Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä en yhtään ihmettele,että näitä lapsia hukkuu kun

Vierailija
29.06.2009 |

vanhemmat ei oikeasti katso niiden lastensa perään tai katsotaan,mutta ollaan välinpitämättömiä.

Eilen rannalla n 3v poika,ilman kellukkeita tai muitakaan apuvälineitä pomppi järvessä (syvenee nopeasti) kaulaan myöten ja äiti istui penkillä ja huusi kokoajan ohjetta,että rantaanpäin,rantaanpäin,jos et usko niin et pääse huomenna papan kanssa muumimaailmaan! lapsi ei tullut rantaanpäin ja sama huutaminen jatkui ainakin puoli tuntia ennenkuin lähtivät. Onneksi lapsi ei kompastunut uppeluksiin sillä olisi hätääntynyt ja vetänyt vettä keuhkoihinsa,pari kertaa oli jo horjahtaa ja paniiki näki naamalta. Mieheni hilasi itsensä ihan tämän lapsen lähelle koska oikeasti osotettiin hukkumisen tapahtuvan ihan hetkenä minä hyvänsä.

Itsellänikin on 3 vilkasta poikaa,mutta jos ei vaivaudu lasten kanssa sinne veteen asti niin sitten pitäisi jättää koko ranta väliin ja häiritsevääkin tuo jatkuva pää punaisena huutaminen oli muille rannalla olijoille !

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä uskaltaisi päästää yksin veteen.

Kaikki ei ymmärrä, että lapset pinnna alle joutuessaan eivät tajua yrittää pintaa kohti, vaan hätääntyvät ja joutuvat paniikkiin.

Sen takia lapset hukkuvat vaikka vesisaaviin.

Vierailija
2/7 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 1 v kun joutui ammeessa veden alle, kampesi itsensä äkkiä yli. Itse menen rannalla istumaan ihan lähelle vettä ja 1 v saa ihan rannassa mennä itsekseen. ei ainakaan vielä ole ollut kuin ihan rannassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan miehen kanssa tosi tiukkoja yhdistelmän "vesi ja lapset" kanssa ja joskus rannoilla hirvittää todenteolla se joidenkin vanhempien huolettomuus.

Vierailija
4/7 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vesi on elementti jonka kanssa ei oo leikkimistä.

Meillä oli kotona sisällä iso uima-allas jossa syvyyskin oli 1,50 - 2,10. äiti opetti mut uimaan ilman mitään uima apuja (kellukkeita tms.) just vajaa 5v.

silti meillä aina valvottiin vieressä. siis tosiaan vieressä.

mä oon opettanu lapsen uimaan 5 vuotiaana ja silti se ei saa mennä vieläkään (11v) edes kaulan syvyseen veteen. ellei voi uida matalammassa niin olkoot uimatta. mä en halua ottaa riskiä että hukkuu sen takia ettei jalat yltä pohjaan.

Miksi ees pitäs mennä kauas rannasta? Ihan samanlailla voi uida on sitten puoleen selkäään vettä tai sitten 10 metriä syvyyttä.

Vierailija
5/7 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hitaasti syvenevissä lastenrannoissa lapsi saa mennä niin pitkälle kunnes vettä on napaan saakka ja sitten pitää uida rantaa kohti. Hyvin sujuu näin ja kokoajan tietty silmä kovana ollaan lähellä.

Vierailija
6/7 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta kerron kuitenkin. Akateemisen oloinen suomalaisnainen jättää mulattilapsensa, n. 3 & 5-vuotiaat, yksin rattaisiin kun lähtee käymään automaatille. Pienempi huutaa kuin seonnut, äiti kuulee tämän ja käskee isompaa sanomaan pienelle että on hiljaa, sitten jatkaa kävelyään. Automaatti on n. 100 metrin päässä...

Vierailija
7/7 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hitaasti syvenevissä lastenrannoissa lapsi saa mennä niin pitkälle kunnes vettä on napaan saakka ja sitten pitää uida rantaa kohti. Hyvin sujuu näin ja kokoajan tietty silmä kovana ollaan lähellä.

Sen sijaan 11-vuotiaalle mun mielestä on liian tiukkaa, jos ei saa olla yli kaulan syvyydellä. Kyllähän tuon ikäinen tahtoo hyppiä ponnahduslaudalta, jos sellainen sattuu rannassa olemaan, tai sitten laiturin päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän