Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olisi aivan taivaallista päästä mökille saunomaan ja oleilemaan, vaan on ihan liian kaukana jotta nyt jaksaisi sinne matkustaa. Tosi tylsää.

Tällä viikolla neuvolan lääkäri. Nyt niitä kai jo alkaa kiinnostamaan että kuinka päin se vauva köllöttelee. Mietin että nytkö ne tekee sen synnytystapa-arvioinnin...??

Hunajamanteli

2/23 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä taas äitipolilla kävin, ja sen pissan valkuaisen takia ainakin taas yhen yön saan täällä makoilla. Tämän lääkärin mielestä, vauvan kasvu ei ole pysähtynyt, eikä sanallakaan viitannut että sektiota tehtäisiin keskiviikkona, niin kun perjantaina sanottiin, kasvu menee kummiskin käyrien alarajoilla. Kyllä ärsyttää kun eivät osaa päättää mitä nyt tehdään. Asun vielä n.15minuutin ajomatkan päässä kotoa, et omasta mielestä ihan kotona voisin olla jos olossa tulis muutos ni hyvin nopeeta oisin takasin täällä. No mut kaipa nää tietää olevinaan jotain, mut on tosi rasittavaa tällänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltsille ensin sympatiat, varmasti hermoja kiristävää tuolla tavalla vain odotella että mikä on päätös.

Eve kyseli viime viikon pinossa että onko mahan kipeytymistä muilla iltaisin. Itselläni olen huomannut kyllä liian päivällisen riehumisen kostautuvan hyvin illalla, joten olen alkanut himmaamaan tahtia. Ainakin kun juhannukseksi pesin saunan ja muuta touhuilin, olin illasta niin rampa että makoilin vain sohvalla. Ja yöllä on myös hankala kääntää silloin kylkeä. Mulla ei tuo maha niinkään tule kipeäksi, supistelee kyllä sillai kovettumalla aina hetkittäin mutta se lonkkakipu ja alaselkäkipu on pahempi. Kaikki tuollainen kyykistely, nostelu ja paljon jalkojen päällä oleminen ym. tuntuu rasittavan, mutta edelleen olen pyöräillyt lähes päivittäin ja siitä en saa mitään oireita (kopkop)...

Hunajamanteli oli tehnyt jo urakalla tarvikehankintoja :) itseäni alkaa kauhistuttaa jo tämä saamattomuus, mitään muuta en ole tehnyt kuin muuttanut tuon esikoisen omaan huoneeseensa. Nyt pitäisi hopi hopi alkaa pesemään vauvelille vaatteita ja alkaa laittaa niitä oikeisiin paikkoihin, tosin esim. sänkyhän on jo paikallaan (kun vaan petaan sen uusiksi), turvakaukaloakaan ei olla minnekään viety... Voihan se lähtö tulla huomattavasti ennen kalenteriin merkattua H-hetkeäkin joten tämä äippä saisi nyt kyllä tarttua tuumasta toimeen!

Mulla oli neuvola viime torstaina, eli silloin oli rv 32+6. Hb oli tippunut edellisestä mittauksesta (143) vain 110, sain rautaa. Mittarissa tosin oli vähän tulkinnan varaa, ensin antoi lukeman 105, sitten 87 ja kolmannella kerralla 110. En viitsinyt lähteä enää labran puolelle jonottelemaan joten tyydyttiin tuohon kolmanteen lukemaan. Sf-mitta oli kuulemma keskikäyrällä, vakiotädillä oli kesälomatuuraaja tällä kertaa joka ei muistanut laittaa mittaa korttiin ylös ja enhän minä sitä enää muista... :) pyysin häntä mittaamaan mahan ympäryksenkin, se oli "navan" kohdalta 94,8cm, viimeksi tähän aikaan on ollut jo 96cm. Paineita ei ollut, 102/58 tai jotain - ihmekös nuo helteet alkoi ottaa pumpun päälle... Ultra oli lääkärin käytössä joten ei päästy kurkkaamaan vauvan yksiöön, mutta sydänäänet kuunneltiin ja hyvät tasaiset n. 137 lyöntiä minuutissa oli. Painoa ei ollut tullut parissa viikossa edes sataa grammaa lisää, mietin tuossa että pitäisköhän alkaa syömään vähän enemmän, voi olla että kulutan liikaa tuolla pyöräilyllä.. Mutta kuitenkin summa summarum, kaikki ok eikä mitään ihme kerrottavaa siis neuvolasta. Seuraava käynti laitettiin 2 vkon päähän. Ainiin, sen synnytyssairaalan esitietolomakkeen sain, nyt mietityttää ne hätäkastenimet :)

Mitähän sitä vielä keksisi jaaritella... Miehen 15-v tytär tulee tänään muutamaksi päiväksi meille, jospa saisin niitä vauvankamppeita laiteltua nyt kun olisi hoitoapua. Niin no ja mieskin jää keskiviikkona kesälomalle, lupasi jopa että saan "joku aamu" nukkua pitkään kun olen sitä kinunnut jo ties kuinka kauan. Saa nähdä toteutuuko...

Jeps, ei muuta täältä päin, koittakaahan voida paksusti mutta silti hyvin :)

Tolleroinen rv 33+3

Vierailija
4/23 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu merellä kun vielä uskallan lähteä. Eilen oltiin koko päivä reissussa ja kahdessa saaressa käytiin. Keskiviikkona ois tarkoitus vielä lähteä kokopäivä retkelle naapuri kuntaan ;)

Uimarannalla on myös tullu oltua.

Mulle tutottaa päänvaivaa ruuan laitto kun tuntuu ettei keksi mitään mitä tehdä. Koko ajan ei jaksa grillatakkaan ja hellan vieressä seisoskelu ei nappaa...

Hankinnoista...Meidän pitäis kaukalo käydä tässä viikon aikana ostamassa...jos jaksaa lähteä kun pitää mennä 70 km päähän. Mitään en ole vielä valmiiksi laittanu (pitäis varmaan ruveta).

Lääkäri neuvola on 10.7. seuraavaksi. Mitään synnytystapa arviota tai ultraa meille ei enään tuu (jos ei mitään ihmeellistä tapahdu) kun on jo kolmas lapsi tulossa. Neuvolan täti tuumas viimeksi että osaat varmaan lähteä synnyttämään kun ei löytänyt papereita, jossa kerrotaan milloin pitää lähteä =)

Eipä tässä mitään ihmeellistä..odotusta vaan.

Rv 34+4

Vierailija
5/23 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nalalle Facebook-ryhmän perustamisesta.

Miltsille tsemppiä kovasti. Toivottavasti pääsevät kohta johonkin ratkaisuun.

Musta tuntuu taas, että vauva ei ihan raivotarjonnassa olekaan. Hikka paljastaa vauvan asennon aika hyvin :). Aikasemmin tuntui jo melko alhaalla ja tänään taas aamulla tuolla suoraan rintojen välissä ja nyt vähän ylhäällä oikealla kylellä. Torstaina neuvola niin jospa se täti osaisi paremmin kopeloida vauvan asentoa.

Meillä on noita hevosia ja meillä on myös siitostoimintaa ja siten myös oma ultra hevosia varten, jolla tehdään kiimakontrolleja ja tiineystarkastuksia. Oon joskus ajatellut voisikohan tuolla itseään ultrata :D mutta en ole koskaan kokeillut. Tänään sitten eläinlääkäri käydessään kysyi olenko itseäni ultrannut. Sanoi, että on ihan turvallista jos ei kovin usein tee ja varmaan näkyykin. Itseään oli kuulemma pieneläinten ultralaitteella ultrannu poikaansa odottaessaan. No pakkohan sitä oli sitten kokeilla, mutta on niin pieni ja suttuinen tuo näyttö, että en oikein osannut tulkita. Vauvan kyllä löysin, mutta en ollut varma mikä oli mitäkin osaa. Mutta niinkuin hikankin perusteella arvioin, että pää oli tuolla sivummalla melko ylhäällä, ihan kuin ois peukkua imeskellyt ;). Melko vähän liikkui juuri silloin (niinkuin aina kun on lääkärissäkin ultrattu 2kertaa). Nyt kyllä taas liikkuu kovasti, mutta en viitsi enää uudestaan mennä katteleen.

Jospa joku päivä uudestaan niin että mieskin mukana niin voidaan yhdessä kokeilla tulkita miten vauva siellä on.

Pari päivää sitten kirjoittelin, että ei pahemmin turvottele. No nyt sitäkin sitten on. Hetkenkään sukat jalassa niin alkaa kiristään ja äsken ihan pisteleen jalkoja. Nilkkoja juuri erota. Persiljako se oli hyvä ehkäsy turvotukseen? Itse en vaan persiljasta oikein pidä. Mitähän muuta. Vettä ainakin koittanut juoda paljon, mutta sitten saa koko ajan juosta vessassa.

Mutta nyt jatkettava kirjanpidon tekoa. Ei yhtään kivaa hommaa.

Voikaahan paksusti mammat

t. Eve ja Lyyli rv 31+5

Vierailija
6/23 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hauskaa kun on odottajia jotka työskentelee niin kovin eri aloilla:) Eve83 :) kyllä kuullostaa jännältä hevoset ja siitoshommat jne nimim: tästäpakkosyistäkaupunkiinjäänestätytöstä. Ja miten hassua että niillä samoilla kojeilla voi katsella omaa napaa:)

Persiljaa juu voi siihen turvotukseen kokeilla. Joku muu vinkkasi myös mansikoita (ei paha ollenkaan,nams nams) sekä ananasta.

Vauvalla ollut tänään taas tosi aktiivinen päivä, tuntuu ettei ole juuri nukkunut tai sitten liikuskelee paljon unissaankin. Kivaahan se kyllä on, tuntea niitä liikkeitä, ainakin useimmiten. Yöllä kahdentoista aikaan kun väsyttää tosissaan niin toivoisi kyllä hänenkin rauhoittuvan. Ihan varmasti hän sitten synnyttyäänkin kekkuloi ja leikkii juuri keskiyön aikaan! Jee:)

Tolleroinen se jaksaa polkea...! Huoh, mulla sen verran lähtöpainoa ja nyt huonosti nukuttuja öitä ettei paljon kiinnosta liikkuminen. Varsinkaan näillä helteillä. Mutta jos uimaan menis.......................................... joku päivä:)

Hunajamanteli ja Nasu 34+3

ps. Mahan ympäryksestä... Uimaan mun tosiaan pitäisi varmaan mennä ja pyöräilemään ja kävelylle tai ihan mihin tahansa liikkumaan ja kuluttamaan. Mun pikku masun ympärys 118cm. Repikää siitä :) :)

Vierailija
7/23 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lomailtu kotosuomessa ja nautittu helteestä. Nyt taas kotosalla pitkästä aikaa, ihan hyvä niin.

Hurjaa ajatella, että alkaa elokuisilla olemaan niin suuria lukemia raskausviikoissa, että ensimmäiset jellonat alkaa jo syntyä! Vaikka tietty tähtimerkki taitaa vielä tovin olla jotain muuta :)

Miltsillä ainakin oli jo "uhka" sektiosta päällä, mikäs nyt on tilanne? Entä äiti04ja07, mitä sinne kuuluu?

Tässä masussa on kaikki ilmeisesti ihan ok. Neuvolassa kävin ja kaikki oli kunnossa. Pissa puhdas (kuten koko raskauden ajan), verenpaineet vallan mainiot, sf-mitta 30 ja vauvan sykkeet siinä 140 molemmin puolin. Painoa tuppaa tulemaan, mutta turvotuskin on aika massiivista. Persiljaa rupesin minäkin syömään, vaikka ei ole suurinta herkkuani. Vettä tulee lipitettyä, mutta ei se kyllä mulle auta.

Valituksen aiheita on ne sukkapuikkopistokset, eli vallan järkyt liitoskivut, joita on päivittäin ja paljon. Yritän olla vaan huomioimatta niitä, sillä minkäs noille voi. Liikkeellä pitää kuitenkin olla, ja levossa ja istumisen jälkeen nuo liitokset vasta paukkuukin. Lisäksi uutuutena on alkanu tulla tuota sormien ja käsien puutumista aina välillä sekä aamuöisin suonenvetoa. Kaivoin nyt magnesiumpurkin esille ja napsin iltaisin sitä.

Kahvinjuonnin olen minimoinut aamukahviin, sillä muuten alkaa tulla närästystä.

Kävin juttelemassa synnytyksestäkin synnärillä, oli oikein hyvä keskustelu kätilön kanssa. Laitettiin ylös toiveita ja muuta, mutta mitään suuria suunnitelmia ei ole, mennään tilanteen mukaan ja kätilöllä saa olla aktiivinen rooli. Toiveena meillä on miehen kanssa perhehuone, mutta jos ei sitä saada, niin ei haittaa.

