Häistä, kutsutuista, lapsista, ...jälleen!
Kyllä nyt ottaa päähän!
Saatin jokin aika sitten kutsu serkun häihin. Sinne oli kutsuttu vain minä ja mieheni, ei lapsia. Se on minusta ihan ok, jokainen pitää sellaiset häät kun haluaa. Ja tulossa on syksyllä yhdet toisetkin lapsettomat häät.Meillä on siis 2-vuotias lapsi.
Samalle päivälle osui sitten eräät toisetkin häät, menemme sinne, koska sinne on lyhyempi matka ja ovat läheisempiä. Odotan vauvaa silloin viikolla 35, eli en mielelläni lähde kauas serkkuni häihin kuumana kesäpäivänä..
Voi jestas, että tästä on nyt sitten suututtu, eräs täti tietää ettemme tule häihin, en ole ilmoittautunut häihin vielä. Tämä täti ei ole serkun äiti, vaan täti hänellekin. Hänen lapsenlapsensa on kuulemma tulossa silti, vaikka kutsuttiin vain lapsen vanhemmat. Lapsi tulee siis mukaan, vaikka kutsuttiin vain vanhemmat.
Minä en ainakaan kehtaisi tehdä moista temppua, että ainakaan ilmoittamatta ottaisin lapsetkin mukaan, ei se nyt voi reilua olla? Ennemmin jään pois koko juhlista edellämainituista syistä.
Tästä saa sitten kuulla vuosin päähän että kun ei tultu. Täti itse ei kai muista, että kyseinen serkku ei tullut minunkaan häihin.
Miksi mun tarttis tulla, vieläpä raskaana 300 km päästä ja veisin ensin vielä lapseni jonnekin hoitoon???
Onko samanlaisia kesän häitä ongelmineen muillekin tulossa?
Kommentit (10)
Sä sanot nyt että sulle on loukkaantunut joku muu kui häiden järejestäjä ja sä paheksut jonkun toisen tulevan vieraan tapaa ottaa lapsensa mukaan. Mun mielestä tädin asia ei ole loukkaantua sun toimista - siksi sä voit antaa sen mennäoisestä korvasta ulos - eikä sun asia paheksua tädin lapsenlasta joten voit ihan yvipitää suusi kiinni. Ihan turhaa kohkausta.
Sun täytyy nyt vaan ymmärtää, ettei maailma pyöri sun ympärillä. Anna sen siis pyöriä miten sitä itseään huvittaa.
Et voi miellyttää koko maailmaa. Se on ihan hyvä asia oppia jo nuorella iällä.
toi on ihan puhtaasti sun tätisi ongelma, ei sun. Te olette sun miehen kanssa tehneet ratkaisunne ja sillä selvä. Älä nyt hyvä ihminen kauniina kesäpäivänä vaivaa päätäsi moisella!
Eipä se lapsenlapsi meihin liitykään. mutta kun ajatus on se siellä suunnalla että tottakai lapset on mukana, ovat sitten kutsuttuja tai ei..
Tämä tuohtunut täti vaan on sellainen, että hänen kanssaan tekemisissä ollaan kaikista eniten, ja siksi hänen käytöksensä vähän ihmetyttää.
Hän ei tosin taida vielä tietää, että meillä olisi toisekin häät..
Eihän sen pitäisi vaivata, mutta silloin kun suku on vähän liian pieni, niin silloin kaikki pikkuasiatkin on mielessä.
Mitä tuo jonkun sukulaistädin lapsenlapsi liittyy mihinkään? Teillähän on aivan pätevä syy olla menemättä näihin serkkusi häihin: teillä on toiset häät silloin, matka on pitkä ja olet raskaana. Jos joku siitä hermostuu niin minkäs sille tekee?
Etkö voi sanoa, että saitte samalle päivällä toisenkin kutsun, joka tuli aiemmin ja on lähempänä, joten päätitte sen hyväksyä.
Hän ei tosin taida vielä tietää, että meillä olisi toisekin häät...
Mainitsepas sille tädille että on ne toiset häät, niin selviätte tästäkin kriisistä.
5
kuulostanpa nyt tosi typerältä. Mutta ei näin lukiessa tekstia voi tietää kaikkia yksityiskohtia..
Menin keväällä kysyään vielä serkulta, milloin ne häät on, kun siskoni polttareita suunniteltiin..ettei vaan osu samalle päivälle. Annoin siis kuvan sinne suunnalle, että tulossa ollaan..
toisen hääkutsu tuli yllättäen postiluukusta...
Ap
kuvittelee, että hääkutsut on tarkotettu suurinpiirtein kaikille kumminkaimantutuille, ketä vaan keksitään :D.
Näin kävi meidän häissä.
Miehen suku on Kaavilta-Juankoskelta - enkä nyt missään nimessä tarkoita, että sillä suunnalla asuu vain näitä ajattelemattomia ihmisiä - ja eiköhän vaan, kun muutamalle läheiselle lähetettiin hääkutsu, sieltä tulivat kaikki! Ja mä tarkoitan tosiaan KAIKKI! He olivat vuokranneet minibussin, jolla joka ikinen serkku, pikkuserkku ja heidän lapsensa saapui juhlaan....
Olihan tuo pieni shokki, kun meillä piti olla pienet häät.... :D
tähän törmään myös meidän suvussa. "Kyllähän se tulee mukaan ja se ja se..."
Voi kivat teille, kun ehkä olitte laskeneet ruuat ja muutkin valmiiksi ;)
Mitä tuo jonkun sukulaistädin lapsenlapsi liittyy mihinkään? Teillähän on aivan pätevä syy olla menemättä näihin serkkusi häihin: teillä on toiset häät silloin, matka on pitkä ja olet raskaana. Jos joku siitä hermostuu niin minkäs sille tekee?