Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten DI-koulutuksen saanut saa vain 2700€ käteen?

Vierailija
19.12.2008 |

Veljeni saa 2006 valmistuneena 2300 käteen. Sellaista. Suomihan on akateemisen työvoiman halpamaa. Täällä kannattaa tehdä tuotekehitystä, koska se on edullista. Tehtaanlinjat on taas kalliita.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme projektityötä, joten työmäärä vaihtelee, välillä helpompaa, välillä paljon työtä. Pystymme sovittelemaan työt hyvin, suunnittelemme etukäteen työmatkat ja kun lapset olivat pieniä vuorot kumpi vie ja kumpi hakee hoidosta. Nyt lapset ovat jo isoja, teinejä kaikki.

Vaatii tietysti joustavuutta puolin ja toisin, mutta varsin hienosti homma on hoitunut. Lapset ovat olleet terveitä ja helppohoitoisia. Kesä- ja talvilomat on aina vietetty yhdessä. Paitsi viime kesän isä joutui tekemään töitä Suomessa kun me lasten kanssa oltiin ulkomailla, mutta toisaalta minä olin silloin ihan kotiäitinä.

[

i]Teillä on kuitenkin lapsiakin. Itse olen 37,5 h/vko töissä ja sekin on tosi paljon, kun pitää lastenkin kanssa olla. Ei vaan pysty luomaan uraa tai no, toinen ehkä voisi pystyäkin, mutta ei molemmat, kun lapsetkin tarvii aikaa ja ennen kaikkea osa energiasta ja keskittymisestä on suunnattava lapsille.

t: toinen DI

[/quote]

Vierailija
2/39 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olitte kotona yhdessä lasten kanssa? Annatteko hyvä mallin lapsillenne jos töitä tehdään viikonloput ympäri ilman lepoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee 10h työpäiviä, on silti klo17-21 lasten kanssa, harrastaa, käy hemmotteluhoidoissa viikottain, tapaa ystäviään ja ilmeisesti siinä sivussa hoitaa kodinkin. Ai niin, lisäksi hän luki 2 ammattiin liittyvää kirjaa + yhden muun kirjan viikossa.

Mulla ei ainakaan tunnit riittäisi tuohon?? Kuka vie-hakee lapset tarhasta jos hoitoaika on 7-17 kuten normaaleissa tarhoissa ja työpaikka kuitenkin esim 30 min päässä kotoa/tarhasta. Jo tuo on mahdoton yhtälö. Tai jo tekee 9h työpäivän, on intensiivisesti lasten kanssa 3-4h, yöllä tekee loput työt, kotityöt, ruuat, vaatehuollon, harrastaa ja vielä lueskelee? Yöuni jää 3-4h ja se on todella harvinaista että sillä selviäisi. Kuka vahtii lapsia kun äiti on harrastuksissa (yh)??

Vierailija
4/39 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee projektityötä, välillä on enemmän töitä, välillä vähemmän.

Mielestäni paremman mallin lapsille antaa se, joka tekee töitä ja pitää niistä, kuin se, joka lusmuaa töistä tai tekee sithä vain pakosta ja välittää sen esimerkin lapselleen.

Eikä lasten kanssa tarvii olla sekä isän että äidin molempien yhtaikaa, että kelpaa "lasten kanssa käytetyksi ajaksi".

Kuinka paljon olitte kotona yhdessä lasten kanssa? Annatteko hyvä mallin lapsillenne jos töitä tehdään viikonloput ympäri ilman lepoa?

Vierailija
5/39 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vain" terveydenhoitajasta terveystieteiden maisteriksi opiskellut ja saan käteen kuukaudessa noin 3500 euroa. Ja elätän tuolla summalla kaksi alle kouluikäistä lasta...

Vierailija
6/39 |
20.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa unohtaa, että nettopalkasta on vähennetty luontaisedut. Taitaa olla auto, kännykkä, nettiyhteys, lounaat henkilöstöravintolassa..? Näistä tietenkin autoetu muodostaa suurimman osan.

Kaiken kaikkiaan on aika vaikeaa verrata nettopalkkoja, kun veroista tehdään niin erilaisia vähennyksiä. Toisilla on asuntolainan korkoja maksimimäärä, toisilla ei mitään.

Vierailija
7/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kato Suomessa on progressiivinen verotus. Se tarkoittaa, että mitä enemmän ansaitset, sitä isomman prosenttiosuuden siitä maksat verojakin.

Vierailija
8/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kolmivuorotyötä, ja saan 2300€ käteen, mutta vain ammattikorkeakoulutus.

Vierailija
9/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Työ julkisella puolella

*kovanpuoleinen vero%, ei vähennyksiä

Vierailija
10/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tienaa brutto 3400€/kk ja netto 2250€/kk

Vierailija
11/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan DI:nä 3100€/kk eikä 5900€ bruttopalkka nyt ihan huono ole omasta mielestäni.

Vierailija
12/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni esim tienaa kuussa brutto n. 5500, ja käteen jää 2500 reilu. Kannustavaa.

Vierailija
13/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne kovimmat tulot saa vasta yli 4-kymppisenä, kun työkokemusta on kertynyt ja palkka nousee.

Vierailija
14/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on akateemisen työvoiman halpamaa. Täällä kannattaa tehdä tuotekehitystä, koska se on edullista. Tehtaanlinjat on taas kalliita.

Vierailija
15/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. Ajattelin vaan, että ei tuosta koulutuksesta kauheesti rahallista hyötyä aina ole. Hyvä palkkahan se on , mut luulin, et ne tienaa ainakii 3000€.

Vierailija
16/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000€ -5000€ käteen /kk, vai enemmän? Mikään ei riitä.Paljon lääkärit saa? 5000€?

Vierailija
17/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 1600€ ja olen palkkaani tyytyväinen, tosin olen opistotasoisen koulutuksen vain käynyt.

Vierailija
18/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruttotuloina näyttää aika hyvältä, mutta kun maksat isot verot ja sitten lainat ja laskut, niin ei sillä muuta enää ostetakkaan kuin ruokaa.

Vierailija
19/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottasin ennemmin päivätyön ja pienemmän palkan kun kolmivuorotyön.

Vierailija
20/39 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on kotitalousvähennyksen kanssa n. 3200€ käteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi