muita lapsensa puhelin taskussa vedestä noutaneita?
Meillä melko reipastahtinen 3 v. Lapsenvahti (17 v nuori) unohti hommansa pikkuhetkeksi ja tuli laiturilta rannalle kun olin itse lähdössä vasta uikkareita vaihtamaan. Lapsi käveli liian syvälle uimataitoisen veljensä 5 v perään, kasvot olivat pinnalla mutta korvat vedessä.
Sinne säntäsin ja vasta pikkumiehen säikähdyksen lohdutettuani tajusin, että puhelinkin oli muuten taskussa. Mäsä mikä mäsä, korttikaan ei vielä toimi kunnolla.
Kommentit (16)
kun sentään lapsen henki säästyi:(
En yhtään ihmettelis, vaikka oppis uimaan tänä kesänä. Koko ajan haluais mennä syvälle, missä on muitakin ja laiturilta haluais hypätä. Isoveljensä 5v saan houkuttelemalla kastautumaan ja jopa sain kaksi kertaa uimaan n. 5m käsipohjaa kellukkeet ympärillä... =)
Onnea uintireissuille!
aikuiseksi vaatii suojelusenkeleitä armeijan. Joskus on räpäytettävä silmiään.
En vain osaa surra näitä läheltä piti -tilanteita. Pää siinä vain hajoaisi.
ap.
Nämä meidän lapset ovat täysin eri maata. 5v harkitsee ja on varovainen (uintia melkein pelkää). Lähtee kyllä toimintaan, kunhan on ensin varmistanut homman. Ja sitten tämä 3v... Toki on alkanut tulla järkeä päähän eikä liene mitään adhd-oireyhtymää tms. On vain menevä ja rohkea tyttö. Osaa kyllä jo varoa loukkaantumasta ulkoleikeissä mutta on vain rohkea. Hyppää kiviltä, loikkii metrinkin välimatkoja, hyppää roikkumaan tangossa, lähtee uimaan ilman, että pitää käsiään pohjassa jne jne. Keskenään en heidän kanssaan lähde uimaan kuin yhdelle rannalle, jossa on piiiiitkästi matalaa eli käsipohjaa uitavaa... =) Muuten pitää olla useammat silmät vahtimassa.
t. 16
Jos mereen,peli on pelattu,koska suola tärvelee heti,mutta jos järveen,ei hätää! Irrota kaikki osat puhelimesta,mitä saat irti ja anna kuivua ainakin huomiseen!
t.kokemusta molemmista! ;)
puhelin ja irrotin akun ja kortin siitä ja pari päivää kuivattelin ja pistin päälle niin toimii tosi hyvin, eikä mitääm vikaa ole ollut.
Jossakin oli vinkki että pistää jääkaappiin se puhelin kun on akun ja kortin irrottant.
yöllä mehulasiin. Aamulla sen sieltä löysin ja kuivatin. Hyvin toimi taas!
purki sen, ja kävi puhelinkaupassa, jossa sanoivat sen olevan finito. parin päivän päästä puhelin toimi taas:-9 ja edelleen on sama puhelin, varmaan 4 v kestänyt senkin jälkeen.
Ja puhelin on ollut kuivumassa osat erillään eilisillasta lähtien, kuivasin sen osat samantien rannalla ja jätin erilleen.
Näytti vaan alkuun toivottomalta: simpukkamalli ja näyttö meni huuruun. Vanha puhelin, että ei siinä mitään. Mutta ne puhelinmuistio!
ap
Antaisin potkut samantien! Mitä jos et olisi ollut kotona?
Lastenvahdin tehtävä on vahtia lapsia. Jos pitää mennä muualle niin ottaa lapset mukaansa, eikä jätä yksin rantaan.
JÄRKYTTÄVÄÄ! Näin niitä vahinkoja sattuu!
Toiseksi niin meriveteen sukeltanut voidaan myös pelastaa. Jos ei siellä ole kovin pitkään uinut.
Irroitat kaikki osat ja kuivaat mahdollisimman hyvin. Laitat osta uuniin n. kuuteenkymmeneen asteeseen tunniksi tai pariksi. Käy välillä tsekkaamassa.
Ja todellakin, tollasen lastenvahdin vastuulle en lapsiani jättäisi, eikä se 5-vuotias, uimataitoinen sisko tai veli ole kykenevä vahtimaan pientä 3-vuotiasta!
Olen ihan oikeasti järkyttynyt kuinka idiootteja ihmiset voivat olla. Lehdistä saadaan kesäviikonloppuisin lukea kuinka moni pieni lapsi hukkunut vanhenpien välinpitämättömyyden vuoksi.
Leikki-ikäisiä LAPSIA TULEE JA PITÄÄ VAHTIA KOKO AJAN!
KOKO AJAN!
Toiseksi niin meriveteen sukeltanut PUHELIN!!! voidaan myös pelastaa. Jos ei siellä ole kovin pitkään uinut.
Irroitat kaikki osat ja kuivaat mahdollisimman hyvin. Laitat osta uuniin n. kuuteenkymmeneen asteeseen tunniksi tai pariksi. Käy välillä tsekkaamassa.
huhhuh miten holtitonta käytöstä ;)
yksin 16 vuotiaana 3 lasta, iältään 1-5 v, ja hienosti meni 5 päivää. ja laitoin ruuatkin yms.
17 v lapsenvahti oli isosisko. En edes torunut. Se säikähti itte ihan hirveesti sitä että ei tajunnut.
Ja voin kertoa, että samaisen uimareissun aikana myös isi sai loikata vaatteet päällä järveen kun kuopus uusi kuvionsa.
Ainoa keino estää häntä menemästä liian syvälle on seisoa itse edessä tulppana. Voisi tietenkin käyttää pelastusliiviä tai kellukkeita, mutta niilläpä se rohkeus vain lisääntyisi entisestään, joten ollaan nyt oltu tuossa pikkurannassa ilman uima-apuja. Laajemmalle rannalle en ilman liivejä päästä.
ap.
Mies tiputti kans venettä rantaan vetäessä puhelimen järveen, luuli ettei se enää toimi kun yön yli kuivatuksen jälkeen ei vielä pelannut. Jostais syystä se vielä 3vrk päästä testasi uudelleen, sitten se jo toimikin!
Mutta aina ei käy yhtä hyvin. En tiedä mitä mun puhelimelle tapahtui, mutta yhtenä aamuna (nukuttuani pitkään, mies oli alakerrassa lapsen kanssa) löysin simpukkamallin puhelimeni lattialta. En tiedä miten se siellä oli, kai mä sen illalla jonnekin pöydälle jätin. Kun avasin sen, huomasin että se on ihan märkä. En tiedä miksi. Joko lapsi uittanut wc-pöntössä tai koiran vesikupissa, tai sitten itse iso koira pitänyt suussaan puruleluna - se oli itseasiassa jotenkin limaisen oloista märkää, ja mies väittää ettei ole mahdollista että lapsi olisi siihen koskenut kun vahti koko ajan (en kyllä usko, ei se ikinä NIIN tarkkaan sen tekemisiä vahdi!)..
Puhelin oli ihan mykkä. Kuivasin sen, toimi taas, muttei pitkään. Sammui pian itsestään eikä enää mennyt päälle. Kuivasin lisää, sama kuvio. Kuivasin lisää, enää ei ole mennyt ollenkaan päälle. Eikä mene vieläkään ja aikaa usea viikko.
Mua harmittaa eniten kalenterin muistiinpanot mitkä meni, sinne - ja vain sinne - olin kirjannut kaikki lapsen ekat sanat, hampaat jne..
Se puhelin toimii taas :)
ap.