Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhoja asioita arvostetaan enemmän kuin uusia?

Vierailija
25.06.2009 |

Minua ärsyttää se, kuinka kaikkia uusia asioita, varsinkin nuorten juttuja, pidetään turhina hömpötyksinä, kun taas vanhan kansan tavat, neuvot ja tavarat ovat paljon arvokkaampia. Mummot valittaa kun enää ei osata tehdä niitä pahoja perinneruokia joita kukaan ei syö, ei tiedetä sitä tai tätä muinaista esinettä jne. Sitten ei kuitenkaan itse tiedetä mikä on internet tai ei jopa osata tai haluta osata käyttää niinkin tarpeellista keksintöä kuin pankkiautomaattia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syödään perunoita todella harvoin, en haluaisi markkoja takaisin, tiedon hakeminen kirjastosta oli todella vaikeaa, tallentava digiboksi on ihan huippukeksintä verrattuna vidoihin ja kasetteihin, eikä maailma ole muuttunut niin pahaksi paikaksi kuin mummot luulee, kyllä pahuutta oli ennenkin siitä ei vaan puhuttu, lapsia raiskattiin ja asiaa hyssyteltiin koska siitä ei olut sopivaa puhua.

Vierailija
2/6 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot valittaa kun enää ei osata tehdä niitä pahoja perinneruokia joita kukaan ei syö, ei tiedetä sitä tai tätä muinaista esinettä jne. Sitten ei kuitenkaan itse tiedetä mikä on internet tai ei jopa osata tai haluta osata käyttää niinkin tarpeellista keksintöä kuin pankkiautomaattia!

mummoikäisten elämässä on tapahtunut aikamoinen rysäys kaikkea. 1900-luvun jälkipuolisko varsinkin on ollut ihan tauotonta uudistusten tykitystä. Ei ole jokainen pysynyt täysillä kyydissä. Kun tuntuu että omasta osaamisesta tai tietoudesta ei ole enää mitään hyötyä eikä sitä kukaan arvosta, niin paremman puutteessa sitten ehkä tulee valittaneeksi.

Jos olet nuori, niin voit kyllä turvallisin mielin ärsyyntyä tuosta, itsehän olet joka tapauksessa voittajan puolella: internet-osaamisella pärjäät tulevaisuudessa paremmin kuin perinneruokien keittotaidolla.

Ehkei kannata niin kauheasti päätään vanhempien valituksella rasittaa. Jotain annettavaakin heillä voi olla, jos vain jaksaa hetken kuunnella valitukset "pois tieltä" ja sitten päästään vähän kiinnostavampiin kokemuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan enemmänkin sukupolvikysymys. Ihmiset arvostavat vanhemmiten helposti niitä oman aikansa tapoja.

Elämää ei kannata museoida, mutta samalla kyllä kannattaa huomata, että mikä tahansa uusi ei välttämättä ole parempi kuin vanha. Esimerkiksi vanhat huonekalut ovat usein paremmista materiaaleista, paremmilla tekniikoilla ja paremmalla laadulla tehtyjä kuin uudet.

Vierailija
4/6 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen mieluummin kirjastoon tutkimaan kirjoja kuin haen tietoa netistä. Toki olen käyttänyt opinnoissanikin nettilähteitä, mutta kirjoja tykkään selata enemmän.

Aina on ollut käsite nykynuoriso ja aina se on kamalampaa kuin ennen.

Nykymaailma on tehty aika helpoksi ihmisille ja sitä ei arvosteta (toiset arvostavat, toiset eivät). On hyvät julkiset palvelut jne.

Vierailija
5/6 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan arvostaa erityisesti esim. ristiinnaulitsemisia tai inkvisitiota tai vauvanhoidossa "anna huutaa niin keuhkot vahvistuu".

Se on kyllä totta että aika kultaa muistot, eli ne menneisyyden huonot asiat pienenee ja hyvät tuntuvat isommilta.

Vierailija
6/6 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kaikki vauvanhoito-ohjeet oli ennen paljon parempia ja mykyisissä ei mitään järkeä

nimim. Äitini juotti 2-viikkoiselle vauvalle mehua