Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käytin sk50 aurinkorasvaa

Vierailija
28.06.2009 |

nyt viikonlopun sekä itselläni että lapsilla (jopa 1 vuotiaalla vaikkei sais...). itse siitä huolimatta paloin pahasti selästä vaikka itse laitoin tarkasti yhden kerroksen ja mies vielä lisäsi toisen. mulle ei siis riitä edes tuo paras suojakerroin.

lapsista toisella iho punoittaa ja kasvoilta jopa palanut vaikka oli rasvaa. pienin ei ole yhtään palanut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei anna luvattua tehoa.. tai sitten teillä on vaan tosi herkkä iho ja olitte liian kauan auringossa, eihän nuo voiteet kokonaan suojaa mutta pidentävät aikaa jonka voi viettää auringossa palamatta.

Vierailija
2/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalihinnalla. mistäs niistä tietää. tarkoituksella ostin parasta ettei palattais. itse en ole ennen palanutkaan paits nyt kun tuota 50 suojakertoimista käytin. sama juttu lapsella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaa aina iho jos käytän aurinkorasvaa. Näin vain on, enkä tiedä syytä? Mutta tiedänpähän olla käyttämättä nykyään.

t. outoiho

Vierailija
4/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysikaalista, jotain lasten rasvaa joka ei pitäis uidessakaan lähteä pois, oiskos ollut sinen nivean purkki jossa kuvassa piirrety lapsi uimassa.

Vierailija
5/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Te olitte kauemmin auringossa kuin 1-vuotias (nukkui päiväunet, leikki varjossa?).

-Rasvaa oli liian ohut kerros.

-Ylititte auringossaoloajan. (minulla kärsii olla auringossa 10 minuuttia ennen kuin palan, eli 50x10 min=500 min eli JOS olisin laittanut sen paksun kerroksen, jolla kerroin on laskettu, niin olisin saanut olla yli 8 tuntia auringossa. Mutta käytännössä ihmiset laittavat rasvaa huomattavasti vähemmän kuin laskennallinen määrä olisi.) Fysikaalisen suojakertoimen rasvaa pitäisi olla niin paljon, että se selvästi näkyy. Eli siis PALJON!

Voisiko noista joku olla selitys?

Vierailija
6/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta rasva antaisi lupaamansa tehon kunnolla niin sitä rasvaa pitäis oikeasti olla niin paljon, että iho on valkoinen. jos siis oikeaopiisesti rasvaa käytettäisi niin esim. nelihenkinen perhe ei pärjää viikon reissua todellakaan yhdellä pullolla!

Se on myös totta, että toiset palavat herkemmin kun toiset.

Myös sekin, että voidetta ei saisi lisätä auringossa ja se pitäisi aina laittaa reilusti ennen aurinkoon menoa.

Jokaisen uintikerran jälkeen tulisi lisätä..

jne. syitä voi olla monia

Vierailija
7/10 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran marketista ostit.. Itse olen käyttänyt suojakerrointa 60 tatuoinnin päällä ja iho ei kyllä rusketu yhtään eli on toiminut täydellisesti.

Vierailija
8/10 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se sitten ärsyttää ihoa auringon kanssa vielä enemmän. Eli minä en myöskään käytä suojakerrointa, koska iho on aina huonommassa kunnossa rasvattuna kuin ilman rasvaa. Tosin en pala kovin helposti, joten uskallan hyvin olla ilmankin.

Vierailija
9/10 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole merkki haitallisen säteilyn läpäisemättömyydestä! Jos iho on ollut auringossa, UVB-säteily on mennyt ihoon vaikkei se olisi punehtunut ollenkaan.

Vierailija
10/10 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suojakerroin kun tarkoittaa sitä, kauanko iho kestää palamatta, vrt. tilanne ilman rasvaa.

UV-säteilyvaroitukset on voimassa ainakin etelä-suomessa, joten jos iho on ollut vaalea ennestään, on ihan mahdollista ilman, että rasvassa olisi joku vika, että siltikin palaa. Ei sk 50:kään lupaa mitään "forever"-tyyppistä auringossaoleskelusuojaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi