Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolihoito vai huoneistohotelli - kumpi ois järkevämpi lasten kanssa matkustettaessa

Vierailija
30.06.2009 |

Matkakohteessa ois pari kivaa hotellia.

Sijainniltaan parempi on huoneistohotelli eli pitäis laittaa itse aamupala.

Toisessa ois buffee, mut illallinen alkaa vasta klo 19.30 eli aika myöhään lasten kannalta. Tämä hotelli ois rannalla, mut keskustaan 2,5 km matkaa.

Kumpi parempi? lapset 3 ja 5

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiset, välipalat ja iltapalat voi tehdä itse, eikä ole vaivalloista, eikä maksa paljon. Puurojauhoja, muroja, kahvia, teetä, sokeria jne. voi tuoda Suomesta mukana. Paikanpäällä voi ostaa jugurttia, juustoa, leipää jne.

Kevyen lounaankin voi helposti kokkailla hotellilla. Pikkulapsille voi tuoda Suomesta purkkiruokaa. Isommille lapsille ja aikuisille voi keittää pastaa + lämmittää valmiskastiketta tai sitten valmiskeittoa tms.

Päivällisen voi sitten käydä syömässä tukevasti ravintollassa. Voi joka kerta valita eri paikan, eikä tarvitse aina syödä samaa ruokaa. (Hotellin buffeeseen kyllästyy nopeasti.)

Päivällisen ajankohdan voi myös valita tilanteen mukaan. Joskus voi syödä myöhemmin ja jättää iltapalan väliin. Joskus voi syödä jo aikaisemmin, ja mennä ajoissa nukkumaan.

Vierailija
2/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan aina huoneistohotelliin ja otan puolihoidon :)

Näin saa yhdistettyä sen, että ei tarvitse kaikkia ruokia itse lomalla laitella ja toisaalta taas pystyy vaikka kahvit keittämään itse ja hoitamaan lasten iltapalat.

Ja ennemmin 40 neliön huoneisto huoneistohotellissa kuin 20 neliön huone...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää lomalla kokkailla, joten mieluiten otan all inclusiven, jos mahdollista.

Vierailija
4/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiset, välipalat ja iltapalat voi tehdä itse, eikä ole vaivalloista, eikä maksa paljon. Puurojauhoja, muroja, kahvia, teetä, sokeria jne. voi tuoda Suomesta mukana. Paikanpäällä voi ostaa jugurttia, juustoa, leipää jne.

Kevyen lounaankin voi helposti kokkailla hotellilla. Pikkulapsille voi tuoda Suomesta purkkiruokaa. Isommille lapsille ja aikuisille voi keittää pastaa + lämmittää valmiskastiketta tai sitten valmiskeittoa tms.

Päivällisen voi sitten käydä syömässä tukevasti ravintollassa. Voi joka kerta valita eri paikan, eikä tarvitse aina syödä samaa ruokaa. (Hotellin buffeeseen kyllästyy nopeasti.)

Päivällisen ajankohdan voi myös valita tilanteen mukaan. Joskus voi syödä myöhemmin ja jättää iltapalan väliin. Joskus voi syödä jo aikaisemmin, ja mennä ajoissa nukkumaan.

jossa joka päivä syödään samaa ruokaa. Edes kahden viikon all inclusivella elämisen jälkeen ei kyseisissä hotelleissa ole samoja ruokia joutunut syömään. Yleensä isommissa (ja paremmissa) hotelleissa on jopa useampi ravintola, joissa tarjotaan erilaisia ruokia, joten ei tarvitse pelätä joutua syömään samoja sapuskoja.

Vierailija
5/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta. Keitän Juhlamokat aamulla kaikessa rauhassa, kun lapset vielä nukkuu. Ja viimeksi hotellissa ollut aamiasbuffet oli kuulemma tupateten täynnä, hirveä härdelli ja ryysis, että ei kiinnosta tippaakaan mennä sinne taistelemaan aamupalasta 3 tuntia siitä kun olen herännyt.

Lisäksi loman paras anti on iltaisin lähteä kylille pelaamaan minigolfia ja sitten johonkin ravintolaan syömään. Samojen tyyppien katselu hotellin buffetissa joka päivä aamusta iltaan alkaisi minua ainakin tympiä.

Vierailija
6/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsilla on aina eri aikaan nälkä ja toisaalta huoneistohotelleissa on aina enemmän tilaa lasten olla (meillä 3 poikaa)

Vierailija
7/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta. Keitän Juhlamokat aamulla kaikessa rauhassa, kun lapset vielä nukkuu. Ja viimeksi hotellissa ollut aamiasbuffet oli kuulemma tupateten täynnä, hirveä härdelli ja ryysis, että ei kiinnosta tippaakaan mennä sinne taistelemaan aamupalasta 3 tuntia siitä kun olen herännyt.

Lisäksi loman paras anti on iltaisin lähteä kylille pelaamaan minigolfia ja sitten johonkin ravintolaan syömään. Samojen tyyppien katselu hotellin buffetissa joka päivä aamusta iltaan alkaisi minua ainakin tympiä.

Ai hitsi nää jotkut vastaukset on niin hauskoja :)

Sorry, jatkakaa..

Vierailija
8/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...harvoin hotellien aamupalalla mitään ryysistä on.

Vierailija
9/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi kohteeseen, josta keskustaan on noin pitkä matka. Sinne ei sitten kävellä tai siellä ei käydä muutenkaan.

Vierailija
10/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarttenut stressata, käytiin jonkun kerran myös syömässä hotellissa illallinen.

Vierailija
11/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäätte heräillä hiljalleen, eri tahtiin, ja nautiskella rauhassa aamun hetkistä on huoneistohotelli vaihtoehto teille. Marketista leivät, hedelmät, Nescafet, juustot ja leikkeleet. Itse pidän rauhallisista aamun hetkistä kun ei tarvi miettiä aamupalalle ehtimistä ja voi yöpaidassa juoda kahvia omalla parvekkeella. Lapsia ei tarvitse pukea eikä odottaa että kaikki heräävät ja ovat valmiina lähtöön aamupalalle. Meillä toimii, laitetaan yleensä eväät rannalle samalla, ne tulee ostettua samalla keikalla ruokakaupasta. Käydään yleensä syömässä jossain ravintolassa illalla ja päivällä otetaan jotain pientä kahvilasta tai kojuista.

Jos ei mitään halua tehdä itse niin sitten voi syödä samaa hotelliruokaa koko viikon.

Mielestäni on mielenkiintoista käydä paikallisessa ruokakaupoissa, toreilla ja tutustua muutenkin ruokakulttuuriin kuin hotellissa. Niin ja jos lapset on nirsoja niin kyllä Euroopassa kaikkialta samat Danoninot sun muut marketeista löytyy.

Jos taas teitä ei kiinnosta mennä ruokakauppaan lomalla ja keitellä kahveja niin sitten hotellin aamupala on vaihtoehto.

Näin meillä 2- ja 7-vuotiaat, viime kesänä Ranskassa.

Vierailija
12/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että se oli mukavaa aamulla kaikessa rauhassa keitellä kahvit ja syödä aamupala ihan omaan tahtiin. Sai olla tukka pystyssä ja yöpaita päällä.

Rauhassa suunniteltiin mitäs tänään tehdään. Meillä on ollut parikertaa Ranskassa aamiainen hotellilla ja voi kiesus niiden paikallista aamiaista eihän siitä tule kun vihaiseksi.

Ja todellakin tuolla etelämpänä on aivan ihania leipiä ja jugurtteja nam millään en malttaisi odottaa viikkoa, että päästään taas nauttimaan. Niin ja pidämme todella paljon tummapaahtoisesta kahvista joten etelässä pelkkä kahvi on suuri nautinto.

Vierailija
13/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä aamuna ja joskus muulloinkin mennään aamupalalle kahvilaan. Saapahan itse valita aikansa.

Vierailija
14/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aamiaiset, välipalat ja iltapalat voi tehdä itse, eikä ole vaivalloista, eikä maksa paljon. Puurojauhoja, muroja, kahvia, teetä, sokeria jne. voi tuoda Suomesta mukana. Paikanpäällä voi ostaa jugurttia, juustoa, leipää jne.

Kevyen lounaankin voi helposti kokkailla hotellilla. Pikkulapsille voi tuoda Suomesta purkkiruokaa. Isommille lapsille ja aikuisille voi keittää pastaa + lämmittää valmiskastiketta tai sitten valmiskeittoa tms."

Tän täytyy olla vitsi. Kas kun ei ole HK:n lenkki mukana ja pallogrilli.

Vierailija
15/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteessa on myös hotelli johon kuuluu all inclusive klo 10-24 välillä. Tarkoittaako tuo että aamiainen tarjoillaan vasta klo 10 alkaen, vai että 10 ennen ei voi tilata aamiaisbuffeen ulkopuolisia sapuskoja.

Ap kyselee tyhmiä

Vierailija
16/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän on tuolla välillä tuo ai... kyllähän aamupala yleensä alkaa aiemmin.

Mitä kohteita mietitte?

Vierailija
17/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistohotelli on kiva, jos olette hotellialueella päivällä. Meillä pienempi nukkuu päiväunet ja sitä ennen on kiva laittaa kevyttä lounasta huoneessa. Siis tulla aamupäivän retkeltä leipomon ja kaupan kautta ja syödä kevyt lounas: leipää, mehua, kahvia, jugurtti, leivonnaisia, hedelmiä.

Aamiaisen haluaisin hotellilta, sillä jaksaa hyvin iltapäivän puolellle eikä tarvitse mitään tukevaa päiväruokaa.

Ja illallispaikan valinta on yksi loman osa, en ikinä haluaisi mitään alla inclusivea, jos hotelli on kaupungin/kylän lähellä.

Vierailija
18/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en haluaisi sitoutua syömään yhdessä ja samassa paikassa koko viikkoa. Jo maksettu buffet sitoisi siinä mielessä, että koska maksaa varmasti enemmän, ei olisi kiva maksaa tuplahintaa illallisesta, jos lähteekin muualle syömään.

Minusta aamupalan kokkailu itse on lomallakin vielä ihan ok, koska mieheni tekee sen ;-) ja voihan sitä mennä vaikka kahvilaan aamiaiselle pari kertaa.

Vierailija
19/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää lomalla kokkailla, joten mieluiten otan all inclusiven, jos mahdollista.

Kuka hullu kaikkia lomaruokia itse kokkaa (ai niin, taisi täällä av:lla kyllä olla joku joka vie ruuatkin suomesta)! Aamiaisesta nyt oli kyse, eikä siitä paljon kokkailua synny - leipää, jogurttia, hedelmiä, mysliä, mehua ja kahvia, croissantteja, kakkua - ihan mitä vaan saa lomallakin kaupasta ostettua.

Vierailija
20/45 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa, joissa olen huoneistohotellissa ollut, saa lisähinnasta tilattua aamiaisen huoneistoon tai aamiaisbuffet tarjolla hotellin ravintolassa. Olisiko tuota mahdollisuutta siinä ap:n huoneistohotellissa?