Tunnetko ketään, joka on vaihtanut etunimensä?
Kommentit (34)
mutta enpä kyllä tänne nimeäni kirjoittele. ;)
Otti lempinimen varsinaiseksi nimekseen. Ainoa nimi Suomessa, joten nimeä en kerro.
Molemmat miehiä, ottivat pitkään olleet ja vakiintuneet kutsumanimet ristimänimiensä tilalle virallisiksi. En kirjoita nimiä, koska eivät olleet tavallisia.
Itse olen tehnyt yhden kirjaimen muutoksen nimeeni.
Kaveri vaihtoi nimensä Meritasta Meriksi siinä vaiheessa, kun nykyisestä Nordeasta ja entisestä KOP:sta tuli Merita.
Toinen niistä on nainen, joka vaihtoi proosallisen nimensä sellaiseksi reginatyyppiseksi.
Toinen taas on mies, eikä mulla ole harmainta aavistusta miksi se vaihtoi nimensä kun se valitsi niin samantyyppisen kuin oma oli ollut, eikä se kuitenkaan ollut mikään lempinimi tms. Tyyliin että jos se olisi ollut vaikka Tomi niin nyt siitä tulikin sitten Jari.
aika harvinaiseen, muuttamalla yhtä kirjainta vanhassa nimessään.
Ihan hyvällä maulla mielestäni vaihtoi, uusi nimikään ei ole mikään kumma prinsessanimi tms.
Hän oikeastaan vain vaihtoi nimen kirjiotusasua niin, että se tulee aina oikein lausuttua niinkuin nimeä antaessa oli tarkoitus (tyyliin Mia => Miia).
Tämä on ehkä yksi tekijä sille, miksi olen vahvasti sitä mieltä, että lapselle tulee antaa sellainen nimi, että sen lausumisessa ei ole tulkinnan varaa.
Odotan näitä Ruita ja Romeoita kun ne ottaa ja vaihtaa nimensä! :)