Minä olen oppinut uimaan melkein aikuisena
opin uimaan lapsuuden traumaattisista uimakoulukokemuksista huolimatta. Mikään uimakouluope ei saa enää minua suostuteltua siihen että laittaisin pään veden alle tai liukuisin niin että kasvot ovat vedessä. Minä uin pää veden pinnalla rintauintia omalla tekniikallani ja uin melko nopeasti. Jos se on jollekin ongelma, se on hänen murheensa.
Kommentit (7)
Olen nyt aikuisiällä käynyt pari kertaa alkeiskurssin mutta en ole oppinut kunnolla. Lapsena opin jonkinlaiset taidot mutta olin hukkua alle 10-vuotiaana ja aloin pelätä vettä. En ole vieläkään päässyt pelosta.
Jotenkin sama asia kuin joku ei osaisi ajaa lainkaan pyörällä. Eikä siinä tietysti ole mitään pahaa, eihän kaikki millään voi osata samoja asioita. Jostain syystä en vain ole tullut tätä ajatelleeksi, kun itselleni uiminen on nautinto ja vesi elementtinä niin tuttu. Olen siis osannut uida "aina", minua on viety veteen ihan vauvasta asti samoin kuin veljeänikin. Pyörällä tosin opin ajamaan vasta jotakuinkin 5 vuotiaana.
ja ikää on 30 vuotta. Ei johdu pelosta eikä uimisen puutteesta (tai tarkemmin räpiköimisen puutteesta).
Pienenä vietin kaikki kesät vedessä pulikoiden, mutta uimaan en oppinut, se oli vain sellaista polskimista ja puhallettavien lelujen kanssa leikkimistä.
Nytkin voin mennä helteellä veteen pomppimaan ja polskimaan eikä vesi pelota mutta olen vain kertakaikkisen huono uimaan. Muutaman metrin pääsen eteenpäin ja sitten vajoan. Aina sama juttu joka vuosi kun uudelleen yritän, joten pysyttelen matalassa vedessä ja lähellä rantaa polskiessani
Jotenkin sama asia kuin joku ei osaisi ajaa lainkaan pyörällä. Eikä siinä tietysti ole mitään pahaa, eihän kaikki millään voi osata samoja asioita. Jostain syystä en vain ole tullut tätä ajatelleeksi, kun itselleni uiminen on nautinto ja vesi elementtinä niin tuttu. Olen siis osannut uida "aina", minua on viety veteen ihan vauvasta asti samoin kuin veljeänikin. Pyörällä tosin opin ajamaan vasta jotakuinkin 5 vuotiaana.
en osaa uida vieläkään lapsuuden uimakokemuksesta johtuen. En vaan uskalla... Ja ikää jo 35v. :(