Suomessa on paljon ongelmia uskonpuutteen vuoksi
Ei varmaan missään muussa maassa olla niin maallisia, epäuskonnollisia, hengettömiä kuin Suomessa. Se on tosi sääli. Luterilainen usko on täällä vain silmänlumetta, harva uskoo kuitenkaan. Ulkomailla, muissa länsimaissa, on ihana olla ja asua, kun tuntee uskon mukanaan tuovan onnellisuuden. Täällä ei olla edes kiinnostuneita yliluonnollisista asioista. Enemmin sitten siitä viinasta :-(.
Kommentit (21)
löytyy ihan muista asioista kuin uskonnosta.
asua kun ovat niin ihanan uskonnollisia.
Asun ulkomailla ja olen onnellinen siitä, että ympärillä on hyväntuulisia ihmisiä ja jokainen saa elää elämäänsä niin kuin tykkää. Enkä tosiaankaan hengaa uskovaisten piireissä, vaikkei minulla heitä vastaan mitään olekaan. Kirkon tapahtumissa tulee joskus käytyä, mutta ei siellä uskoa tuputeta.
Eikä joidenkin uskovaisten virheet aiheuta sitä, ettei mitään hengellistä ole olemassa tai syytä siihen, ettei sitä tarvitse. Se on juuri sitä, mitä tarvitaan.
mutta on varmasti ihmisellä parempi olla, kun tietää, ettei ole ikinä yksin.
on eri tunnelma monesti sen takia, ettei uskon asiat ole tabu. Täällä leimataan kaikki uskovat hulluksi.
eri nimillä. Kun ihmiset katsoisi samaan suuntaan kaikki, niin huomaisivat, että tällaiset erottelut tmv. ovat yhtä tyhjän kanssa. Fanaatikot ovat asia erikseen. Fanaatikkoja löytyy myös ateistien piireistä!!!
niin siellä ne uskovat ovat ihan tapauskovaisia ja vielä enemmän maallistuneita kuin Suomessa. Se kirkko ja seurakunta ovat vaan sellaisia yhteisöjä, joiden toiminnassa ollaan mukana sen toiminnan takia, ei siellä mitään henkilökohtaista uskoa tarvita. Siihen suuntaan kannattaisi varmaan Suomessakin mennä, mutta jotenkin tuntuu, että sellainen yhteisöllinen toiminta ilman salaseurameininkiä ei Suomessa onnistuisi yhtä hyvin. Tai ainakaan kenelläkään ei olisi hauskaa.
jos todellakin ihminen kärsii tunteesta, että on ihan yksin, on upeaa tietää ettei ole.
kaikki lahkot ja kirkot hallintoineen ovat luoneet maailmaan paljon pahaa, tyranniaa, korruptiota ja toisten alistamista. Mukaan lukien omat valtionkirkkomme ja ähmätiterroristit
Olen ateisti, mutta en ole paha ihminen. En kulje potkimassa mummoja päähän kadulla, vaan avaan heille ovia, autan kantamuksissa jne.
Ethän tuolla kaupungilla kassajonossa kohdattaessa edes tiedä että olen ateisti, joten miten voit tuntea itsesi onnettomaksi takiani?
Itse olen asunut aika monta vuotta ulkomailla ja uskonasiat ovat olleet paljon vähemmän pinnalla kuin Suomessa.
Suomi on niin monokulttuuri, että kaikkien oletetaan kuuluvat luterilaiseen kirkkoon ja lapsia rukoilutetaan kouluissa ja päiväkodeissa. Samanlaiseen touhuun en ole muualla törmännyt. Tosin en ole missään ääri-islamilaisessa maassa tms. asunut. Parempi niin.
Otetaampa yksi maailman uskontokeskeisimmistä maista U.S.A ja katsotaan mitä se fanaattisuus saa aikaan.
Ap;kin voisi miettiä ennenkuin laukoo "totuuksia".
Ei varmaan missään muussa maassa olla niin maallisia, epäuskonnollisia, hengettömiä kuin Suomessa. Se on tosi sääli. Luterilainen usko on täällä vain silmänlumetta, harva uskoo kuitenkaan. Ulkomailla, muissa länsimaissa, on ihana olla ja asua, kun tuntee uskon mukanaan tuovan onnellisuuden. Täällä ei olla edes kiinnostuneita yliluonnollisista asioista. Enemmin sitten siitä viinasta :-(.
huomannut, päinvastoin! Henkevyyttä löytyy täältä miljoona kertaa enemmän kuin Suomesta. Ja se on ihana tunne. Kirkko järkkää ihania tapahtumia usein, ei ole sellaista tapauskoa kuin Suomessa.
Itse olen asunut Englannissa enkä ole huomannut ihmisten olevan uskovaisempia kuin Suomessa. Itse asiassa muistaakseni on tutkittu, että Englannissa ateisteja on suhteellisesti enemmän kuin Suomessa.
Fanaatikkoja löytyy myös ateistien joukosta! Ja eikös ne kouluampujat tääläl olleetkin fanaatikkoja myös? Ihmisyyttä vastaan.
kerroin vaan oman mielipiteeni,
ap
Minä, joka en usko paljon mihinkään, voisin vertailla, kohtaanko tästä aiheutuvia ongelmia ja sitten voisin miettiä, pitäisikö alkaa uskomaan johonkin joka ratkaisisi ongelmat.
Ja jo valmiiksi ennakkoluuloinen.
maana koska täälä on vähän tosi uskovia. eikös ne uskonnot aiheuta eniten sotia, paljon väkivaltaa ja muita ongelmia