Tehdäänkö useille synnytystapa-arviointi? Onko se siis sitä, että katsotaan mahtuuko lapsi tulemaan alakautta jne? Mulla olisi vielä yksi nla-lääkäri edessä, mutta luultavasti siellä ei kyllä tehdä mitään arvioita. Ei tehty esikoisestakaan edes painoarviota. Vaikka silloin kysyin, niin lääkäri ei edes ottanut kantaa siihen, että mahtuuko lapsi varmasti syntymään alakautta. Olisin nyt joutunut samalle lääkärille, mutta halusin jonkun muun. Kyseinen lääkäri oli niin hätäinen eikä tuntunut osaavan edes suomea kunnolla.

Mutta kerran olen yhden alakautta synnyttänyt, niin kai sitten toisenkin. Painosta olisi kyllä kiva saada joku arvio, mutta tuskinpa saan, varsinkaan kun meidän neuvolassa ei ole ultralaitteita. Yksityiselle en taas raaski sen takia maksaa.

Kävin kurkkaamassa fb-ryhmää. Voisin liittyä mukaan, jos se suljetaan. Silloin siellä olisikin mukavampi rupatella ihan oikeilla nimillä ja vähän avoimemmin. Käsittääkseni mukaan liittyminen on ihan helppoa ylläpitäjän kautta, vaikka ryhmä olisikin suljettu? Ilmoitelkaa, jos suljette ryhmän, niin siirryn mielelläni sinne.

Nyt asioille, ihana päivä taas tulossa! Nautinnollisia hetkiä masujen kanssa :)

Penne ja pieni 32+6

Vierailija
8/23 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookryhmä on nyt suljettu, mutta edelleen siis tervetuloa mukaan kaikki täällä kirjoitelleet :) Onko halukkaita admineja? Voin tuota yksinkin hallinoida, mut mielellään jakaisin "vastuun" varsinkin jos sattuu etten itse pääse koneelle ja on liittymispyyntöjä jonossa. Eli halukkaat ilmoittautukoon täällä tai fb:ssa :)

Penne kyseli synnytystapa-arvionnista. Mulle sellaista ei ole tehty kun minähän menen sinne suunniteltuun sektioon, mutta käsittääkseni on yleensä n. rv 36. Esikoisen ajoista muistan et ihan vaan käsin päältä kokeiltiin et on rt:ssa ja suunnilleen sitä kokoa veikkailtiin kans vaan päältä tunnustellen.

Hupsista heip, minä kävin tänään polilla. Hiukan jouduin odottelemaan siellä kun aika olis ollu mun kaverille, eikä meistä kumpikaan oikeen innostunu ajatuksesta, ja piti sitten vaihtaa kätilöä :) Sektioaika on sitten 29.7, eli tasan neljä viikkoa vielä :) Poitsu voi oikein hyvin masussa, painoarvio oli 2702g ja napanuorakaan ei ollu enää silleen solmuilla kun viimeksi ultratessa. Pää oli jo ihan alhaalla, ja oli kuulemma tosi vaikea nähdä kohdunkaulantilannetta sen vuoksi, mutta ihan hyvältä sekin vissiin sitten näytti. Kohdun ulkosuu auki pari senttiä, mutta sisäsuu oli vielä kiinni, eli saan uidakin jos uskallan :) Nyt sit vaan heti sairaalaan jos meinaa synnytys käynnistyä ennen sektiopäivää, niin ehtivät vielä leikata (toivon mukaan!).

Ensi viikolla olis tarkoitus mennä wasalandiaan ja tropiclandiaan, ma-ke. Nyt vaan mietityttää kun on luvattu aika kylmiä kelejä (n.15 astetta), pitäiskö sittenkin jättää reissu väliin? Yhtään myöhemminkään ei kyllä voida lähteä, nytkin on jo siinä ja siinä. Yli 400km suuntaansa on aika pitkä matka, vaikka tunnin välein aiotaankin pysähtyä kunnolla. Mullehan tuo reissu tulee olemaan vaan mökissä makoilua ja penkeillä istuskelua, mut esikoinen on kyl lomareissunsa ansainnu, joten menköön tuon isäpuolen kans sit. Ellei tuo sää ole oikeesti nyt ihan liian kylmä...?

