Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa hirvittävässä imetys-angstissa!!

Vierailija
30.06.2009 |

Synnytin viisi päivää sitten ja sairaalasta kotiuduimme jo toisena päivänä. Vauva on kolmas lapseni, muut ovat iältään 7- ja 4,5-vuotiaat.

Minulle on tehty yli kymmenen vuotta sitten rintojen pienennys terveydellisistä syistä. Se vaikuttaa imetyskykyyn niin ettei maitoa välttämättä erity kovin hyvin. Esikoista osittais-imetin aikoinaan kaksi viikkoa, mutta turhauduin ja syötin lasta pullolla iahn hyvällä omalla tunnolla. Keskimmäiseltä pyysin heti synnytyksen jälkeen maidon nousun estävän lääkkeen ja hänkin oli täysin pulloruokittu.

Nytkin sain heti synnytyksen jälkeen cabaser-tabletin estämään maidon nousun. Nyt kuitenkin on alkanut kaduttaa ja olisin halunnut yrittää tämän vauvan kanssa edes osittais-imetystä. Soitin jo osastolle jossa olemme olleet hoidettavana, mutta lääkäri ei ollut paikalla ja kätilöiden tietämys aiheesta oli aika heikkoa. Lääkkeen vaikutus on 7-28 vrk ja sen aikana ei saa imettää. Maitoa rinnoista näyttäisi tulevan tipottain, luulisin että periaatteessa tuotannon voisi kai vielä aktivoida. Mutta kuinka kauan? Lähes kuukauden jälkeen ainakin voi olla jo ihan turha haave edes yrittää jos koko alku on pulloteltu?

Mulla on niin paha mieli tämän takia, olen itkeskellyt tätä jo monta päivää. Ennen synnytystä pidin pulloruokintaa ihan ok vaihtoehtona, mutta nyt tahtoisin pitää vauvaa mahdollisimman paljon lähellä ja pulloruokinta tuntuu kamalan mekaaniselta. Voi kun olisin aikaisemmin tajunnut olla pyytämättä sitä mokomaa tabua!!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää maidontuloa yllä rintapumpulla. Vai oliko tässä nimenomaan se "idea", että ei saa imeä rinnasta (ei lapsi eikä pumppu).

Minä olen osaimettänyt molempia lapsia ja se sellainenkin toosi ihanaa:) Toivottavasti onnistut!

Vierailija
2/5 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on parkinsonin tautiin käytettävä hormoni-valmiste joka on lapselle haitallinen. Mutta pumpata saa niin paljon kuin tykkää kunhan heittää maidot menemään. Mutta toimiiko tuo pahimmillaan monen viikon ajan? Yritän huomenna saada lääkärin kiinni, jotta kuulisin kauanko tuon lääkkeen vaikitusaika on kohdallani. Annostus ainakin oli pienin mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että täällä täytyy olla imetyksestä tietäviä paikalla...

Vierailija
4/5 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että täällä täytyy olla imetyksestä tietäviä paikalla...

joten tuosta lääkkeestä en osaa sanoa mitään.

Soita aamulla teratologiseen tietopalveluun!

Vierailija
5/5 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rintapumpulla, niin maidontuotanto ei pitäisi loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme