G: Onko lapsillanne lempinimiä?
Kommentit (14)
kutsun laspiani lempinimillä joita heillä siis useampia ja jotka olen itse vääntänyt nimistään. Nimet on siis hellittelynimiä :) Esim. Tiina olisi tiinuli, tiinukka, tiinulainen jne. Kun juhannuksena kutsuin kuopusta hellittelynimellä niin pari-kolme -vuotias tyttö toisteli ihmeissään nimeä ja luuli sitä tyttäreni oikeaksi nimeksi :)
4v kutsuu meidän Timiä Timpaksi ja välillä se tulee itsekin sanottua vaikka se ärsyttää minua.
mahdolliselle että ette uskokaan...
En kehtaa lapsen lempinimeä tähän laittaa, mut mä kutsuin mun ekaa hevostani, isoa, tummaa ja tulista ruunaa Pumpuliinaksi, varmaan ois tykänny jos ois tajunnu.:D
Kutsun lasta päivän aikana varmaan kymmenellä eri nimellä. Olen myös huomannut, että mulla on tapana alkaa nimittää tuttuja lapsia jollain itsekeksimällä lempinimellä. Mistähän sellainen tapa tulee ja mahtaakohan lasten äidit pitää mun keksinnöistä, mene ja tiedä...
mahdolliselle että ette uskokaan...
En kehtaa lapsen lempinimeä tähän laittaa, mut mä kutsuin mun ekaa hevostani, isoa, tummaa ja tulista ruunaa Pumpuliinaksi, varmaan ois tykänny jos ois tajunnu.:D
Hauska!!! *Pumpuliina*
Ja tuli siitä mieleen, että minä kutsun lastani joskus mm. Pumpuliiniksi (tosin en muitten kuullen, sillä häntä se nolottaisi)
ettei niistä tarvitse vääntää lempinimiä. Ja onnistuin! Hellittelynimet on erikseen ja niitä on milloin mitäkin :)
vanhempi lapsi keksi pikkusiskolleen lempinimen mikä on nyt sitten meidän vanhempienkin käytössä. Täytyis varmaan tsempata ja käyttää sitä kastenimeä, kun tuo lempinimi on aika koominen... Ja siitäkin on tullut uusia väännöksiä... Lapsiraukka ei varmaan kohta tunnista omaa nimeään, siis sitä oikeaa...
meidän pojat (1v ja 2v) on äitin ukon rimpuloita.. nimet on sellasia, ettei oo tarvinnu muokata niistä lempinimiä, villeksi joku aina yrittää isompaa, mutta mä en sulata sitä ollenkaan..
Ei meidänkään ole "täytynyt" muokata lempinimiä ne ovat vaan tulleet.
Lilli on pääosin käytössä, on myös kaikkia hömppäväännöksiä, kuten Lillero, Lillukka, Liltsu jne. :D Saa nähdä koska tulee sanomista, nyt tyttö on 6v. ja lähinnä vain nauraa äidin nimille!
vaan jokaisella on vakiintunut lempinimi jota käytetään niin kotona kuin usein muuallakin. Ainoastaan teinistä tulee välillä käytettyä oikeaakin nimeä ja häntä myös opettajat tietääkseni puhuttelevat oikealla nimellä. Pienempiä kutsutaan päiväkodissa pääasiassa lempinimillä. Lisäksi on enemmän tai vähemmn vakiintuneita hellittelynimiä. Lasten nimiä valitessa on mietitty, että sekä itse nimi että sen yleisin lempinimi ovat kivoja, koska niitä lempinimiä ennemmin tai myöhemmin aletaan käyttää.
mutta kyllä vaan siltikin löytyy jos jonkinlaista lempinimeä: kimpsu, kimbatsu... lilli, vinku-iita... =)
Ovat muodostuneet niistä nimistä, joita ovat itse käyttäneet itsestään opetelessaan puhumaan! :0)