Juups puups, hauskaa päivänjatkoa ja hyviä vointeja!!! Ja muistakaa liittyä Elokuisiin jellonanpentuihin Facebookissa ;DDD

-Nala rv 35+0, enää 28 yötä and I´ll have ma lil baby boy in ma arms :) :) :)-

Vierailija
9/23 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tämän talteen tuolta heinäkuisten synnyttäjien pinosta. Siellä joku kertoi käyttäneensä akupainantaa kun synnytys ei meinnanut lähteä kunnolla käyntiin. Eli hänellä oli supistuksia, säännöllisiäkin jotka sitten vaan lopahtivat. Itse olen varma että kipuilen vielä elokuun lopulla suurensuuren mahani kanssa ja Nasu vaan nautiskelee omasta pikku uima-altaastaan ilman mitään kiirettä. Siksi siis kiinnostaa kaikki pienetkin vihjeet synnytyksen (luonnollisista) käynnistyksistä.

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Kävinpä muuten siellä uimassa tänään, olipa taivaallista. Ihan tavis uimahallissa tosin, mutta ihanan sopivan viileää vettä. Huomenna lääkäri, hän toivottavasti kertoo että saan vielä jatkaa uimista, tarkoitus on mennä kylpylään ensi viikolla. Olen vuokrannut synnytysaltaan sinne synnytykseen ja kyllä se taas tuntui tosi mainiolta ajatukselta, vesi on niin mahtava elementti. Toivottavasti sitten vaan pääsen käyttämään sitä allasta!

Hyvä juttu Nala kun sait sen sektio ajan. Taisin juuri silloin olla nettikatveessa kun tilanne oli "kuumana".

Piti kommentoida jotain jonkun muunkin tilannetta mutta kas kun en taas muista mitä. Mukavaa lukea teidän kaikkien juttuja!!!

Ai niin, mä voisin ilmoittautua sinne FB:hen admin:ksi. Olen kuitenkin tässä kotosalla vaan ja selkeästi addiktoitunut yhtälailla FB:n tsekkaamiseen kuin tänne vauvasivustoihin. Siinä samallahan se menee.

Vierailija
10/23 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mahtuuko vielä mukaan? Olen nimittäin melkein alusta saakka seurannut teidän palstaa. Nyt alkoi tulla sellainen "kyylääjä" olo kun monta kertaa viikossa tällä foorumilla käyn teidän tarinoita lueskelemassa. Keskustelupalstoilla pyöriminen on mulle vierasta, siksi kirjoittaminen tuntui aluksi vaikealta. Kerta se on ensimmäinenkin =) Monet mieltä askarruttavat kysymykset on ratkenneet pelkästää tätä palstaa lukemalla, iso kiitos siis teille!

Hieman itsesstäni:

Ensimmäistä sekä minä 29v että mieheni 30v odotamme. Keski-Suomessa asustellaan. Laskettu aika tällä tulokkaalla olisi 19.8. Hieman uusi ja "pelottava" asia minulle tämä raskaus on. Olen 28-vuotiaaseen asti ollut vahvasti sitä mieltä, että minä en lapsia hanki. Niin tuo mieli kuitenkin alkoi muuttumaan kun tuo 30 alkoi kolkuttelemaan... ikäkriisiä kai?! Raskaus on mennyt todella hyvin alun pahoinvointia lukuunottamatta. Nyt sitten sitä nyyttiä innolla odotetaan!

Joten jos vielä huolitte mukaan hieman hitaasti syttyvän kaverin niin liityn mielelläni seuraanne!!

Piitsu, viikkoja 33 tasan

Vierailija
11/23 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin tänne mukaan mahtuu, ainakin minun puolestani. Eikähän tämä ole mikään suljettu palsta, joten kurkkimassakin saa käydä kuka haluaa. Kiva että olette jaksaneet sen suljetun facebook-sydeemin tehdä, täytynee tässä lähettää omaa pyyntöä kunhan ehtii.

Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Verenpaineet ja pissa ok, hemppakin oli 127 vaikken ole rautaa muistanut syödä. Ja mikä parasta, paino ei ollut tällä kertaa noussut! Vauvakin on kuulemma oikeinpäin, mitä hieman epäilin ja on kuulemma kiinnittynyt jo, joten ei pitäisi enää kääntyillä. Seuraava käynti onkin sitten lääkärineuvola.

