Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys pelottaa :( Kuoleeko Suomessa nykypäivänä enää

Vierailija
30.06.2009 |

äitejä synnytykseen? Tai vauvoja? H-hetki vasta marraskuussa ja nyt jo pelottaa, että jotain kauheaa sattuu...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja tietysti kuolee enemmän, ku synnytys on vauvalle isompi riski kuin äidille, mutta sekin on hyvin harvinaista.

Ihan turha sitä on pelätä etukäteen, kaikki menee varmasti hyvin. Ja Suomi on oikeasti parhaita mahdollisia maita synnyttää vauva, jos jotain kaikesta huolimatta menee pieleen.

Vierailija
2/6 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sillä pelollasi millään lailla paranna mitään. Se synnytys menee juuri niin kuin on mennäkseen. lääkärit hoitamassa paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi tosi ihanaa voida vastata ettei kuole, mutta valitettavasti niin voi käydä Suomessakin. Mutta pitää korostaa, että se on äärimmäisen harvinaista ja usein taustalla on äidin tapauksessa jokin sairaus ja lapsen tapauksessa esim. ennenaikaisuus tai istukan repeämä tms.

Yritä kuitenkin olla ottamatta tästä stressiä vaan nauti raskaudesta.

Vierailija
4/6 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohduttaako mutta voithan kuolla vaikka kolarissa matkalla sairaalaan...tai kompastut portaissa ja taitat niskasi. Eli älä turhaan stressaa sitä synnytystä! Maailma on täynnä ihmisiä eli eiköhän aika moni siitä selviä...

Vierailija
5/6 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos toinen tulisi pelkäisin hysteerisenä edelleen. Ekan kanssa halusin normisynnytyksen keinolla millä hyvänsä koska olen veitsikammoinen, mutta se tenava jouduttiin kuitenkin leikkaamaan ulos sieltä. Siinä vaiheessa kun lääkäri tuon leikkauspäätöksen teki mä olin taju pois (kiskoin paniikissa liikaa ilokaasua) ja toettuani ihan iloinen siitä että ne sen sieltä ulos saksivat. Sitten tulikin komplikaatioita ja jouduin takasin sairaalaan, itkin miehelle että etsi sitten hyvä äiti meidän vauvalle. Olen siis valkotakkikammoinenkin ja luulin oikeesti että en ikinä pääse sieltä pois :)

Sekin koettelemus loppui aikanaan, ja olen henkisesti valmistautunut sekoamaan totaalisesti uudelleen jos pikkukakkonen joskus meidän sakkiin tulee.

Toivottavasti rohkaisi edes vähän tieto siitä että muitakin hysteerikkoja on ;)

Vierailija
6/6 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks hysteerikko :/ Pelkäsin kuollakseni synnytystä ja toivoin että joku pikaisesti keksisi kolmannenkin tavan saada vauva maailmaan (en siis myöskään sektiota halunnut) :D Synnytyksessä sain epiduraalin, joka oli aivan loistava kivunlievitys :) Sen lisäksi kiskoin kokoajan ilokaasua, sekin oli pitemmän päälle ihan jees :) Kaikista mahdollisista peloistani huolimatta synnytys sujui ihan hyvin ja sekä minä että vauva selvisimme hyvin :)

Jos ap haluaa keskustella asiasta, niin laita säpoa. Täällä en ihan kaikkea halua huudella...