Ohoh, bongasimpas kunnon nimihirvitykset lehdestä.
Lasten nimet oli:
Jirco-Rico, Remiicca, Jennica (vai oliko tuo Jemmica?) ja Joakim. Ja yksi nimihirvitys oli vielä, joku lyhyt nelikirjaiminen nimi, missä oli C ja sekin oli joku ihme väännös. Oliskohan ollut Nico?
Nuo oli jonkun kuolleen lapsenlapsia tms. (kyse oli siis kuolinilmoituksesta). Noiden lasten vanhempien nimet oli ihan supisuomalaisia.
Kommentit (11)
Saadaanpa sitten nauraa oikein urakalla!
Jopa menin katsomaan väestörekisterikeskuksen sivuilta, ja joskin Jirco-Rico on olemassa (!!!) niin Remiiccaa ei löytynyt.
Joo-o, ihan tosissani olen! Meinasin vetää aamukahvit väärään kurkkuun, kun luin nuo!
Mä olen aikaisemminkin kuullut nuo J-C:n ja Nicon, mutta niiden veljen nimi oli kyllä Miicca eikä Jemiicca. Nuo oli pari vuotta sitten myöskin paikallislehdessä, mutta sillä kertaa kyse oli jostain kastettujen palstasta tms.
Joillain lapsilla on nimenä; Iraniraq, Islam-Israel ja Sovietunion. Haloo! Mitäkö niiden lasten vanhemmilla on voinut liikkua mielessä?
Joillain lapsilla on nimenä; Iraniraq, Islam-Israel ja Sovietunion. Haloo! Mitäkö niiden lasten vanhemmilla on voinut liikkua mielessä?
Varsinkin tuo Jemiicca/Miicca tökkii ja pahasti, miksei normi Miikka kelvannut?
Ja mikä hemmetin JIRCO? Rico nyt vielä jotenkin menettelee.
Itsekkin näin kyseisen kuolinilmoituksen Kymen sanomissa!
Nuo Jirco-Rico ym. löytyy vrk:sta, eli uskon, että ne on olemassa.
Jos sukunimi oli myös eksoottinen niin sitten on vaikea ottaa kantaa siihen ovatko nimet kaameita vai eivät - toisen kielen kaamea voi olla toisen kielen ihan kiva.
Esim. yhdellä unkarilaisella tutulla on suomenkieliselle aika karmea nimi, mutta se tarkoittaa kauniita asioita unkariksi.
viimeeksi, kun nuo nimet oli lehdessä, niin vanhempien sukunimi oli suomalainen (ja olihan tuon vainajankin sukunimi kyllä supisuomalainen..). Ja vanhempien nimetkin oli kyllä suomalaisia (en muista mitkä ne oli, olikohan olleet jotain J:llä alkavia).
entäs kun on oikein ällöttävä perus sukunimi (loppupääte -nen) ja lasten etunimet Priscilla ja Judith??? Ja muina niminä Elsa, Marjatta, Eila ja Helli... Hohhoijaa... Ja sukunimi on oikeesti kamala :ox