Vauvantarvikkeet alkaa olla aikalailla kasassa. Maanantaina mennään varastoa järjestelemään ja haetaan sieltä kaukalo ja tuplat. Tänään tulikin ostamani pehmuste äippäpakkauslaatikkoon ja se pitäisi vielä pestä ja silittää. Ja kaivaa pienet kestovaipat vaatehuoneesta kylppäriin.

Uimassa en ole uskaltanut käydä vaikka mieli on kyllä tehnyt ihan mielettömästi. Minulla kun ei ole ollut sitä lääkärineuvolaa kuin ihan alussa, niin ei yhtään osaa arvioida tuota alapään tilannetta ja ajattelin sitten ottaa varman päälle.

Lämmintä on ollut ja minä kyllä tästä säästä nautin suunnattomasti. Vain yksi yö on ollut kuumuuden takia tuskainen, päivisin ei lämpö haittaa. Lasten kanssa on kiva olla ulkosalla ja vaatetuksella aika paljon pystyy lämpöön vaikuttamaan. Onneksi tänä kesänä on ollut myynnissä paljon kivoja mekkoja jotka kivasti menee tämän valtavan mahankin kanssa. Ja aika hurjalta tuntuu tosiaan ajatus, että ihan pian se nyytti on tässä sylissä!

Anne-Mari rv. 34+0

Vierailija
12/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupasin jokunen viikko sitte tulla kertomaan siit haikaranpesästä..eli kyllä siel perhehuoneessa miehenkin on pakko yöpyä muuten sitä ei saa..päivisin saa käydä kuulemma asioilla ym hoitamassa pikaisia työasioita mutta ei mielellään saa tehdä ees kokonaisia työpäiviä.

muuten mennyt kivasti,sf mittaki kasvoi ja tarkastuksessa kaikki oli vauvalla hyvin:)vielä jokunen viikko odottamista eessä la on siis 7.8

Vierailija
13/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penne: Kannattaa käydä lääkärissä, jos käsien puutuminen alkaa kovin vaivaamaan. Itse kävin toissa päivänä, kun pari viikkoa sitä vaivaa pitelin ja öitä valvoskelin. Sain sitten sellaisen rannetuen. Pidän sitä öisin ja on ollut suuri apu. Päivälläkin mieli tekisi pitää, mutta sitten ei oikein voi mitään sillä kädellä tehdä.

Huomenna on neuvola ja pari viikon päästä aika äitipkl:lle, jossa tehdään synnytystapa arviointi yms.

Paala+pikkunen 34+1

Vierailija
14/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä puutumista täälläkin käsissä havaittavissa. Hetkellisiä, ei kuitenkaan vielä vaivaksi asti.

Itselläni on ongelmana ollut loppuraskaudesta ihmeellinen humina päässä. Kuin korvat lukossa. Verenpaineet ovat alusta saakka olleet hieman koholla, lähinnä alapaine, mutta ei mitään hälyttävää. Neuvolatäti/lääkäri eivät oikein osaa sanoa tähän ongelmaan juuta eikä jaata. Onko muilla ollut vastaavaa? Ovat päätyneet siihen lopputulokseen, että verenpaineen alapaineen vaihtelu voi välillä olla niin nopeaa, tästä johtuisi tuo humina. Tiedä häntä. Tuntuu pahenevan mitä pidemmälle tämä raskaus etenee. Yleensä loppuu siinä vaiheessa kun pääsee pötköttelemään.

Täällä Keski-Suomessa on sairaalassa menossa remontti. Vaikuttaa myös synnärin puoleen ja mammat ovat välillä joutuneet käytävällä odottelemaan omaa vuoroaan sermin takana salin puolelle kun tilaa ei ole. Remontin pitäisi nyt viimeistään valmistua 10.8. Sen piti kyllä jo aikaisemmin, mutta venyi. Toivon todellakin, että kun H-hetki koittaa niin ei tarvitse supistuksien kanssa missään käytävällä kökkiä ja remontti olisi silloin valmis! Toivotaan parasta.

Hyvät tulevat viikonloput kaikille elomammoille!

Piitzu 33+1

Vierailija
15/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautittiin lasten kanssa aamupäivä uimarannalla ennen kuin viilenee. Lapset lähtevät sunnuntaina isovanhempien kanssa Muumimaahan. Me hyödynnetään miehen kanssa päivä laittamalla huushollia vauvaa varten kuntoon ;) roudataan pinnis varastosta ja kasataan pari lipastoa.

Eilen oltiin koko päivän veneretkellä 11 tuntia. Illalla olo oli myös sen mukainen. Huulet, sormet ja varpaat suht turpeat. Saunassa istuin jalat kylmässä vedessä ja söin "iltapalaksi" persiljaa ja muutaman mansikan + litran vettä. Aamulla oli onneks parempi olo jo.

Eipä meille ihmeempiä kuulu. Mikä tässä olellessa. Tasan viisviikkoa laskettuun aikaa.

Meillä on hääpäivä 28.7, joten jos silloin oon vielä yhdessä koossa niin mennään miehen kanssa syömään ja toivon mukaan kesäteatteriin (jos saadaan liput). Muuten meillä on koko loppu kesä ohjelmaa joka viikonlopulle.

Rv 35

Vierailija
16/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada toinen Jkl:n odottaja mukaan!

Täällä voidaan hyvin, niin hyvin että jaksoin lähteä vielä keikkahommia tekemään jokusen vuoron.. "kesälomaa" epävirallisesti pitänyt. Täälläkin välillä puutumista käsissä, muttei mitenkään pahasti. Turvotuksilta olen välttynyt. Painoa tullut tähän mennessä 17kg :D työkaverit tsemppas ja sanos että "eihän tuo edes näy" Lisäksi kovasti ovat arvuutelleet sukupuolta, yksi lääkärikin otti kantaa :) molempia arvailuja on tullut. Itellä kuitenkin edelleen ihan poika olo.

Viikonloppuna olin Helsingissä ja ilmat ainakin suosi, paljon tuli käveltyä ja jalat tahto välillä olla hyytelöä. Joitain äitiysvaatteita tuli uusia hommailtua, vaikka erikoisempia kauppoja en löytänytkään ja tosi pettynyt olin Hkin (yhden kaupan) H&M valikoimaan.

Tiistaina olin sokerirasituksessa. Arvot olivat hyviä. Neuvola on seuraavan kerran viikon päästä. Joudun toiseen neuvolaan kun on sulku omassa.

Nyt töihe

Mag-gie 31+4

Vierailija
17/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee käydä joku päivä ilmoittautumassa facebookiin, juuri sain itseni revittyä irti sieltä joten uudestaan en mene :) Vaan valvomiseksi taitaa mennä tämäkin yö, viime yönä en juuri unta saanut. Liikkuminenkin on parina päivänä mennyt hurjaksi, en oikein tiedä mitä tuo pikkuinen touhuaa, mutta alaspäin painaa niin ettei ihan perus kävelemisestä tule mitään. Minusta se ei ole sen paremmin liitoskipuja kuin supistelujakaan, taitaa vaan pikku herra/neiti pommitella äidin lantion pohjaa oikein tosissaan. Lauantaina pitäisi vielä kyetä häihin, saa nähdä. Häihin kävin vaatteita tänään etsimässä, vaan eipä tuolta H&M:n äitiysvaateosastolta mitään kovin juhlavaa läytynyt. Muualla ei täällä päin taida äitiysvaatteita myynnissä olla ja kauemmas en jaksa lähteä, joten on vaan pärjättävä sillä mitä löysi...

Paineiden kanssa on minullakin ollut vähän ongelmia tai siis nimenomaan niiden puutteen kanssa. Ihmettelin yhtenä päivänä kun olo oli TOSI väsynyt ja huono, jaksoin lähinna makailla. Sykekin tuntui menevän sataa ja tuhatta. Mies sitten mittasi verenpaineen (työn puolesta mittari mukana) ja se näytti peräti 90/46, ei ihme ettei olo tuntunut hääviltä. Neuvolassa paineet ovat olleet vähän parempia. Pitäisikin muuten mitata itseltänikin tuo vatsan ympärys, ei ole aavistustakaan mitä se voisi olla. Aika paljon varmaan kuitenkin, minulla kun kaikki neljä vauvavatsaa ovat olleet tosi ulkonevia (vaan minnepä se sisäänpäin mahtuisikaan, kun oma pituus on peräti 160 cm...) Mieskin törmäsi tänään hienosti vatsaan käännyttyään yks kaks ympäri. Totesi vaan että oho, alkaa tuo hahmottaminen olla vähän vaikeaa kun sivusilmällä näkee että sinä olet tuossa eikä tajua että maha tulee tänne asti :)

Vauvalle sain vaatteet pestyä, turvakaukalo ja rintapumppu pitäisi vielä käydä ostamassa ja koppa hakemassa anopilta. Meillä on kaikilla lapsilla ollut aluksi käytössä sellainen rottinkikori, jossa isänsäkin on ensi kuukautensa nukkunut!

Niin se vaan synnytys alkaa lähestyä meillä kaikilla, itse olen muuten syntynyt tasan näillä viikoilla ja ollut 2350 g. Saisi tämä kullanmuru kyllä vähän aikaa vielä kasvatella itseään vatsan sisäpuolella, vaikka tukalan olon äidilleen aikaiseksi saakin!

Eleonora 35+0

Vierailija
18/23 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa!

Oltiin perheen kanssa 2 päivää alkuviikosta Puuhamaa reissulla ja sit ollaan oltu joka päivä kaksi kertaa helteillä rannalla, joten ei ole oikein nettiin kerinnyt:) Viimeisessä lääkärineuvolassa ei kohdunkaulan tilannetta tarkastettu ollenkaan, mutta olen silti kyllä uinut kerran päivässä, kun vesikin on täällä ollut 24 asteista ja vain sen avulla olen pystynyt nukkumaan.

Kuten muillakin, mullakin on ollut tosi vaikeeta nukkuminen. Hiki vaan valuu ja olen makkarista avannut kaksi ikkunaa, että edes vähän helpottais. Sit kun hikoominen aamuyöstä vähän helpottaa alkaakin vessassa ravaaminen noin 45 min välein. Ei siis oikein tuu nukkumisesta mitään. Turvotusta on tosi paljon myös.

Vauvan sydänäänet oli onneksi maanantaina hyvät eli 140 paikkeilla, onneksi. Halusin kuitenkin mennä vielä huomennakin, ettei tuu viikon taukoa. Maanantaina sitten mennään siihen sydänultraan. Se kyllä vähän jännittää, mutta olen nyt yrittänyt ottaa rennosti, koska en sille asialle mitään voi. Hemppa ei oo koko raskausllä aikana ihme kyllä laskenut ja on nyt 133. Painoa tulee koko ajan kovasti, mutta kyllä oon herkutellutkin ja nestettä siis myös kertyy. Viimeksi oli +600g/vko sitä ennen +1200g/vko että silleen... Terkka vaan sano, että ei haittaa kun paineet ok, eikä pissassa oo valkuaista.

No mut huomenna taas kuunteleen ääniä, toivottavasti kaikki on ok.

Terkut teille mammat:)

t.äiti04ja07, rv 33+6

ps. joku kyseli, että onko Tayssissa synnyttäviä, mä ainakin oon!

Vierailija
19/23 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä toivotella jaksamisia sinulle Miltisi! Tiedän, että sairaalassa makoilu on tosi rasittavaa, mutta yritä ajatella että siellä oot kuitenkin välittömän avun läheisyydessä koko ajan ja raskausaika on kuitenkin jälkeenpäin ajateltuna lyhyt aika elämässä.

Itse oli tokasta lapsesta 4pv käynnistyksessä tällaisilla helteillä ja koville otti. Sulla aika on kuitenkin pidempi, joten tsemppiä tosiaan!

Vierailija
20/23 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa mukaan, kyllä vielä mahtuu vallan mainiosti! Kävin laittamassa pyynnön liittyä mukaan Facebookissa siihen ryhmään muistaakseni eilen, mukavasti siellä taisi jo porukkaa ollakin :0)

Eilinen oli helteiden osalta jo mullekin ikuiselle auringonpalvojalle hiukan liikaa, iltapäivästä oli pakko mennä lepuuttamaan kun iski niin kauhea väsy. Muuten olen kyllä nauttinut auringosta. Kiirettä on edelleen pidellyt sekä remontin kuin muidenkin hommien kanssa, tällä viikolla jopa ajoin ensimmäisen kerran elämässäni traktorilla kun piti heiniä paalata.

Huomenna suunnataan Ruirockiin, saa nähdä kuinka pitkään jaksan siellä hillua, nyt pitäisikin mennä jo nukkumaan, väsy painaa kovasti.

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Terkuin

Auringonkukka ja tyyppi, rv 33+3