järkevää ja helppoa laihdutusohjelmaa? Sekasyöjille olen sellaisia nähnyt.
Ja sen verran vielä lievennystä että kalaa kyllä syödään se pari kertaa viikossa. Broiskua noin kerran kuussa, eli en mikään tiukkapipo ole. ap
siihen, että syö vähemmän kuin kuluttaa.
Eli näin lihansyöjänä sanoisin, että vähennä rasvoja ja juustoja, pienennä annoksia.
Me tehdään niin, että koristellaan ruoka-annos lautasen reunoilla salaatilla (ilma rasvaisia kastikkeita) ja laitetaan varsinainen ruoka keskelle. Ja kaikki herkut ja leivät vähemmälle.
Siis kasvispainotteinen, mutta täydennyksenä kalaa ja kanaa joskus.
Siis eikös noita hiilareita sais vähennettyä vähentämällä esim. perunaa ja etenkin valkoista pastaa ja riisiä, jne. Kasvispainotteisesti syöden. Enemmän vaan salaattia ja niitä vihanneksia, joista voi myös ravintoarvot tarkistaa.
ideologiakysymys. Mutta käytännössä syödään pääosin kasvisruokaa.
Olen kokeillut jo tuota vähentämissysteemiä ja en saa sitä toimimaan. Paino ei nouse, muttei myöskään laske. Käytännössä olisi helpompi mennä jonkin ohjelman mukaan, koska ei tarvitse pähkäillä niin paljon mitä voi syödä ja mitä ei, joku on tehnyt sen jo. Minulla on laihdutettavaa noin 7 kg ja olen juuri lievän yläpainon puolella, eli en mistään jätti-isosta lähde laihduttamaan. ap
tosi paljon valion sivuilta löytyvillä ohjeilla, mutta kun itse katson tätä ruokalistaa... ack.
Aamupala:
"Aamiaishiutaleet 1 dl
Valio ProFeel
maitojuoma 1,5 dl
Marjahillo 1 tl
Paahtoleipä 1 siivu
Valio Oivariini Balansia 1 tl
Valio Polar 5 1 siivu
Valio Gefi lus omenarypälemehu
1 lasi
Kahvi/tee"
Noista ruoista on mielestäni ihmisravinnoksi kelpaavia lähinnä juusto, margariini ja mehu.
Mutta tällä periaatteella olisi kyllä tosi kätevä laihduttaa! ap
Mistä kasvista kasvaa juusto, munat ja maito? Ootko ihan lukutaidoton vai muuten vähäymmärryksinen...
Vierailija kirjoitti:
Mistä kasvista kasvaa juusto, munat ja maito? Ootko ihan lukutaidoton vai muuten vähäymmärryksinen...
Älä jeesustele. Ja miksi nostat ikivanhoja ketjuja?
Ja että kasvisruokako kevyttä ja terveellistä...
Mitä ihmettä laitat kasvisruokiin, että pitää laihduttaa??? Lisäätkö paljonkin rasvoja?
Kyllä pitää ravitsemuksessa jotain vikaa olla...