Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

osasipa neitokainen sanoa osuvasti

Vierailija
29.06.2009 |

Meidän 6v. neiti pulikoi altaasaan takapihalla ihan rauhassa kunnes haistoi tupakan hajun (naapuri oli tullut ulos tupakille). Sanoi sitten kuuluvalla äänellä hyi tupkka haisee! Tupakka ei kuulu luontoon,miksi ne sitten tupakoivat? Eivätkö he pidä luonnosta?

Mitäpä tuohon lisäämään,muuta kuin ,että naulan kantaan sanoit tyttöseni :0)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mittavia ympäristövaikutuksia; tupakan viljelyn takia raivataan sademetsiä ja muutenkin sen kasvattaminen vie tilaa viljelysmaalta (eli RAVINTOkasvien kasvatukselta).

Tupakasta oikeasti pitäisi määrätä sellainen haittavero maailmanlaajuisesti, että sen käyttö romahtaisi aivan minimiin, koska ilmeisesti 99 % tupakoijista on aivottomia idiootteja jotka eivät osaa ajatella niin lähimmäisiään kuin ympäristöäkään. Tässäkin ketjussa kirjoittavien, tupakointia puolustavien talipäiden äo lienee yhtä suuri kuin tupakan askihinta markka-aikaan....

Vierailija
42/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka aukoo suutaan vieralle heidän tavoistaan. Tupakointi ei käsittääkseni ole laissa kielletty ja jos joku haluaa oman terveytensä pilata sillä, niin oma on ongelmansa.

Mä en kyllä yhtään hykertelisi jos mun lapsista joku menisi sanomaan jollekin tuntemattomalle tai mulle kovaan ääneen "hyi haisee, polttais salaa".

Ja itse en polta, ei myöskään mieheni. Tuhkakuppi meillä on terassilla vieraita varten jos sauhut haluaa vetää niin siitä vaan. Sisälle ei kyllä tule polttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin mikään laki tai asetus ei tupakointia kiellä on se laillista toimintaa. Vaikka ei miellytä, niin on huonotapaista huomautella asiasta. Lasten viisastelussa ei ole mitään hauskaa.

Yhtä hyvin voisin itskin sanoa, että kyllä on taas läski ihminen pilaamassa luontoa! Eihän ihmisen ole tarkoitus olla lihava, vaan normaalipainoinen (sinun ajattelumalliasi käyttääkseni).

Jos tupakansavu naapurustossa häiritsee, niin naapurusto on väärä. Muuton paikka.

Vierailija
44/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä olisi paljon enemmän hoidettavia vanhuksia. Ei ne tupakoitsijoita ole ne vanhukset, jotka vievät vanhainkotipaikkoja ja kansoittavat terveyskeskusten vuodeosastot ja vaativat valtaisan kodinhoitaja-armeijan. Ne on just niitä, jotka ei ole polttaneet. Sitten ne elää vanhoiksi, eikä kuitenkaan osaa huolehtia itsestään. Tupakoitsijat kuolee nuorempina.

Miksi tätä ei koskaan oteta huomioon? Ne on just noiden terveysfriikkien ansiota, että meillä on enemmän ja enemmän ihmisiä jotka elää vanhoiksi. Ei ne tupakoitsijoita ole, mutta savukeuhkot kuitenkin joutuu maksamaan näiden terveyspappojen ja -mammojen hoidosta. Ne vasta kalliiksi tulee.

Vierailija
45/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käytöstavat pitää olla. Vaikka niin... vaikeahan se on lapsilta odottaa kun ei näytä kaikilla aikuisillakaan niitä olevan. Tässäkin ketjussa oli heti useampi käytöstavaton totuudentorvi.

Vierailija
46/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maapallo tarvitsee ihmisiä, jotka kuolevat nuorena. On ihan lapsellista kuvitella, että maapallosta tulee joku onnela, jos tupakointi kielletään.

Vierailija
47/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käytöstavat pitää olla. Vaikka niin... vaikeahan se on lapsilta odottaa kun ei näytä kaikilla aikuisillakaan niitä olevan. Tässäkin ketjussa oli heti useampi käytöstavaton totuudentorvi.

Kylläpäs sua helposti hävettää! Kannattaa varmaan pysyä ihan kotosalla, niinkuin tähänkin asti. Paitsi röökillä tietysti käyt partsilla, niin saa naapuri savut naamalleen. Käytöstavat ennen kaikkea!

Vierailija
48/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sua helposti hävettää! Kannattaa varmaan pysyä ihan kotosalla, niinkuin tähänkin asti. Paitsi röökillä tietysti käyt partsilla, niin saa naapuri savut naamalleen. Käytöstavat ennen kaikkea!

vaan toisten kunnioittamisesta. Niin kauan kun laittomuuksia ei tapahdu on turha nalkuttaa. En ole muuten tämän edellisen viestin kirjoittaja. Olen vain hänen kanssaan samaa mieltä.

Haluaisitko sinä, että minäkin alkaisin laukoa "totuuksia" tyyliin: noin vanha auto, päästöt ja kulutus ovat ihan kamalat. Tai noin lihava ja huonokuntoinen ihminen, siinä sitä on yhteiskunnalla maksettavaa vuosikymmeniksi. Tai noin keskiverto tenava, eihän sitä kannata yhteiskunnan varoilla kouluttaa, ei siitä mitään kuitenkaan tule...

Vierailija
49/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut esikoisemme kuullen, että en pidä tupakoinnista ja että onneksi kukaan meidän lähipiiristä ei polta jne. No, viikonloppuna oltiin kylässä ja siellä sitten ulkoillessamme tuli eräs mies vastaan tupakka huulessa. 4,5v ikäinen poikamme sanoi siihen kuuluvalla äänellä, että "Toi setä ei polta edes salaa, vaan tossa mun naaman edessä. Kyllä sietäs hävetä kun mää oon vasta pieni lapsi".

Koska ajattelit opettaa lapsellesi käytöstapoja?

Vierailija
50/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun nauran kun saatte keuhkösyövän tai keuhkoahtaumataudin tms mukavaa syöpäkääryleistänne:)

Onneksi kuolette aikaisin eläkkeitä nauttimasta -jotain hyötyä tupakasta on sentään...

Vierailija
51/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sairastuminen ilman tupakointitaustaa (tai passiivista tupakointia) on hyvin harvinaista. Eli jokainen lääkäri eikä vain mukalääkäri pitää varmasti syynä äidin tupakointia.

Vierailija
52/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kailottaa kovaäänisesti julkisella paikalla miehelleni että "Hyi, täällä haisee tupakka. Tähän hajuun tukehtuu...köh köh, On kyllä tosi ajattelemantonta polttaa kaupan ovella" ,...ei jää kantani epäselväksi eikä kuulematta keneltäkään lähistöllä kessuttelevalta.

joka jaksaa kauhistella heidän toisella puolella asuvaa yksinhuoltajaa, joka tupakoi. Samaisen perheen piskit louskuttavat ja ulisevat 8 tuntisen työpäivän ajan taukoamatta. He grillaavat tai savustavat sähkösavustimella kesäisin lähes joka ilta. Samaisen perheen lapsi on ulkoillut yksin 2v lähtien.

Mut onhan se kamalaa, kun joku naapurustossa tupakoi, varsinkin kun itse käryttää tarjousmakkaroitaan.

Vierailija
53/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mittavia ympäristövaikutuksia; tupakan viljelyn takia raivataan sademetsiä ja muutenkin sen kasvattaminen vie tilaa viljelysmaalta (eli RAVINTOkasvien kasvatukselta). Tupakasta oikeasti pitäisi määrätä sellainen haittavero maailmanlaajuisesti, että sen käyttö romahtaisi aivan minimiin, koska ilmeisesti 99 % tupakoijista on aivottomia idiootteja jotka eivät osaa ajatella niin lähimmäisiään kuin ympäristöäkään. Tässäkin ketjussa kirjoittavien, tupakointia puolustavien talipäiden äo lienee yhtä suuri kuin tupakan askihinta markka-aikaan....

Aivan samaa mieltä että tupakan hintaa nostettaisiin roimasti niin loppuis isolta osalta sauhuttelu kun ei oo varaa polttaa, niin loppuis iteltänikin. Tupakan polton lopettaminen ei ole niin helppoa kuin sen sanominen kokemusta on. Itsekin poltan vain tavan ja maun takia ja siitä on hankala luopua. Oikeasti tykkään ja nautin polttamisesta mutta haluaisin lopettaa sen terveyden ja rahan takia. Ja tupakoitsioiden äo ei ole niin alhainen kuin luulet.

Vierailija
54/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidänkin naapurit polttavat omilla pihoillaan, silti minun täytyy haistella sitä hajua OMALLA PIHALLANI.

Vierailija
55/55 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en silti opeta lapsilleni hirvittävän jyrkkiä lauseta ja sitten hihittele itse piilossa, että hyvä , hyvä kalle, sano vaan mitä mieltä äiti on kun äiti ei itse sitä uskalla sanoa.

Mä oon indoktrinoinu oman penskani vainoamaan läskejä, alkoholisteja ja kessuttelijoita. On niin osuvaa, kun lapsi toitottaa: "Hyi, mikä läski. Onkohan tolla kakkostyypin diabetes, joka tulee kansantaloudellemme erittäin kalliiksi?" Naapurissamme asuu myös alkoholin kanssa kamppaileva nainen. Nytkin oli näemmä taas putki lähteny käyntiin. Onneksi lapseni sanoi naapurille: "Hyi, mikä kännikala. Miksi jeppe juo? Meidän äiti ei juo muuta kuin mineraalivettä." Kyllä lapsen täytyy oppia kunnon moralisointi. Nuorna vitsa väännettävä. Tupakoitsijat pitäis sitoo kettingillä pajuun kiinni. Oppivat olemaan kunnollisesti.

traumat siitä sun lapselle jää.